Седмични новини за маркетинг и реклама (6 декември)

Noble Graphics е най-ефективна агенция в страната; Награда за All Channels от конкурса ADC*E Awards; Кои са победителите от BAAwards 2023; Реклами на Google се появяват в санкционирани сайтове; Гневът на Мъск към рекламодателите и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

За четвърта поредна година Noble Graphics е най-ефективна комуникационна агенция в страната

Агенцията Noble Graphics спечели най-голямото отличие за ефективност в 16-ото издание на рекламния конкурс "Effie България" за работата им през последната годината. Другото голямо отличие - за "Най-ефективен рекламодател", получи дългогодишният им клиент банка ДСК. На второ място в конкурса за агенции се класира proof., а третата позиция с еднакъв брой точки си разделят агенциите Brandworks и Saatchi & Saatchi Sofia, които са част от комуникационната група "Publicis Groupe България".

Noble Graphics спечели общо пет награди, от които три златни за кампании на банка ДСК, "Шуменско", част от Carlsberg Bulgaria, и Vivacom и две бронзови за "Кауфланд" и отново банка ДСК.

Равносметка от конкурса и пълния списък с победители може да видите тук, а разговор с най-ефективните агенция и рекламодател на годината може да прочетете в броя на "Капитал" този петък

Бронзова награда за All Channels от конкурса ADC*E Awards 2023

Българската комуникационна група All Channels Communication спечели бронзова награда в 32-то издание на конкурса на Art Directors Club of Europe. Отличието е в категория Film & Audio / Craft - music and sound за кампанията "Колекция Българска" за "Мебели Виденов". До финала на конкурса тази година стигнаха още агенциите guts & brains DDB с кампанията за EVN "Има приятелства, които дават светлина" и Human с кампанията "Невидимият сутиен" за Fashion Days. Международното жури тази година беше съставено от общо 56 професионалисти от 21 държави, сред които и трима български специалисти - Васил Петраков от guts&brainsDDB, Надежда Трифонова от NRG Brands и Марсел Леви от Noble Graphics.

В миналогодишното издание на ADC*E Awards българските агенции отчетоха по-висок успех, като с награди си тръгнаха шест агенции с общо три сребърни и шест бронзови статуетки.

Асоциацията на рекламодателите отличи най-добрите маркетингови решения на наградите BAAwards

В осмото издание на конкурса BAAwards, организиран от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), се състезаваха общо 36 кампании и проекти в трите отделни конкурса, насочени към рекламодатели, агенции и студенти. Журито в състав от 11 български специалисти от комуникационния сектор, отличи общо 16 от тях с награди, от които седем златни. Най-високото отличие беше връчено на The Coca-Cola Company в категория "Нов продукт", на Юробанк България за "Нова услуга" и на "Загорка" в категория "Корпоративна социална отговорност". От агенциите със злато си тръгнаха BBDO Group, Noble Graphics и Saatchi&Saatchi Sofia в същите категории. Всички отбори победители в студентския конкурс са от Нов български университет с ментор д-р Даниела Кадийска. Златото беше връчено на екипа в състав Вероника Стоянова, Даниела Балевска, Мелина Хаманова и Антония Якимова за проекта "Smart Ball - завинаги заедно".

По думите на председателя на управителния съвет на БАР и на тазгодишното жури Свилен Стрезов, в първите седем издания на конкурса са участвали общо 286 заявки, раздадени са 84 награди на 22 рекламодатели, седем агенции и два университета, а интересът към BAAwards и средната оценка на заявките се повишава с всяка следваща година. "Резултатите ни дават надежда, че пазарът се съживява. Усещаме позитивна енергия и вдъхновение, което много ни радва", коментира в допълнение изпълнителният директор на БАР Росен Мисов.

Проучване за креативността

Най-големият рекламен фестивал Cannes Lions организира онлайн проучване с цел да очертае творческия бизнес, инвестициите и прогнозите за следващата година. В LIONS State of Creativity могат да се включват специалисти от комуникационната индустрия от цял свят. Проучването отнема 15 минути, а крайният срок за попълване на онлайн анкетата е 31 декември. Всички участници могат да се включат и в томбола за спечелване на билет за фестивала Cannes Lions през 2024 г. Резултатите от проучването ще бъдат представени в уебинар.

Анкетата може да попълните тук

Cineland е новият киноиграч в София

В Bulgaria Mall отвори врати кино от веригата Cineland, която досега оперираше в по-малки градове като Велико Търново, Плевен и Търговище. Залите са осем с общо 670 места, като на това място до юни 2022 г. се помещаваше обект на "Кино Арена". Инвестицията на съдружниците Божидар Илиев и Янаки Дерменджиев е малко над 3 млн. лв. Със стъпването си в столицата веригата става четвъртата със свое кино, след като Cinema City, "Арена" и Cine Grand имат по няколко обекта.

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Реклами на Google се появяват в санкционирани сайтове

Google публикува реклами на стотици съмнителни уебсайтове, включително санкционирани такива в Иран и Русия, според ново проучване, което предизвиква призиви за по-добра прозрачност и надзор в рекламния бизнес на компанията на стойност от 223 млрд. долара само за една година. Търсачката показва реклами както на своята собствена платформа, така и на уебсайтове от трети страни в т.нар. партньорска мрежа за търсене в Google, като това включва и други нейни платформи, сред които YouTube.

Проучване на Adalytics открива реклами на големи брандове и правителствени агенции, позиционирани на хиляди сайтове, които нарушават собствените правила на Google. Съдържанието на някои от сайтовете се върти около хардкор порнография и пиратски теми, докато други са в официалния санкционен списък на Министерството на финансирането в САЩ.

Отговорът на Google и повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Apple и Paramount обмислят предлагането на общ пакет със стрийминг услуги

Apple и Paramount Global обсъждат възможността да предложат пакет със своите стрийминг услуги, като пакетното предложение ще струва по-малко от отделни абонаменти за двете стрийминг услуги. Преговорите между Apple и Paramount се провеждат в момент, когато повечето развлекателни гиганти се сблъскват с конкурентния натиск. През последните месеци те рязко повишиха цените в опит да доведат стрийминг бизнеса си до рентабилност, но на свой ред се сблъскват с нарастващи нива на отлив на клиенти.

Повече по темата може да прочетете тук

Филмът "Барби" ще има стрийминг премиера в HBO Max

Филм "Барби" ще има стрийминг премиера в HBO Max. Той ще бъде наличен в канала на HBO на 15 декември и всеки, който не го е гледал на кино, ще има възможност да го направи у дома, пише "Дневник".

"Барби" на режисьорката Грета Гъруиг с участието на Марго Роби и Райън Гослинг беше начело на боксофиса в Северна Америка в продължение на месец. Филмът влезе в историята като най-касовия такъв на Warner Bros., а Гъруиг стана първата жена режисьор, достигнала милиардния боксофис. Заедно с "Опенхаймер" на Кристофър Нолан, чиято премиера съвпадна с тази на "Барби", сътвориха т.нар. феномен Барбихаймер, който върна голяма част от зрителите в киносалоните.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Рекламен бизнес

Go f**k yourself: Гневът на Мъск към рекламодателите роди криптовалута за 25 млн. долара

"Надявам се да спрат да рекламират. Не правете реклама! Ако някой ще се опитва да ме изнудва с реклама, изнудва ме с пари, вървете на майната си (Go fu** yourself). Върви на майната си. Ясно ли е? Надявам се да е."

Така по време на конференция на DealBook на 29 ноември собственикът на X Илън Мъск се обърна към рекламодателите, които напуснаха притежаваната от него мрежа. Големи компании като Disney се изтеглиха от социалната мрежа, която след влизането на Мъск все по-често става платформа за реч на омразата, антисемитски изказвания, дори и на самия Илън, както и за доста фалшиви новини.

След обръщението на Мъск към рекламодателите, напуснали X, беше създаден токен с име GFY (Go fuck yourself), който веднага спечели вниманието на спекулативните потребители, търгуващи шиткойни на децентрализирани борси като Uniswap. За по-малко от 24 часа цената на токена нарасна със стотици проценти и достигна пазарна капитализация над 25 млн. долара.

Повече по темата може да прочетете тук

Оксфордският речник на английския език обяви своята Дума на годината за 2023 г.

Жаргонна дума, която няма нищо общо (засега) с изкуствения интелект и с ChatGPT, е Думата на годината за 2023 г. според Оксфордския речник на английския език. Това е понятието rizz - интернет жаргон за романтична привлекателност или чар, използвана най-вече от младите хора, пише "Дневник".

Списъкът на Оксфордския речник е сведен до осем думи от езиковите експерти на Оксфордското университетско издателство, след което чрез обществено гласуване са определени четирите думи-финалисти, преди лексикографите от Оксфорд да вземат окончателното решение.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    quantumfoam avatar :-P
    quantumfoam

    GFY & GTFO !

    Нередност?
Нов коментар