🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Маркетинг компанията the other half се разраства с ново консултантско звено

То се оглавява от Атанас Атанасов, а сред първите му клиенти са TaxiMe и Hellas Hem

Георги Гавазов (отляво) и Атанас Атанасов, партньори в маркетинг компанията the other half.
Георги Гавазов (отляво) и Атанас Атанасов, партньори в маркетинг компанията the other half.
Георги Гавазов (отляво) и Атанас Атанасов, партньори в маркетинг компанията the other half.    ©  Цветелина Белутова
Георги Гавазов (отляво) и Атанас Атанасов, партньори в маркетинг компанията the other half.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Консултантската агенция the other half добави нови маркетинг услуги в портфолиото си, които обедини в звеното Grow. То се оглавява от Атанас Атанасов и е насочено към изграждането на маркетинг екипа и комуникационните процеси в бизнесите на клиентите им. Атанасов е четвъртият партньор в the other half. Преди две години към компанията се присъедини Ивайло Ботушанов, който оглави творческото звено Connect. Основателите Георги Гавазов и Диляна Добринова продължават да ръководят подразделението за изграждане на брандове Build и цялостните стратегически услуги.

Нов партньор - нови услуги

Атанас Атанасов има дългогодишен професионален опит, като в кариерата си е оглавявал маркетинг екипите на "Лидл", "Карлсберг България", "Йеттел" и "Мебели Виденов". "След 10 години, в които учех, прилагах знания и се развивах в йерархията на големи международни компании, осъзнах, че търся нещо по-вълнуващо. Въпреки, че разбирах причините зад този подход, с годините започнах да усещам и развивам недоволство от корпоративната предпазливост и повторението на стари практики вместо смели иновации", разказва пред "Капитал" Атанасов. Затова той решава да мине от страната на комуникационните агенции и да участва като консултант в изграждането на маркетинг процесите на малки и средни бизнеси и стартиращи компании.

Атанас Атанасов става част от the other half в края на миналата година и основава звеното Grow. "През него предлагаме бизнес консултиране и изграждане на устойчиви процеси и ефективен маркетинг модел за бизнеса, услугата или продукта на клиента", допълва той. Новото звено е насочено към разрастващи се компании, които дълго време са били фокусирани в развитието на бизнесите си и вече имат нужда от стабилни маркетинг процеси и стратегия.

the other half работи на консултантски принцип, като специалист от компанията влиза в екипа на клиента и заедно работят за определен период от време. При необходимост се сформира и група от фрийлансъри и външни специалисти.

Първият клиент на новото звено Grow е TaxiMe. В продължение на няколко месеца Атанасов работи инхаус в компанията, като ръководи реорганизирането на маркетинг структурата и бранд позиционирането. В друг проект на Grow Атанас Атанасов консултира и производителя на суровини за сладкарската индустрия Hellas Hem в посока подобряване на търговския маркетинг.

Бизнес на шест години

Екипът на основаната през 2018 г. the other half към момента е от общо шест души, като по думите на Георги Гавазов предстои да се увеличи с още двама. "Партньорската ни мрежа от специалисти, с които работим по проекти постоянно се разширява. Работим с много дизайн студиа, копирайтъри, специалисти по съдържание и с консултанти, заемали високи позиции в големи бизнес структури", допълва той.

Бизнес моделът на компанията най-често се базира на заплащане за конкретен проект и постигнати резултати и по-рядко на такси за обслужване. "Когато започваме проект, обикновено го разбиваме на различни услуги, за да дадем яснота на клиента какво може да очаква като резултат и цена за всяка от тях", обяснява Атанасов.

Сред клиентите на the other half са още Shelly, Athlon, Argent Media Group, NIK, Leno, Диавена, Top rent a Car и SeeWines.

През 2023 г. дружеството "Ди адър халф" отчита двойно увеличение на оборота си до 450 хил. лв. "Ръстът се дължи на стабилни приходи от Build звеното ни за изграждане на брандове и бранд консултиране и силен ръст при Connect за творческа комуникация и рекламни кампании", обяснява Георги Гавазов. Към момента фокус на the other half е развитието на новото звено и поетапно излизане на чужди пазари. "Гледаме към Румъния и Гърция, защото услугите, които предлагаме, имат търсене не само в България, но и в региона", допълва Гавазов.