🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (26 март)

Агенцията Human отвори офис в Дубай; Медийните бухалки и прокуратура; Новите клиенти в портфолиото на InterImage, proof. и "Publicis Groupe България", Свободни позиции и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Българската рекламна агенция Human отвори офис в Дубай

Пет години след създаването на рекламната агенция Human екипът отваря първия си международен офис в Дубай. Компанията ще предлага пълно комуникационно обслужване, като към момента в офиса в Дубай работят петима души. Целта на агенцията е екипът да се увеличи и оперативната работа да се изпълнява изцяло на място.

Партньорите в Human започват работа по отваряне на офис в Дубай миналата година, а през януари печелят първия си клиент. Няколко месеца по-късно проектите им вече са три за рекламодатели от Катар и Саудитска Арабия. Агенцията там предлага пълното си портфолио от услуги, което включва криейтив, стратегия и производство. В бъдеще компанията ще насочи усилията си към пазарите в Обединените арабски емирства, Саудитска Арабия и Далечния изток.

Повече за новите услуги на Human и защо избират Дубай за първи международен офис може да прочетете тук

Съчетание за медийни бухалки и прокуратура

Едно от важните неща, които получиха потвърждение покрай разкритията за групите за натиск и търговия с влияние в системата, е съвсем целенасоченото изграждане на симбиозата между прокуратурата и медиите бухалки от кръга на Пеевски от началото на мандата на предишния главен прокурор Сотир Цацаров.

Още при първото му изслушване пред ВСС като и.ф. главен прокурор на 6 юли м.г. Борислав Сарафов направи зашеметяващо признание - той в прав текст заяви, че пресцентърът на прокуратурата при Иван Гешев е фабрикувал компромати, които да послужат за започване на проверки и досъдебни производства. Един от начините това да се случи е с изготвянето на статии, които се изпращат до определени медии (основно две по думите на Сарафов тогава), а после тези публикации стават законен повод да се образува производство.

Повече по темата може да прочетете в текста тук

Медийно здраве за 600 хил. лв.

Най-голямата държавна болница - университетската "Св. Георги" - Пловдив, е публична компания с приходи 215 млн. лв. за 2022 г., която през миналите години твърдеше, че няма пари да вдигне основните заплати на служителите си до 2000 лв. за лекари и 1500 лв. за сестри, защото ще фалира.

За сметка на това обаче се оказва, че "Св. Георги" има пари, за да рекламира дейността си, включително и чрез специално поръчани и редактирани от нея статии в пловдивските медии, които да се появяват през два дни през следващите две години. Това личи от обществената поръчка с прогнозна стойност 600 хил. лв. без никакви условия към кандидатите, обявена от болницата в началото на годината, която вече е спечелена от единствения явил се участник.

Кой е той и какво показва анализът на обществената поръчка може да прочетете тук

Стрийминг услугата Max тръгва в България на 21 май

Стрийминг услугата Max ще бъде достъпна в България и още 20 европейски страни от 21 май тази година, като ще обединява съдържанието на HBO Max, документалните филми на Discovery и спортните предавания на Eurosport. В допълнение към това през 2024 г. ще бъдат излъчвани и Олимпийските игри в Париж

Max ще се предлага с различни планове, както и ще има опция за допълнително заплащане на спортно съдържание, която ще бъде добавена към всеки базов план. Подробности за абонаментните планове предстои да бъдат обявени тепърва, но ще варират в зависимост от пазара.

Повече по темата може да прочетете тук

Нови партньорства

InterImage поема CRS комуникациите на Lidl

Агенцията InterImage спечели конкурс за CRS обслужване на Lidl. Тя ще отговаря за комуникацията на ритейлъра по отношение на устойчивото развитие и постигане на положително въздействие върху "опазването на климата, съхраняване на ресурсите, зачитане на биоразнообразието, справедливи действия, грижа за здравето и водене на диалог". Договорът между двете компании започва за период от шест месеца и опция да се прерасне в дългосрочно партньорство. Lidl и InterImage лансираха първата си съвместна инициатива #ХраненеСМисъл. "Кампанията има за цел да работи с потребителите и различни партньорски организации за образование в посока балансирано хранене - както за хората, така и за околната среда - като за първи път планетата е на фокус през призмата на хранителни навици на хората. Идеята е #ХраненеСМисъл да не е кампания, а да се превърне в обществена философия и начин на живот", коментират от агенцията пред "Капитал".

proof. стана творческа агенция на "Бургаско"

Агенцията proof. поема творческото обслужване на бирения бранд "Бургаско", част от портфолиото на "Молсън Коорс". Тя поема обслужването на бранда след проведен конкурс в края на 2023 г. "В конкурса участваха общо пет агенции, включително proof.", коментираха от рекламодателя пред "Капитал". proof. ще работи по стратегическото планиране за развитието на бранда и позиционирането му в различни комуникационни канали, сред които телевизия, дигитално присъствие и разнообразни офлайн активации. "Екип от над 10 души на агенцията ще се грижи за успешното комуникиране на бранда "Бургаско", допълва Сава Ахмаков, ръководител "Обслужване на клиенти". "За последните три години "Бургаско" отчита впечатляващ темп на растеж - над 20% в обем по данни на "Nielsen България". Потенциалът на бранда е огромен и за нас е приоритет да допринесем за все по-успешното му позициониране сред българските любители на бира", казва още Любомир Кашилски, акаунт директор в proof.

"Publicis Groupe България" поема обслужването на Pierre Fabre

Комуникационната група "Publicis Groupe България" започва партньорство с Pierre Fabre след спечелен локален конкурс. Тя поема дигиталното и медийното обслужване на всички брандове, част от портфолиото на френската компания. Сред тях са Eau Thermale Avene, A-Derma, Ducray, Klorane, Rene Furtere, Eludril & Elgydium. "Фокусът ни на работа е върху дигиталните комуникации и канали, където екипът на Digitas ще е водещ. Ще продължим да надграждаме медийното позициониране на компанията през експертизата на Zenith, чийто екип работи с клиента от 2023 г. PR звеното ни - MSL, ще допълни работата ни със стратегически инфлуенсър кампании и тяхното реализиране", коментира пред "Капитал" Емилия Стефанова, търговски директор в "Publicis Groupe България". Договорът за партньорство е с продължителност две години с опция за продължаване. "Заедно с клиента се целим да създадем по-голяма разпознаваемост на брандовете в медийната среда и сред крайния потребител, така че компанията да постигне заложените ръстове в категория дермокозметика на българския пазар в следващите години", допълва Стефанова. На международно ниво Publicis Groupe обслужва медийно Pierre Fabre на пазарите във Франция, Италия, Германия, САЩ и др.

Антония Божкова е новият маркетинг директор в "Телерик Академия"

На новата позиция Антония Божкова ще отговаря за общата бранд визия на "Телерик Академия", изграждането на маркетинг стратегия и идентичност за всички продукти на академията. Тя има близо 20-годишен опит в сферата на продуктовия маркетинг в B2B технологичната индустрия. През годините е участвала позиционирането на брандовете и продуктите на Telerik, Progress, SessionStack и Resolute Software. Тя е съосновател на консултантската агенция The Indigitals. "Назначението на Антония идва в момент, в който сме на прага на обявяване на нови продукти и услуги, които ще станат част от портфолиото на "Телерик Академия". Вярвам, че опитът и стратегическата визия на Антония несъмнено ще помогнат за тяхното популяризиране, за подсилване на нашия бранд и за създаване на допълнителна стойност за курсистите и партньорите ни" - коментира за медиите главният изпълнителен директор на "Телерик Академия" Александра Мечкова.

БНР закри звеното, което следи за журналистическите стандарти

С решение от началото на март управителният съвет на Българското национално радио (БНР) е закрил звеното, което отговаря за спазването на редакционните стандарти. Отказът от него идва на фона на критики към общественото радио, включително от държавния регулатор, заради разпространение на "пропагандни внушения", пише "Дневник".

Според досегашния ръководител на дирекцията и програмен директор на медията Даниела Късовска решението е "наказателна акция заради неизлъченото интервю с руския посланик Елеонора Митрофанова" в края на миналата година и заплашва да маргинализира редакционната отговорност. Генералният директор Милен Митев и управителният съвет на БНР отричат това и го обясняват с оптимизиране на директната комуникация и гарантирането на творческата независимост на програмите.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Председателят на медийния регулатор се оплака от системно недофинансиране

Председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Соня Момчилова се оплака от системно недофинансиране в регулатора, съобщава БНР. Народното събрание не прие годишния отчет за дейността на СЕМ за 2022 г. "Средната работна заплата в регулатора е под средната работна за столицата и далече надолу", посочи Момчилова, цитирана от БНР, която присъства в залата. Според Соня Момчилова решението на парламента е показателно за това, че СЕМ си върши работата.

Повече по темата може да прочетете в текста на "Дневник" тук

Дигитален бизнес

Ще продължи ли TikTok да съществува в Америка?

Заслушайте се внимателно и ще чуете стенанията на инфлуенсърите. На 13 март американската Камара на представителите прие законопроект, забраняващ на магазините за приложения и интернет доставчици да разпространяват "приложения, контролирани от чуждестранни агенти". Целта е ясна - TikTok, хитово приложения за кратки видеоклипове, към което 170 млн. американци са прилепени по средно 56 минути дневно.

Позицията на TikTok в Америка отдавна е несигурна. Въпреки че компанията е базирана в Лос Анджелис и Сингапур, тя е дъщерно дружество на китайската технологична компания ByteDance. Това подхранва двупартийни опасения, че китайското правителство може да я използва, за да шпионира американските граждани или да формира общественото мнение.

Повече по темата може да прочетете в текста на The Economist тук

Facebook и Instagram ще намалят цената на платения абонамент

Meta е предложила да намали месечната абонаментна такса за Facebook и Instagram до 5.99 от 9.99 евро след дискусии с регулаторите. "От известно време искахме да ускорим този процес, защото трябва да стигнем до стабилно състояние... затова предложихме да намалим цената от 9.99 на 5.99 за един акаунт и 4 евро за всички допълнителни акаунти", каза адвокатът на Meta Тим Ламб по време на изслушване в Европейската комисия.

През ноември компанията пусна платени абонаменти без реклами, след като ЕС промени регламента за даване на разрешение за събиране на информация за поведението им в мрежите.

Медиен бизнес

Пьотр Сташински, Gazeta Wyborcza: Трябват ни радикални методи за терапия на обществените медии

След управлението на националистическата партия "Право и справедливост" (PiS) в Полша, която превърна обществените медии в инструмент за политическа пропаганда, сега Доналд Туск иска да направи основни промени. Сред тях са нов медиен закон, ликвидиране на обществените радио и телевизия и изграждането им наново и установяването на нов регулатор с цел да се назначат независими членове и мениджмънт. "Капитал" разговаря със заместник главния редактор на Gazeta Wyborcza Пьотр Сташински, който работи в полското издание през последните 30 години. Той разказва за превземането на обществените медии и трябва ли задължително мерките за справяне да бъдат законни при вече незаконно установени процеси. С него разговаряме за политическия и търговския натиск над медиите и обсъждаме примери, свързани с обществените медии в България.

Цялото интервю може да прочетете тук

Свободни позиции:

Human обяви вакантни позиции за Account Executive и копирайтър.

Nexo обяви вакантни позиции за Product Marketing специалист, Direct Marketing специалист и Search специалист.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар