🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Българската рекламна агенция Human отвори офис в Дубай

На място оперира екип от пет души и вече има реализирани три проекта за клиенти от Катар и Саудитска Арабия

(от ляво надясно) Партньорите в Human Александър Братимиров, Константин Трендафилов и Никола Цанов
(от ляво надясно) Партньорите в Human Александър Братимиров, Константин Трендафилов и Никола Цанов
(от ляво надясно) Партньорите в Human Александър Братимиров, Константин Трендафилов и Никола Цанов    ©  Цветелина Белутова
(от ляво надясно) Партньорите в Human Александър Братимиров, Константин Трендафилов и Никола Цанов    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Пет години след създаването на рекламната агенция Human, екипът отваря първия си международен офис в Дубай. Компанията ще предлага пълно комуникационно обслужване, като към момента в офиса в Дубай работят пет души. Целта на агенцията е екипът да се увеличи и оперативната работа да се изпълнява изцяло на място. Human вече има и първи реализирани проекти за клиенти от Катар и Саудитска Арабия. В бъдещe компанията ще насочи усилията си към пазарите в Обединените Арабски Емирства, Саудитска Арабия и Далечния Изток.

Реклама на Изток

През последните години все повече български агенции се опитват да излязат извън границите на България и да работят с международни клиенти. И докато голяма част от тях се насочват към пазарите в Централна и Западна Европа, от Human решават да отидат на Изток. "Средният Изток е мястото в световен мащаб, където в момента се случва всичко. Скоростта на развитие на региона е главозамайваща, а таванът е толкова високо, че не се вижда", коментира пред "Капитал" Никола Цанов, партньор в агенцията.

Екипът започва работа по отварянето на офис в Дубай и паралелно през януари печели първия си клиент. Няколко месеца по-късно проектите на Human вече са три за рекламодатели от Катар и Саудитска Арабия. Агенцията там предлага пълното си портфолио от услуги, което включва криейтив, стратегия и производство. По думите на Цанов начинът на правене на бизнес в региона е много различен от този, на който са свикнали в Европа. "Особено за първоначалните срещи всичко трябва да се случва на живо. Засега на място оперират петима души - трима отговарят за комуникацията с настоящи и нови клиенти и двама, които ни помагат с преводите на арабски език и адаптирането на криейтива спрямо местната култура", допълва още той.

Към момента бизнесът в Дубай се управлява от българското дружество "Хюман Адвъртайзинг", в което с 49% дял е Константин Трендафилов, с 29% Александър Братимиров, с 20% Никола Цанов, а останалите държи Стилян Илиев. Партньорите са в процес на регистриране на местно дружество в Дубай, след което ще отворят и физически офис там. Целта им е екипът да се разрасне и през следващата година по-голямата част от оперативната работа да се извършва на място.

"Искаме до края на 2024 г. да реализираме няколко наистина видими проекти в региона, които да ни поставят ясно на картата. Изграждането на бранд идентичност и дългосрочна комуникационна стратегия остава най-силното ни оръжие. За щастие пазарът там се нуждае именно от това в момента", коментира още Никола Цанов. През следващите година екипът на Human ще насочи усилията си към обслужване на клиенти от пазарите в Обединените Арабски Емирства, Саудитска Арабия и Далечния Изток.

Двоен ръст на бизнеса

От 2019 г. до момента Human поетапно разраства бизнеса си в България. Агенцията започна с предлагане основно на творчески и стратегически услуги. След това основа и собствено продуцентско студио Human Productions, а през 2022 г. създаде вътрешната дигитална агенция Future. "В началото на тази година започнахме да предлагаме и BTL услуги на нашите клиенти. Това ще бъде единственото обогатяване откъм звена и услуги на местния пазар за тези година", казва Цанов.

Към момента в групата от агенции работят общо 30 души, а сред новите клиенти, които са добавили в портфолиото си през последната година са ОББ, Мебели "Виденов", "Фантастико", Decathlon и "Престиж". По данни от Търговския регистър за 2022 г. дружеството "Хюман Адвъртайзинг" отчита над три пъти ръст в приходите до 2.1 млн. лв. По думите на Никола Цанов за 2023 г. ръстът на бизнеса им е близо двоен.

В миналогодишното издание на най-големия рекламен фестивал в България ФАРА, Human завърши на второ място в класацията "Агенция на годината", след победителите от guts&brainsDDB. Дългогодишният клиент на агенцията Fashion Days пък беше отличен за "Рекламодател на годината" за втора поредна година.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 4
    kbf061105232 avatar :-|
    Finci

    Споменавания в статията:

    Далечният изток - 2 пъти

    Средният изток - 1 път

    Близкият изток - 0 пъти

    🤷🏻‍♂️

    Нередност?
Нов коментар