DigiNovo слива физическата и дигиталната търговия
Клиенти на основаната от Евгений Гълъбов и Александър Цонев компания за видеокомуникация са телекоми, банки и търговци
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
- Клиенти на основаната от Евгений Гълъбов и Александър Цонев компания са телекоми, банки и търговци.
- DigiNovo не продава директно, а през два партньора - A1 и DIGITALL.
- Моделът на компанията е да монетизира през капацитет за паралелни обаждания, т.е. колко видеообслужвания на клиент могат да се правят едновременно.
Всеки знае, че посещението на офис на някой от големите оператори не е най-вълнуващото клиентско изживяване. Или няма кой да ви обслужи при избора на нов телефон, защото всичките консултанти са заети. Или пък сте обградени от други клиенти като вас, които, изнервени, чакат реда си. За щастие винаги съществува опцията да си платите или да си купите телефон онлайн. Но има и друга възможност - да посетите магазина виртуално, където спокойно от удобството на своя диван да си изберете апарат или услуга чрез видеоразговор с консултант. Точно тук помага платформата на DigiNovo, която първо стана партньор на А1, а впоследствие навлезе и в други сектори като банкирането.
Идеята хрумва на единия от двамата основатели, Евгений Гълъбов, преди няколко години. В предишната си позиция като главен изпълнителен директор на "Техномаркет" той вижда няколко проблема пред електронната и традиционната търговия във веригата за техника. Те основно касаят работата на консултантите, които отговарят както за посетителите в магазините, така и за изпълнение на онлайн поръчките, но пък получават бонуси само за всяка продажба в обектите. И тъй като нямат стимул да си губят времето с е-търговия, те предпочитат да я саботират. Освен това натовареността им е основно в едни и същи часове, когато има клиенти в магазините - най-вече между 12 и 14 ч. на обед и вечерта от 17 до 20 ч.
"Така тръгнахме да решим тези два въпроса: как да се уплътни работното време на консултантите и как да им се предостави възможност да получават бонус и от онлайн търговия. И стигнахме до платформа, която да симулира абсолютно същото изживяване за клиента, независимо дали от дивана, офиса или мобилното устройство навън, както е на живо. Мислехме как да създадем виртуална среда, в която консултантът ще съпровожда клиента през целия процес на пазаруване до плащането, както е във физическия магазин", казва Гълъбов.
Това е и началото на DigiNovo, когато заедно с Цонев и технологичните партньори от DIGITALL (тогава "Булпрос") създават уеб базирано решение, което чрез споделяне на екрана прави онлайн пазаруването лесно и удобно. "Именно от там тръгнахме - от решаване на конкретни проблеми в ритейла, и сами стигнахме до факта, че правим сливане между физическия и онлайн магазина. Едва по-късно разбрахме, че си има и термин - phygital (между physical и digital)", казва Гълъбов пред "Капитал".
Първият клиент на стартъпа е именно А1, където консултантите на оператора предлагат и помагат на абонатите при избор на устройства. В същото време избухва и пандемията. И макар тя да стимулира значително онлайн търговията, в началото това не се отразява на бизнеса на младата компания.
"Повечето търговци ни казваха, че работят в аварийна ситуация и няма как да внедряват нови системи и да обучават служители. Но в един момент настъпи новото нормално, а онлайн навиците на клиентите останаха", твърди Евгений Гълъбов. Така екипът решава, че моделът на DigiNovo би бил интересен и за други бизнеси извън ритейла, но свързани с обслужването на клиенти, които да могат да ползват същата симулация на физическо присъствие в офисите.
Свързват се с банките, като платформата вече работи с три - БАКБ, ОББ и ПИБ. За разлика от други стартиращи компании, в DigiNovo решават да продават не директно, а през два партньора. Така клиентът им "А1 България" става и техен дистрибутор. Другият пък е технологичният им партньор - DIGITALL. Първият им докарва за клиент и iQOS (през "Филип Морис България"), които имат значителна дейност по обслужване на клиенти на бездимните устройства на компанията. Вторият пък ги свързва с банките.
Гълъбов уточнява, че компанията работи за няколко клиента, като плащащите вече са шест. Последният засега е "Булсатком", като през платформата на DigiNovo консултантите на оператора помагат на клиентите как да инсталират новите си приемници на телевизия.
"Системи за видеовръзки има колкото щеш. Но въпросът е, че при нас трябва да стане светкавично, без нужда от допълнителен хардуер и без инсталиране на приложения и плъгини. Всичко е базирано през облака и работи през браузър. Платформата е оптимизирана за устройства с минимални хардуерни изисквания и е суперсигурна", коментира Евгений Гълъбов. Той разказва как връзката е end-to-end криптирана и не минава през сървъри на DigiNovo.
"Нищо не остава при нас в облака, дори видеозаписът се извършва на крайно устройство на консултанта, а след края на сесията се качва на инфраструктура на нашия клиент", допълва съоснователят на стартъпа. Именно сигурността на връзката е и едно от основните предимства на DigiNovo. "Една от банките ни прави секюрити одит шест месеца", казва Гълъбов.
Моделът на компанията е да монетизира през капацитет за паралелни обаждания, т.е. колко обслужвания на клиент могат да се правят едновременно, като може да са 10, 20 или повече. Екипът на DigiNovo в момента е шестима души, но с аутсорсинг специалистите на Digitall Nature броят им надхвърля 20.
Компанията работи през българското дружество "Ай Ар Зет сълюшънс", в което основни акционери са Гълъбов и Цонев през свои фирми. Приходите му за последната отчетена досега година - 2021, са 141 хил. лв., когато дейността на стартъпа още е била в начална фаза. В Търговския регистър се вижда и кредит от държавната ББР за почти половин милион лева, изтеглен в края на миналата година.
Евгений Гълъбов, съосновател на DigiNovo
Какви са плановете ви за развитие?
Имаме сериозен план за развитие на продукта през следващите 12 месеца. С помощта на DIGITALL стъпваме на германския пазар, където очакваме до края на годината да имаме първите клиенти. Неотдавна пуснахме и чисто нова версия на платформата ни. Доста време прекарахме да слушаме какво ни казват клиентите как да развиваме продукта си. И в един момент решихме, че сме събрали достатъчно обратна връзка, и започнахме да развиваме функционалности, които сами смятаме, че ще са полезни в бъдеще.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.