С инвестиция от 280 хил. евро фондът Eleven влиза в румънския стартъп ProductLead

Вложението е част от по-голям рунд от 600 хил. евро, осигурени от още два фонда

Основателите на ProductLead Михай Бокай и Александър Стойка-Марку
Основателите на ProductLead Михай Бокай и Александър Стойка-Марку
Основателите на ProductLead Михай Бокай и Александър Стойка-Марку
Основателите на ProductLead Михай Бокай и Александър Стойка-Марку
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Eleven затвори сделка за поредна инвестиция в международна компания. Фондът вложи 280 хил. евро в румънската маркетинг платформа ProductLead. Инвестиционният рунд от общо 600 хил. евро е воден от румънския фонд Sparking Capital, като в него участва още шведският фонд Founders Bridge. От компанията ще използват свежия капитал за по-бързо разрастване на бизнеса и екипа.

Маркетинг платформа

Младата компания е основана през 2017 г. от румънците Михай Бокай и Александър Стойка-Марку. Те разработват технологично решение, което помага на електронните търговци да създават по-атрактивни за потребителите сайтове. През платформата на ProductLead компаниите могат да създават галерия на продуктите си, която обединява както съдържание, генерирано от потребители и инфлуенсъри, така и собствени снимки. Софтуерът помага за събиране на информация за потребителите и съдържанието, което най-често привлича вниманието им. В допълнение, решението на ProductLead помага за автоматично генериране на рекламни визии за социалните мрежи.

Бизнес моделът на компанията се базира на месечен абонамент, който варира между 249 евро до 799 евро в зависимост от пакета услуги. ProductLead има над 30 клиента, сред които и големи корпорации като Samsung, Coca-cola и fitbit.

Въпреки засилването на електронната търговия през последната година кризата се отразява негативно на бизнеса на ProductLead. "Загубихме много приходи. Паниката беше очевидна и бюджетите бяха блокирани навсякъде", коментира за "Капитал" Михай Бокай, съосновател и изпълнителен директор на компанията. По думите му обаче само за четири месеца бизнесът се е възстановил и е повишил месечните си приходи спрямо периода преди пандемията. "Това се дължи, от една страна, на фокуса ни върху ключови вертикали като електронната търговия, а от друга, на страхотния екип, който успя да контролира разходите, да убеди клиентите в добавената стойност, която носим, и да убеди инвеститорите в бъдещите възможности", добавя още Бокай.

Втора поредна инвестиция

Общият инвестиционен рунд от 600 хил. евро, в който се обединяват три международни фонда, е втори за стартиращата компания. Водещият инвеститор Sparking Capital влага за втори път капитал в бизнеса.

По думите на Христо Христов, партньор в Eleven, основната причина да инвестират тези 280 хил. евро е екипът на ProductLead и основателите, които са серийни предприемачи. "С възхода на търговията в социалните мрежи търсенето на автоматизация на творческия процес е още по-силно. Хората не са толкова бързи, когато става въпрос за създаване на съдържание, в сравнение с машините. Харесва ни как ProductLead решават този проблем", допълва пред "Капитал" Христов.

От румънската компания вече са разпределили в какво ще инвестират свежия капитал. "38% от инвестицията ще вложим в продукта и усъвършенстване на технологията. 36% ще отидат за привличане на нови клиенти, а 12% от инвестицията ще вложим в това да се уверим, че съществуващите ни клиенти извличат максимална полза от решението ни. С останалата част ще покрием разходи от основни дейности", уточнява Михай Бокай.

Бизнес целите на ProductLead за 2021 г. включват разширяване на партньорствата със социалните мрежи и търговци. Към момента компанията си партнира с Facebook, TikTok и VTEX. По думите на Бокай това ще засили ръста на бизнеса и ще ги доближи до следващ инвестиционен рунд от серия А.

Все още няма коментари
Нов коментар