🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

PepsiCo продава бизнеса си със соковете Tropicana и Naked за 3.3 млрд. долара

Сделката с френската PAI ще позволи на групата да се фокусира върху напитки без калории и здравословни снаксове

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

PepsiCo се договори да продаде контролния пакет акции на марките сокове Tropicana и Naked на френския частен инвеститор PAI Partners за 3.3 млрд. долара. Вместо тях PepsiCo ще се фокусира върху напитки, несъдържащи калории, както и на по-природосъобразни продукти като SodaStream, съобщават от компанията.

PAI, които съвместно с Nestlé притежават производителите на сладоледи Häagen-Dazs и Mövenpick, ще купят 61% от нова компания, държаща правата за двете марки сокове. Другите 39% ще останат собственост на Pepsi, която ще има ексклузивни права върху разпространението на продуктите в САЩ.

Сделката ще "даде свобода" на Pepsi да насочи усилията си в други сфери като по-здравословни снаксове, напитки без калории и продукти на SodaStream, става ясно от изявление на изпълнителния директор на компанията Рамон Лагуарта, цитиран от Financial Times. PepsiCo купи SodaStream за 3.2 млрд. долара през 2018 г.

Tropicana, една от най-разпознаваемите марки сокове, е част от активите на Pepsi от 1998 г., когато беше придобита срещу 3.3 млрд. долара. Производителят на сокове Naked пък беше купен от Pepsi почти десетилетие по-късно за 150 млн. долара, припомня Reuters.

Продажбите на сокове са нараснали по време на пандемията

Tropicana и Naked са "както от правилната, така и от грешната страна" на прехода към по-здравословни продукти, заяви Фредерик Стевенин, управляващ партньор в PAI. Според него по-ниският ръст на продажбите на сокове от последните години се дължи главно на съдържанието на захар. "Има много естествена захар в соковете, но има и добри неща като витамини и фибри", добави той. По време на пандемията обаче продажбите на сокове са се повишили. Обяснение за това са по-честите закуски вкъщи и повишеното търсене на храни и напитки с богато съдържание на витамин C. Това дава инерция на Tropicana и Naked, отчита Стевенин.

Нетните приходи на двата бизнеса възлизат на 3 млрд. долара през 2020 г., разкрива PepsiCo. Компанията ще използва средствата от продажбата, за да затвърди финансовите си позиции.

В търсене на по-здравословни алтернативи

Преходът на Pepsi към по-здравословни продукти беше иницииран от бившия изпълнителен директор Индра Нуй, а процесът беше продължен от нейния приемник Лагуарта.

Големи производители на потребителски стоки като Pepsi и съперникът й Coca-Cola търсят начини да намалят продуктите си с високо съдържание на захар в отговор на все по-голямото търсене на здравословни алтернативи от младите потребители.

Pepsi също така се стреми към разширяване на асортимента си от енергийни напитки, придобивайки Rockstar Energy Beverages за 3.85 млрд. долара миналата година. Така компанията добави бързо разрастващата се марка към вече разнообразното си портфолиото, включващо Mountain Dew Kickstart, Game Fuel и AMP.

Групата PAI, която управлява активи на стойност 15 млрд. евро, ще придобие бизнеса през седмия си частен инвестиционен фонд, който разполага с 5.1 млрд. долара.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар