🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Кауфланд" инвестира 40 млн. лв. в нов магазин в "Младост 4"

До края на годината веригата ще отвори още един обект в София - в кв. "Горубляне"

Кауфланд България    ©  Кауфланд България
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Най-голямата търговска верига в страната - "Кауфланд България", отвори нов магазин в столичния квартал "Младост 4". До края на годината компанията ще открие още един търговски обект в столицата - в кв. "Горубляне". Това предвижда инвестиционната програма на дружеството за 2022 г., коментира за "Капитал" Иван Чернев, главен изпълнителен директор.

12-ият столичен обект

Инвестицията в най-новия търговски обект е 40 млн. лв., а новооткритите работни места са 90. По думите на Иван Чернев той е "най-модерният в групата Schwarz" (от която е част "Кауфланд"). Разположен е на 5000 кв. метра, от които 2500 са търговска площ, и предлага над 18 хил. артикула. Близо 5000 от тях са от български производители, а над 320 са от Софийския регион. За сравнение - най-големият "Кауфланд" магазин в София - този в кв. "Банишора", разполага с 4700 кв. метра търговска площ и предлага 22 хил. артикула. В обекта има и различни наематели - аптеки, обекти за услуги и др.

Хипермаркетът в "Младост 4" е 12-и за веригата в София и 62-ри за страната. Общата инвестиция в 12-те столични хипермаркета "Кауфланд" е над 300 млн. лв., а заетите в тях са над 1000, уточни Иван Чернев.

Скъпата земя

Част от инвестицията е и за покупка на терени. Земята в "Младост" е струвала на "Кауфланд" почти 21 млн. лв., показва справка в Имотния регистър. Тя е придобита в две сделки през октомври и ноември 2020 г. Продавач е бургаската "Ти Ви Атлантик", а парцелите са с площ над 11 декара. "Ти Ви Атлантик" е дъщерна фирма на "Атлантик" - търговец на риба, рибни продукти и аквакултури, собственик на рибна борса.

Справка в Имотния регистър показва също, че за бъдещия обект в "Горубляне" в две сделки за терена са платени почти 9 млн. лв. В първата продавач на 12 декара е "Пи Ес Ком", а във втората - на 3 декара, е "Иша Аша".

100% зелена енергия

Новият търговски обект ще използва "зелена" електроенергия. Сградата има иновативна "зелена" климатична система, която комбинира отопление и охлаждане. Тя не използва горива, а остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения. Хипермаркетът разполага и с последно поколение LED осветление, чрез което се постига около 30% икономия на енергия и се намаляват вредните емисии. До края на годината ще бъдат разположени и соларни панели. Магазинът разполага с 202 паркоместа и станция за зареждане на електромобили.

От март т.г. във всички хипермаркети, в логистичния център и в административния офис на "Кауфланд България" се използва 100% електроенергия, произведена от възобновяеми енергийни източници. Мярката е част от климатичната стратегия на компанията. Тя изисква значителни инвестиции и е обвързана с постигането на конкретна цел - намаляване на въглеродните емисии от оперативната дейност на веригата с над 80% до 2030 г. (в сравнение с 2019 г.).

Друга стъпка е разполагането на фотоволтаици за собствени енергийни нужди. Това е факт от края на миналата година, когато дружеството направи първоначална инвестиция над 800 хил. лева. Фотоволтаичните инсталации са на покривите на "Кауфланд" в старозагорския квартал "Бедечка", в жк "Изгрев" в Бургас, в квартал "Бриз" във Варна, както и в Дупница. Само от инсталациите компанията ще пести около 440 тона въглеродни емисии годишно. За последните четири години, в които се сертифицира по стандарта "Системи за управление на енергията" ISO 50001, веригата е спестила над 3800 тона CO2 емисии.

Все още няма коментари
Нов коментар