🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Четири хранителни вериги отвориха нови обекти по време на коронавируса

Експанзията на търговците започна още през януари, с нови обекти е и dm

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Пандемията с коронавируса не попречи на четири от големите хранителни вериги да отворят магазини. Откриването на новите супермаркети не беше особено шумно, както повелява традицията, заради ограниченията по време на извънредното положение. На преден план във всички обекти - новооткрити и съществуващи, излезе безопасността на персонала и посетителите, което предопредели вземането на редица допълнителни мерки за дезинфекция и хигиена, както и осигуряване на здравословно отстояние между клиентите.

Експанзия по време на пандемия

На 4 юни в Банкя отвори нов супермаркет "Фантастико", инвестицията в който е около 20 млн. лв. Той е разположен върху 7000 квадратни метра разгъната застроена площ и предлага над 25 000 вида стоки. Обектът е изграден на четири нива: паркинг със 129 места и зарядни станции за електромобили; търговска зала; складове; офиси и зона за почивка. В него има и аптека, застрахователен брокер, зоомагазин, Easy Pay, химическо чистене, банкомат. Строителството е продължило само осем месеца, съобщиха от компанията.

"Билла България" също направи инвестиция по време на извънредното положение и на 21 май откри в мол "Марково тепе" в Пловдив своя 131-ви магазин в страната. Супермаркетът е първият обект Billa в България, оборудван с каси за самообслужване. С търговска площ от над 1000 кв.м магазинът предлага над 11 000 продукта. Инвестицията в него е над 2.3 млн. лв., а новооткритите работни места - 40.

На 9 април "Максима България", която управлява веригата T Market, откри своя 12-и магазин в Пловдив. Това е най-големият T Market в България, уточняват от компанията, а заетите в него са над 70. Обектите в Пловдив са резултат от сделка през лятото на 2019 г., когато "Максима България" нае дългосрочно и ребрандира магазините на местната семейна верига "Триумф". В края на април T Market отвори и свой онлайн магазин. Той предлага избор от над 1000 стоки във всички продуктови категории, които са налични и във физическите магазини на веригата,

На 23 март и "Лидл България" откри нов магазин - този път във Варна. Това е 7-ият обект на веригата в града и 101-ият в България. С него морският град се нарежда веднага след София и редом до Пловдив по брой магазини на компанията.

Инвестиции в нови обекти по време на извънредното положение направи и една нехранителна верига - дрогерии dm, която отвори два магазина в Шумен и София, а през лятото възнамерява да открие и в Казанлък. Плановете на компанията предвиждат до края на 2020 да отвори поне още 3-4 нови обекта, с което общият брой на магазините dm в страната да стане 90.

Преди пандемията

Експанзията на веригите започна в началото на годината. На 12 януари "Лидл България" откри 100-ния си магазин в страната. Обектът се намира в Княжево в София, с което магазините на компанията в столицата вече са 29. Супермаркетът е с обща площ от 1100 кв.м и разполага със 104 паркоместа. Инвестицията в него е близо 6.5 милиона лева.

На 22 януари "Kaufland България" откри петия си хипермаркет във Варна, с който обектите на веригата в страната станаха 60. Инвестицията в него е 33 милиона лева, а асортиментът е от близо 15 000 продукта. Заетите в търговския обект са 90. Сградата е със "зелена" климатична система, която комбинира отопление и охлаждане. Тя не използва горива, а остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения, за да отоплява през зимата и разхлажда през лятото. Хипермаркетът има и последно поколение LED осветление, съобщиха от компанията.

T Market също започна експанзия още в началото на годината, когато на 14 януари преряза лентата на своя 10-и магазин в Пловдив, а на 6 февруари заработи още един търговски обект на веригата в града. Компанията продължи с инвестициите и на 5 март откри своя първи магазин в Стара Загора.

Обектът на "Фантастико" в Банкя е втори за веригата през тази година, след като на 27 февруари отвори врати нов магазин в кв. "Манастирски ливади-запад" в столицата. Супермаркетът е разположен върху над 2000 кв. метра, а инвестицията в него е 13.7 млн. лв. без ДДС. Компанията планира да отвори още един обект през 2020 - този път в Перник.

Все още няма коментари
Нов коментар