Pepco открива първите два магазина в Пловдив през март

Полската дискаунт верига за дрехи ще отвори обекти и в София, Русе, Велико Търново, Варна. Германската KiK отлага дебюта си за 2020 г.

В София единият от магазините ще бъде в мола "Скай сити" в кв. "Гео Милев"
В София единият от магазините ще бъде в мола "Скай сити" в кв. "Гео Милев"
В София единият от магазините ще бъде в мола "Скай сити" в кв. "Гео Милев"    ©  Pepco
В София единият от магазините ще бъде в мола "Скай сити" в кв. "Гео Милев"    ©  Pepco
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Полската дискаунт верига за дрехи Pepco ("Пепко") ще отвори през март първите си два магазина в Пловдив - в мол Plovdiv Plaza и в търговския център на бул. "Александър Стамболийски" 131 ("Коматевско шосе"), в който инвеститор е фирма "Филикон". Информацията бе потвърдена от наемодателите. От българския клон на Pepco засега все още не уточняват в кои градове и къде ще бъдат позиционирани първите обекти.

Не само в големите градове

През есента на 2018 от Pepco съобщиха, че компанията възнамерява да направи своя дебют в страната през март 2019 г. Планът предвижда за шест месеца да бъдат отворени 11 магазина, а в края на 2021 г. броят им да нарасне до 60.

По информация на "Капитал" наемането на помещения върви активно. В София например единият от магазините ще бъде в "Скай сити мол" на ул. "Коста Лулчев" 52. Обекти на веригата ще има също в Русе, Велико Търново и Варна, става ясно от сайта на Pepco, където са обявени свободни позиции за управители и заместник-управители на магазини. Pepco ще бъде сред наемателите и на Delta Planet Mall във Варна, който ще заработи в края на март.

Дискаунт веригата вече обяви, че нейните магазини ще бъдат разположени не само в големите градове. От сайта на дружеството става ясно, че то продължава да търси помещения под наем, които са с общи площи от 500-650 квадратни метра.

Евтино, основно за деца

В Pepco се предлагат основно детски, но и мъжки и дамски облекла, бельо, обувки, аксесоари, играчки, декорация за дома, домашен текстил и др. Около 60% от асортимента са облекла, а останалите са стоки за бита.

Компанията залага на много ниски цени. Бизнес моделът разчита на икономии в резултат на мащаба на поръчките и по-доброто управление на разходите за материали. Директното участие в корабоплаването, складирането и дистрибуцията на продуктите в магазините допълнително оптимизира логистичните разходи по цялата верига на доставки.

Pepco има над 1400 магазина в Европа, а заетите са повече от 14 000 души, сред които над 500 в главното управление в Познан, Полша, и 400 в дистрибуторския център. Според сайта на Pepco веригата има повече от 15 милиона клиенти на месец и доставя ежедневно повече от 2500 палета със стоки в 10 държави. По данни на фирмата с пълния си асортимент за деца до 14-годишна възраст тя e сред лидерите по продажби на детско облекло в Централна и Източна Европа.

KiK - с отложен старт

Още една верига за евтини дрехи и предмети за бита – германската KiK (КиК), обяви намеренията си за откриване на магазини в страната. Компанията си постави за цел през 2019 г. да открие 10 обекта в България, а през следващите 4-5 години те да достигнат 120-150. По информация на "Капитал" плановете за старт през октомври обаче се изместват за началото на 2020 г.

KiK е основана през 1994 г. от Стефан Хайниг в Бьонен, Германия. Основен акционер днес е холдинговата компания Tengelmann Group с дял 83% от капитала. KiK е акроним на Kunde ist König ("Клиентът е крал"). Около 70% от общата продуктова гама на дружеството са дрехите. Асортиментът се допълва от нехранителни стоки - текстил за дома, аксесоари, канцеларски материали, храни за домашни любимци, сладки изделия.

Според описания в сайта на KiK модел на работа в неговата основа са ниските цени, при които "всеки клиент може да се облече от чорапите до шапката за по-малко от 30 евро". Компанията управлява повече от 3500 обекта в Европа, от които 2579 са в Германия, където е сред десетте най-големи търговци на дребно. Дългосрочната й цел е да достигне 5000 магазина в Европа. Заетите са над 26 000.

Търговията с дрехи

Двете вериги стъпват на пазар, на който вече присъстват големи търговци на дрехи като H&M, Zara, LC Waikiki и др., като двата нови бранда ще са в най-ниската ценова категория. Другата евтина алтернатива тук са дрехите втора ръка - в страната годишните им продажби са по около 10-15 хил. тона. В сегмента на дребни стоки за дома пък конкурент на новите търговци е "Джъмбо".

В момента най-големият търговец на дрехи в България е H&M с продажби за 2017 от 107 млн. лв. през 20 магазина и онлайн продажби. Общите приходи на топ 50 сред ритейлърите на облекло и обувки за 2017 са малко над 1 млрд. лв.

През януари т.г. испанската верига за облекла Mango, която от 2014 г. има два собствени магазина в София, обяви, че планира да открие още четири обекта в страната до края на 2019.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    crusible avatar :-P
    crusible

    Конкуренция да има!

    Нередност?
Нов коментар