🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Кауфланд" ще отвори два нови хипермаркета в София през 2024 г.

Германската верига, която е от 18 години на българския пазар, вече има 66 обекта и е инвестирала 1.8 млрд. лв. в дълготрайни материални активи

Иван Чернев: Всяка седмица през магазините на "Кауфланд" минават над 1 милион клиенти. Във всеки магазин на веригата се предлагат 21 хил. артикула, от които 15 хил. хранителни
Иван Чернев: Всяка седмица през магазините на "Кауфланд" минават над 1 милион клиенти. Във всеки магазин на веригата се предлагат 21 хил. артикула, от които 15 хил. хранителни
Иван Чернев: Всяка седмица през магазините на "Кауфланд" минават над 1 милион клиенти. Във всеки магазин на веригата се предлагат 21 хил. артикула, от които 15 хил. хранителни    ©  Надежда Чипева
Иван Чернев: Всяка седмица през магазините на "Кауфланд" минават над 1 милион клиенти. Във всеки магазин на веригата се предлагат 21 хил. артикула, от които 15 хил. хранителни    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

До края на годината най-голямата верига по приходи в България - "Кауфланд" (Kaufland), ще отвори два нови хипермаркета в София. Веригата започна строителството на нов обект на бул. "Г. М. Димитров" до 4-ти километър. "Той е със стандартния за компанията формат - около 2000 кв. метра. Инвестицията в него е около 40 млн. лева", съобщи за "Капитал" Иван Чернев, изпълнителен директор на "Кауфланд България". Сделката между "Кауфланд България енд Ко" и "Недвижими имоти София" за терена 15.4 дка в "Дианабад-изток" е от 3 декември 2021 г., като според имотния регистър цената е 21.5 млн. лева (571 евро на кв.м без ДДС).

През есента ще отвори обектът и в емблематичната сграда на Централните софийски хали, където от половин година се работи по възстановяване на оригиналния й вид и функции, допълни мениджърът. В покупката и реконструкцията на сградата инвестицията е около 50 млн. лева. Очаква се да бъдат отворени 110 нови работни места.

Над 1.8 млрд. лв. инвестиции в ДМА

През 2024 "Кауфланд" отбелязва своята 18-годишнина от стъпването си на българския пазар. Компанията развива своя бизнес в търговията на дребно от 1996. Днес има 65 хипермаркета в 35 града в страната и вече отчита над 2 млрд. лв. годишен оборот, което я прави лидер в сектора. А с екип от над 7400 служители тя е и най-големият частен работодател в страната (в някои периоди "Арсенал" - Казанлък, е първи, например към края на 2023 г. има над 8700 служители).

"За този период сме инвестирали 1.8 млрд. лв. в дълготрайни материални активи. Над 1 млрд. лева са изплатените на служители заплати, платените осигуровки са за над 352 млн. лв., а платените данъци надхвърлят 1.636 млрд. лв. Инвестициите в обучение на служителите са за 650 хил. лева годишно", обобщи Иван Чернев.

Годишно "Кауфланд България" инвестира и 1 млн. лева в качество на продукцията. Веригата прави 12 хил. проверки и лабораторни анализи на година, за които отделя 640 хил. лв. "Само през февруари т.г. сме направили над 1500 проверки за качество на продуктите. Броят им ще бъде удвоен преди Великден", съобщи Иван Чернев.

Подкрепа за български производители

Всяка седмица през магазините на "Кауфланд" минават над 1 милион клиенти. Във всеки магазин на веригата се предлагат 21 хил. артикула (от които 15 хил. хранителни), като като 87% от тях са от български производители или доставчици. Компанията притежава над 20 собствени марки, а под бранда "Брей!" предлага 135 продукта, като броят им ще расте, обобщи Иван Чернев.

"Кауфланд" си партнира с български производители и доставчици от 26 региона на страната. По данни на веригата тя предлага над 4300 български продукта в постоянния си асортимент в страната, като в по-големите хипермаркети броят им достига близо 5000. Българското производство преобладава в хранителните категории "месо", "млечни продукти", "хляб и хлебни изделия".

Компанията подкрепя и земеделски производители. "От 2019 досега сме изкупили българска селскостопанска продукция за 309 млн. лв. До края на тази година сумата ще достигне 394 млн. лв. През 2023 имаме сключени 28 договора с производители за изкупуване на над 75 вида плодове и зеленчуци", съобщи още Иван Чернев.

Инвестиции в обществото

От март 2023 досега събраните от автоматите на "Кауфланд" употребявани пластмасови бутилки и кенове са над 7 милиона. Веригата постави такива автомати в пет свои филиала, но броят им ще бъде увеличен. Компанията отчита 36% спад в употребата на пластмаса в своята обичайна дейност и 4000 т спестени въглеродни емисии годишно.

Веригата си партнира с 200 училища и 17 университета в страната. Преди дни компанията постави началото на второто издание на съвместната си практически ориентирана бизнес академия с УНСС. Инициативата предоставя възможност на бакалaври от 3-ти и 4-ти курс и магистри от УНСС да преминат през специализирано обучение в областта на ритейла, последвано от платена стажантска програма в "Кауфланд България".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар