🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Кауфланд" планира да изкупи български плодове и зеленчуци за над 77 млн. лв. през 2023 г.

Веригата си партнира дългосрочно с 28 земеделски производители

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Кауфланд България" планира да изкупи български плодове и зеленчуци за над 77 млн. лв. през тази година, с което общата стойност на изкупените количества от 2019 до края на тази година ще достигне 309 млн. лв., съобщи Иван Чернев, изпълнителен директор на компанията.

Програма за договорно изкупуване

През 2019 г. веригата постави началото на своята програма за "Договорно изкупуване на земеделска продукция" и сключи договори за партньорство с 15 земеделските производителя на плодове и зеленчуци. През тази година те вече са 28 за предоставяне на 73 вида продукти, като 15 от тях се продават под собствената марка на веригата "Брей!".

"Договорите осигуряват дългосрочно партньорство, прозрачност и сигурност на земеделските стопани, които имат възможност да планират количествата и съответно приходите си. С договора те получават и документ за гарантирано изкупуване на продукцията, с който могат да кандидатстват за заеми и субсидии от агенции и фондове", уточниха от "Кауфланд България".

"Търсим целенасочено, проактивно земеделски производители на плодове и зеленчуци, независимо дали са малки, средни или големи. Залагаме на традиционни български сортове, контролирано производство и сертификация за качество", заяви Иван Чернев.

Контролът

"Кауфланд България" изисква от производителите в програмата за "Договорно изкупуване на продукцията" да са сертифицирани по световния стандарт за добри земеделски практики Global G.A.P., както и по GRASP - за добри социални практики. През 2019 веригата дори инвестира 250 хил. лв. в подкрепа на 15 български фермери, за да бъдат сертифицирани по стандарта GlobalG.A.Р. като част от съвместна програма със Световната банка.

От веригата уверяват, че нейните критерии за контрол на вредни остатъчни вещества в продуктите са много по-строги от законовите изисквания. Плодовете и зеленчуците под марката "Брей!" се проверяват за над 7000 остатъци от пестициди, съобщи Иван Иванов, ръководител направление "Плодове, зеленчуци и цветя" в "Кауфланд България". Компанията отделя по 300 хил. евро годишно за лабораторни тестове на пристигащите плодове и зеленчуци.

Според статистиката на "Кауфланд" топ три на най-купуваните зеленчуци в магазините на веригата са доматите, краставиците и жълтият лук. Пресните плодове и зеленчуци са категория номер едно в избора да се пазарува в хипермаркет, следвана от млечни продукти, хляб и печива, показва изследване на NielsenIQ. Сред критериите при избора са цена, качество, свежест и разнообразие, обобщи Иван Чернев.

През март тази година компанията ocнoвa своя безплатна "Aгpo аĸaдeмия", в която производителите получиха инфopмaция зa тeндeнциитe в pитeйл ceĸтopa, за пpaĸтиĸите и изиcĸвaнията нa бизнeca c бъpзooбopoтни cтoĸи, ĸaĸтo и за ĸpитepиитe зa peaлизaциятa на плодове и зеленчуци в xипepмapĸeтитe нa "Кауфланд".

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    atanaso avatar :-(
    Shteryu Atanaso
    • - 2
    • + 1

    Кауфланд търгува само с наши хора от СъсДС.

    Нередност?
Нов коментар