🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Българските Coursedot, Storpool и CloudCart са сред най-бързо растящите IT компании в ЦИЕ

Чехия и Полша се представят най-силно в годишната класация Deloitte Fast 50 Central Europe

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Три български компании - Coursedot, Storpool и CloudCart - са сред най-бързо растящите IT компании в региона на Централна и Източна Европа през последните четири години, сочат данните от годишния доклад на Deloitte Fast 50 Central Europe.

Класацията измерва 50-те компании с най-голям ръст на приходите за последните четири години, в случая за периода на финансовите 2016 до 2019 г. В нея могат да участват само компании с база на управление в региона, както и такива, които разполагат със собствена интелектуална собственост и приходи от над 100 хил. евро. Един от минусите на класацията е, че включва само компании, които са подали данни към Deloitte, т.е. тя не събира информация от търговските регистри в отделните страни и съответно не е напълно представителна.

Най-силно представената страна в тазгодишната класация е Чехия с 21 компании, следвана от Полша с 15, Хърватска с пет, България с три, Словакия с две, а Естония, Латвия, Литва и Косово са с по една. Средният ръст за четири години на компаниите от класацията е 1460%.

На първо място през тази година е класирана полската софтуерна компания PackHelp, която помага на търговци да създават свои собствени брандирани опаковки. Тя отчита 9077% ръст на приходите между 2016 и 2019 г. На второ място е чешката DoDo, компания, която специализира в свръхбързи доставки в рамките на същия ден, с ръст от 8427%. Трета е друга чешка компания - UlovDomov.cz, която поддържа най-голямата база данни за апартаменти под наем в страната. Нейните приходи са пораснали с 5535% в четиригодишния период.

Българското участие

България отбелязва силно представяне през тази година. Най-високо класираната българска компания е Coursedot, фирма за услуги в сферата на IT образование за служители, поставена на 13 място. Между 2016 и 2019 г. нейните приходи са нараснали с 1336%. За 2019 г. дружеството "Корс Дот" отчита 2.45 млн. лв. приходи.

"Имаме умен екип, който познава пазара, както и нетрадиционен подход. Coursedot има собствен хъб за IT обучения, през който управляваме хора по цял свят и така не сме ограничени географски, за разлика от повечето подобни компании", коментира пред "Капитал" основателят и изпълнителен директор на Coursedot Теодор Панайотов. "Това, заедно със силни инвеститори: Уникредит Булбанк, фонда Eleven, както и Васил Терзиев и Светозар Георгиев."

Вторият български представител е Storpool, класирана на 46 място с 541% ръст на приходите. Компанията разработва продуктов софтуер за дистрибутирано съхранение на данни в облака. За 2019 г. дружеството "Сторул Сторидж" отчита 3.7 млн. лв. приходи, както и 1.08 млн. лв. печалба.

"Ръстът ни през последните години е пряко отражение на усилията, които полагаме, и на стойността, която продуктът ни предоставя за клиентите. Решението ни е внедрено в едни от най-големите доставчици на облачни услуги, фирми предоставящи управляеми услуги, телекоми и корпорации по света", коментира пред "Капитал" Боян Иванов, изпълнителен директор и основател на Storpool.

Той добавя, че за момента пандемията се отразява по-скоро положително на компанията, защото "дигиталната трансформация, която щеше да се случи в следващите три до пет години, сега се случва за една". Тази година също се очаква значителен ръст на приходите. "За първата половина на 2020 г., въпреки световната пандемия и криза, постигнахме 40% ръст спрямо предходната година, като този ръст към днешна дата е дори по-висок", казва още Иванов.

Третата българска компания, която в случая затваря класацията на 50 място и с 494% ръст на приходите, е CloudCart - платформа за онлайн търговия, чиято цел е да включва в себе си всички услуги, които може да са нужни на един търговец - от маркетингови инструменти до счетоводство. За 2019 г. дружеството "КлаудКарт" отчита 695 хил. лв. приходи.

По-рано през ноември "Капитал" разказа историята на CloudCart. Тогава изпълнителният директор на компанията Николай Илиев коментира, че очаква близо двоен ръст на приходите за 2020 г. По-рано през тази година CloudCart привлече инвестиции за над 1.2 млн. лв. - от фонда NV3 и от медийната група Sportal. Към края на годината тя трябва да излезе на първите си международни пазари - Гърция и Румъния.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар