Чета "Капитал" вече и във Viber

В чат приложението ще има най-важните новини от деня. А стикерите на "Капитал" ще поддържат чувството ви за хумор в комуникацията

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Да започваме." С това кратко съобщение във Viber от днес може да се абонирате за първия чатбот на "Капитал", с който ще имате достъп до най-важните новини и анализи по избрани от вас теми. Целта ни остава същата - качествено и задълбочено съдържание за политиката, икономиката и бизнеса в България и по света. Разширяваме вариантите, чрез които то да достига до вас - в удобно време на телефона ви през приложението на Viber. И защото вярваме, че понякога на сериозните теми трябва да се поглежда с намигване и усмивка, направихме и първия стикер пакет "Личен Капитал", който може да използвате в комуникацията си с приятели, близки и колеги.

Новини в чата

По данни на TalentMedia 60% от хората в България ползват съдържание през телефон, като прогнозите са тенденцията да се засилва. Затова "Капитал" преди години създаде мобилното си приложение "КапиталPro" и мобилната версия на сайта. Може да бъдем обаче още една крачка по-близо до читателите по още един лесен и удобен начин. Затова ви каним да се абонирате за чатбота на "Капитал" във Viber.

"Потребителите имат бърз и удобен достъп до последните новини, тъй като те пристигат директно на основния екран на телефона. Може да курират съдържанието, което да получават, като зададат темите, от които се интересуват. Може да определят честотата на получаване на нотификации, било то на ежедневна или седмична база", коментира за "Капитал" Даниела Иванова, директор "Развитие" за Европа в Rakuten Viber.

Абонирайки се за чатбота, от днес потребителите на Viber могат да избират измежду пет от основните рубрики на "Капитал", от които да получават навременни новини и анализи. Това са "Най-важното", "Бизнес", "Политика", "Лични финанси" и "Свободно време". Според желанията си читателите могат да получават по пет новини на телефона си от всяка категория всеки ден точно в 18 ч. или веднъж в седмицата.

"Ти си моята криптокралица"

Увеличават се не само опциите, но и формите на комуникация. Потребителите на Viber вече могат да използват новите стикери на "Капитал" в хумористични съобщения с популярни реплики от темите на деня. Пакета, наречен "Личен Капитал", може да изтеглите безплатно от стикер пазара в приложението. В него ще откриете общо 22 стикера на "Капитал", с които може да изразите мнение, емоция или просто да се пошегувате в чат с вашите приятели. От аналогии с пирамидални схеми, през "новото нормално", до въпроси като "Защо тръбата е цяла", на които вероятно отговор имат само авторите им. Вие обаче може да намерите нови и различни интерпретации и да ги вплетете в ежедневната си чат комуникация във Viber. А ако някой ви изпрати новина, за която вече сте информирани (благодарение на чатбота например), може ясно да го заявите със стикер "Знам го отдавна, чета "Капитал".

И защото вярваме не само в дигиталното съдържание, но и в стойността на печатната преса, пренасяме стикерите и в аналогова среда. В броя на "Капитал" от 7 април ще намерите избрани стикери, с които да персонализирате лаптопа си, да освежите работното си място или просто да ги подарите на някого. Така може да демонстрирате не само информираност по темите на деня, но и добро чувство за хумор.

Прекараното време на потребители с чатбот на медии се увеличава експоненциално

Даниела Иванова, директор "Развитие" за Европа в Rakuten Viber

Колко български компании към момента имат чатбот във Viber?

Имаме 154 активни бота, като те покриват разнообразие от вертикали: от финансови институции, телекоми и ритейл или таксиметрови компании. Във Viber може да поръчаш такси, да провериш прогнозата за времето, да учиш нови езици или да поръчваш храна от ресторанти с до 40% отстъпка. Особено популярни в България са ботове със социална ангажираност като тези на Българския червен кръст, "Силна", WWF.

Колко време отделят потребителите на чатбот във Viber?

Времето, прекарано в един чатбот, много зависи от неговата тематика. В някои случаи целта ни е да ангажираме потребителите, а в други - именно обратното, да получат информация бързо. Например в бота на EasyPay, в който има близо 400 хил. абоната, хората могат да проверяват и заплащат сметките си, когато излязат. Измерител за успех при него е това абонатите да са минимално ангажирани, а добавената стойност е в това, че бързо получават информацията, която им е необходима.

Имаме и примери за ботове с по няколко стотици хиляди потребители, където средната интеракция надхвърля три минути, това най-често са игрите на Rakuten, които предлагаме в нашата платформа. Когато говорим за медии, там прекараното време се увеличава експоненциално, тъй като вътре се извършва преглеждането на съдържанието и изборът по теми за новини, интервюта, анализи, видеа и др.

По какви критерии определяте дали един чатбот е успешен?

Оформили сме няколко основни направления, по които се ръководим, когато оценяваме добавената стойност на дадено бот решение.

1. Потребителско изживяване - ботът да е еднакво лесен и ясен за максимално голям брой потребители от различни демографски групи.

2. Добавена стойност - даденият бот решава ли по достатъчно удобен начин належащ проблем за потребителите - проверка и плащане на сметки, известие за прогнозата за времето в предварително зададен час, проверка на разписанието за различни видове транспорт, заплащане на паркинг места в синя и зелена зона.

3. Твърди измерители за ангажираност и рийч, съпоставени с други подобни бот решения.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    webdesignerbg avatar :-P
    Web Designer
    • + 1

    Много удобно

    Нередност?
Нов коментар