Подкаст | Мери Иванова в "Академичен Капитал": GenZ се нуждае от кауза, за която да работи

Бизнес журналистът в "Капитал" разказва за "модерните" професии сред поколението Z и какво търсят те в работата си

В третия епизод на видеокаста, част от "Академичен Капитал", Георги Куманов разговаря с колежката си Мери Иванова за работните навици на поколението Z.
В третия епизод на видеокаста, част от "Академичен Капитал", Георги Куманов разговаря с колежката си Мери Иванова за работните навици на поколението Z.
В третия епизод на видеокаста, част от "Академичен Капитал", Георги Куманов разговаря с колежката си Мери Иванова за работните навици на поколението Z.
В третия епизод на видеокаста, част от "Академичен Капитал", Георги Куманов разговаря с колежката си Мери Иванова за работните навици на поколението Z.
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Гласът на Капитал

Още подкасти Гласът на Капитал

„Гласът на Капитал“ е седмичен подкаст, в който журналистите разказват най-важната история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ.

  • SoundCloud на Гласът на Капитал
  • Spotify на Гласът на Капитал
  • iTunes на Гласът на Капитал
  • Storytel Podcasts на Гласът на Капитал
  • YouTube на Гласът на Капитал
  • RSS Feed на Гласът на Капитал

Поколението Z или GenZ както е по-известно са родените между 1997 г. и 2010 г. Една от миналите теми на броя на "Капитал" бе посветена на неговите особености, интереси, цели и умения за социална комуникация. Сега разговаряме с бизнес журналиста Мери Иванова за професионалните предпочитания на връстниците ѝ, професиите, които са актуални в момента сред тях, както и какви са очакванията и основните им изисквания към бъдещото им работно място.

"Основна разлика между GenZ и останалите поколения е мотивацията", разказва Мери. Според проучвания, които тя е чела, над 80% от представителите на нейното поколение се нуждаят от кауза, за да работят на едно работно място. Все пак в работата си хората могат да бъдат разделени не на поколения, а на типажи - алпинисти, илюзионисти, индивидуалисти и т.н. "Не бих казала, че подобни негативни конотации, които се свързват с GenZ, са насочени към цялото поколение, а към определени типове хора."

Все пак има условия, които новото поколение предпочита в работата си. Пример за това е гъвкавото работно време и възможността за работа от вкъщи, както и усещането за вършене на "нещо значимо", а не на последно място и придобивките.

Слушайте целия разговора с нея тук, в удобната за вас аудиоплатформа или гледайте видеото тук и в Youtube.

Видеосрещите с успешни български професионалисти и журналисти са част от академичната програма на "Капитал", която предлага на университетските общности преференциален достъп до съдържанието на най-влиятелната бизнес медия в България, както и допълнителни продукти като регулярен информационен бюлетин, присъствие на специализирани бизнес събития и др. Още за програмата можете да откриете тук.

Все още няма коментари
Нов коментар