🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"A1 България" увеличава приходи, печалба и абонати за деветмесечието

Оборотът за периода достигна 888 млн. лв. и почти сигурно ще надмине годишните резултати за 2021 г. от 1.14 млрд. лв.

''А1 България''    ©  ''А1 България''
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"А1 България" има по-високи резултати за деветмесечието на 2022 г., показва отчетът на компанията майка A1 Telekom Austria Group. Приходите за периода са нараснали със 7.5% до 453.6 млн. евро (888 млн. лв.). За третото тримесечие растежът е още по-голям - 14% до 165.3 млн. евро.

По-висока е и печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) - с 13.5% за първите девет месеца до 190.5 млн. евро (372.6 млн. лв.), и с 19.4% за тримесечието до 67.9 млн. евро.

Консолидиране на "Стемо"

В отчета на австрийската група се казва, че основните причини за резултатите са "устойчивият растеж и положителната пазарна динамика" във фиксирания и мобилния бизнес. Около 5.3 млн. евро от приходите за тримесечието от 165.3 млн. евро се дължат на придобиването на българския системен интегратор "Стемо", който беше купен през май за около 50 млн. лв. и за първи път е консолидиран в резултатите на "А1 България".

Другите фактори

Приходите от услуги нарастват с 11% до 364 млн. евро, от които мобилните са нагоре с 8.4% до 237 млн. евро, благодарение на по-скъпи тарифни планове и продажбите на мобилни рутери. Фиксираните услуги са нагоре с 16.4% до 127 млн. евро, като посочените причини за растежа са "преминаването към по-скъпи броудбанд продукти" и търсенето на услуги за киберсигурност и IT решения.

В същото време от групата майка казват, че има повишение на оперативните разходи заради почти двойно увеличените цени на електричеството, по-скъпите лицензи и софтуер, разходите за съдържание и др.

Приходите от продажба на устройства и оборудване също растат през третото тримесечие с 14.4% до 33.9 млн евро, но отчитат спад за деветте месеца с 10.7% до 81.1 млн. евро. Мобилните абонати са нараснали през първите девет месеца на годината с 0.7% до 3.83 млн., а фиксираните - с 5.1% до 1.16 млн.

"А1 България" почти сигурно ще надмине годишните си резултати за 2021 г., когато отчете приходи от 1.14 млрд. лв. Така операторът мина дългогодишния лидер "Виваком България", чийто оборот беше 1.08 млрд. лв. "Йеттел България" пък завърши 2021 г. с приходи от 836.2 млн. лв.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tulub avatar :-@
    МЕСИ от Бояна
    • - 1

    Телекомите яко гърбят обикновените абонати с центе на услугите

    Нередност?
  • 2
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка

    Каквото и да говорим, и колкото и да се оплакваме, факт е, че България вече има едни от най-евтините телекомуникационни услуги в света (на много добро качество). Идете например в Канада, където най-евтината предплатена месечна карта струва 50 канадски долара само с 3G (огромна държава като Канада има много малко 4G покритие, само в най-големите градове). В България не знаем колко разглезени сме.

    Нередност?
  • 3
    orchis avatar :-|
    orchis

    ~68 М печалба при приходи 165.3 М.
    При тези маржове само наркодилърите може да не са доволни. Качеството на услугите извън големите градове няма да го коментирам. Та, колко да сме разглезени.

    Нередност?
Нов коментар