Gullivair започва полети до Скопие, Тирана и Солун

Ryanair открива линия до Задар, Хърватия

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Българският авиопревозвач Gullivair започва редовни полети до Скопие, Тирана и Солун. Това съобщиха от летище София, което обяви новостите в лятната си програма.

Първият полет до Скопие беше изпълнен на 26 март, а този за Тирана е планиран за 2 април. Полетите до Солун ще бъдат три пъти в седмицата - вторник, петък и неделя, и започват от 17 юни. От сайта на авиокомпанията се вижда, че билетите вече могат да бъдат закупени с изключение на Солун.

Друга нова балканска дестинация пуска нискотарифният авиопревозвач Ryanair, който започва да лети до Задар, Хърватия. Полетите са планирани от 1 май - два пъти седмично в сряда и неделя.

Какво още от София

Летище София информира, че Czech Airlines също възстановяват полетите си по маршрута София - Прага, по който не са летели от 2012 г. Те ще бъдат три пъти седмично в дните вторник, четвъртък и събота от 3 май. А Италианските авиолинии (ITA) отново ще летят до Рим (Фиумичино) всеки ден от седмицата без четвъртък от 1 май.

Към морето опциите също се разширяват. Ryanair започва полети до Варна два пъти седмично от 1 май, а авиокомпания Gullivair подновява полетите си до Бургас от 10 април. Националният авиопревозвач "България ер" също изпълнява полетите си до двата града.

Преди около седмица Wizz Air обяви 7 дестинации, които ще бъдат добавени наново към софийската мрежа на авиокомпанията, сред които Малага, Лисабон, Билунд, Братислава, Катания (Сицилия), Лондон Гетуик и Малта. Още 4 маршрута се подновяват от Варна до Прага, Карлсруе/Баден-Баден, Ларнака и Ливърпул. Изпълнението им ще бъде подновено в периода 21 март - 11 април 2022 г.

Gullivair и други планове

"Гъливеър" е регистрирана през 2016 г. под името "Топ джетс", сменено с настоящото в средата на 2020 г. "Гъливеър" е собственост на "Еър логистик", еднолична собственост на Янко Иванов, който доскоро е бил управител на "Би Ейч Еър". От протокола от общото събрание от 11 август 2021 г. става ясно, че Янко Иванов е освободен от поста управител на големия превозвач.

Брандът Gullivair активно започна да се появява в медийното пространство след съобщението, че е получила разрешение от американската страна за директни полети и планира такива между София и Ню Йорк, за които все още няма официално обявление, че ще започнат да се изпълняват.

По неофициална информация авиокомпанията разполага с 3 самолета Airbus A330-200 и три ATR 72 - 600. Според представители от пазара част от концепцията е по-малките самолети ATR 72 да захранват от страната и съседни държави по-големите Airbus и техните презокеански полети. Първият пуснат полет на авиокомпанията беше между София и Бургас, като имаше и идеи за вътрешни полети между София и Русе. Авиокомпанията извършва и чартърни полети до Малдивите, Доминикана и т.н.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    borodino avatar :-?
    borodino

    С 22-ма пътници на полет, ако компанията не е черна каса, колко дълго може да поддържа линията?

    Нередност?
  • 2
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка

    Редовни линии от Солун, Тирана и Скопие могат да бъдат печеливши за една българска авиокомпания само и единствено ако пътниците от тези градове бъдат превозвани през София до презокеански дестинации като САЩ и Канада. Тоест, софийското летище да стане регионален транспортен hub. Между другото, новият пишман-концесионер на Летище София има такива големи мераци за редовни презокеански полети, че вече ги е пуснал на новия сайт на летището за началото на това лято (София-Ню Йорк, София-Чикаго) още преди дори превозвача Gullivair да е обявил това.

    Нередност?
  • 3
    ffq441047551 avatar :-|
    ffq441047551
    • - 1

    Малко странно как в деня, който тази статия беше пусната, получих мейл че полета ми София-Прага е отменен...

    Нередност?
Нов коментар