Кино | "Обичам да те мразя" на Уил Глук със Сидни Суини и Глен Пауъл

Антиромантична комедия на ситуациите с мотиви от Шекспир

Сцена от "Обичам да те мразя"
Оценка: 3 от 5

Anyone but You

Режисьор и съсценарист: Уил Глук

Със: Сидни Суини, Глен Пауъл, Дермът Малроуни, ГаТа, Александра Шип, Хедли Робинсън

Времетраене: 103 мин.

Още от същото: "10 неща, които мразя в теб", "Как да разкараш гаджето си за 10 дни"

Anyone but You е лековат и забавен, доставя два безоблачни часа в дните преди Свети Валентин. Базиран e върху "Много шум за нищо" на Шекспир, но само като изходна рамка и брошка за красота, без да добавя нов смисъл. Беатрис и Бенедик от нашия век водят своята merry war като Би и Бен - тя е студентка по право в Бостън, но мрази адвокатите, той е финансов консултант (споменава се "Голдман Сакс") със страх от обвързване.

В ролите с харизма, сексапил и достатъчно комедийно напасване са изгряващите звезди Суини ("Еуфория", "Белият лотос") и Пауъл ("Топ Гън: Маверик"). Конфликтът между тях е задвижван от стария като любовта парадокс, че наистина трябва много да обичаш някого, за да го мразиш така. Първата им среща е в изобретателна с абсурда си ситуация - в препълнено кафене ключът за тоалетната е "само за клиенти", той го осигурява за нея, разигравайки сценка на загрижен съпруг. Прекарват нощта заедно, облечени, споделяйки си съкровени неща. Но уплашени от истинските чувства, се разделят, (уж) намразвайки се.

Случаят ги събира от двете страни на слънчева сватба в Австралия. Нейната сестра (Шип) се жени за сестрата (Робинсън) на най-добрия му приятел (рапърът ГаТа). Би и Бен сключват пакт да играят на влюбени, за да не развалят момента. Играта, на фона на девствени плажове и силуета на операта в Сидни, започва да става истинска. Дори усилията на идеалните им бивши гаджета и несръчните заговори на родителите (сред тях ветеранът в жанра Малроуни) не пречат.

Във времена на лесно мразене, когато хейтърството е дума от ежедневния речник, романтичната комедия е в естествен упадък. Но режисьорът Глук е сръчен и с опит в жанра (Easy A, Friends With Benefits). Методите му тук са силови и директни като изкуствено дишане на пациент в кома и почти сработват. С повече голота, декоративни пейзажи, физически хумор и сладникаво поп парче (Unwritten) като рефрен. Елегантността на майстори като Били Уайлдър, Нора Ефрон, Ричард Къртис остава за едни други времена.

Все още няма коментари
Нов коментар