Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 споменавания в статии

"ВИТТЕ аутомотив" изкупи всички дялове на свой русенски доставчик

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Русенският производител на автомобилни заключващи системи "ВИТТЕ аутомотив България", който е част от германската група WITTE, вече е едноличен собственик на бившата "Форез БГ". След като миналия октомври купи 51% от доставчика си на пластмасови компоненти от чешкия FH Holding и го преименува на "ВИТТЕ инджекшън молдинг", наскоро компанията придоби и останалите дялове. Цената не се съобщава. Сделката ще помогне на "ВИТТЕ аутомотив" да разшири производството си, като й даде конкурентно предимство и засили пазарните й позиции.

Тенденция за интеграция

Партньорството между двете компании в Русе датира от 2017 г., когато чешкият холдинг изгради завод за шприцоване на пластмаси специално за да снабдява "ВИТТЕ аутомотив" с компоненти за производството. В следващите години предприятието се разви, като в момента в него работят 67 души, а оборотът му за 2022 г. е 11 млн. лв., което е близо 50% ръст на годишна база. Това стана благодарение на германската компания в града, която сега прави следващата стъпка.

"Решението за закупуване на "Форез БГ" беше част от стратегията за вертикална интеграция на процесите и вписване на процеса на производство на пластмасови детайли в тази интеграция", коментира управителят на "ВИТТЕ аутомотив" Христо Христов за "Капитал". По думите му това е една ключова бизнес тенденция, която се налага в условията на тежка конкуренция и непрекъснат натиск от икономическите кризи. "Все повече компании преразглеждат стратегията си на веригата на доставки и се връщат към вертикална интеграция, с което се оптимизират материалните разходи и се подобрява конкурентното предимство", добави той.

Растеж

В следващите два месеца доставчикът ще се влее във "ВИТТЕ аутомотив" и процесът ще бъде интегриран във вътрешната производствена структура. "В следващите години производството ще бъде съществено увеличено и това ще помогне на завода в България да подобрява своето конкурентно предимство", посочи Христов.

В момента "ВИТТЕ аутомотив" изгражда трети завод в Русе, който се очаква да заработи през тази година. Инвестицията се оценява на 25 млн. евро. Христов уточни, че строителството е в график, както и подготовката на новите проекти и процеси, които ще се инсталират в нея.

"ВИТТЕ аутомотив" е сред най-големите компании в сектора на машиностроенето в България с оборот от 367.5 млн. лв. и ръст от над 31% през 2022 г. Към януари 2024 г. в завода работят 1244 души. Компанията спечели наградата за най-иновативен проект в конкурса "Фабрика на годината 2023", организиран от "Капитал".

2 от 2 резултата за "ВИТТЕ аутомотив" изкупи всички дялове на свой русенски доставчик

18 апр 2024 Капитал
Важните новини през седмицата
// Седмицата /

Важните новини през седмицата

под 2% пазарен дял. "ВИТТЕ аутомотив" изкупи всички дялове на свой русенски доставчик. Русенският производител на автомобилни заключващи системи, който1572 прочитания

15 апр 2024 Иглика Филипова
"<b>ВИТТЕ</b> <b>аутомотив</b>" <b>изкупи</b> <b>всички</b> <b>дялове</b> <b>на</b> <b>свой</b> <b>русенски</b> <b>доставчик</b>
// Промишленост /

"ВИТТЕ аутомотив" изкупи всички дялове на свой русенски доставчик

и останалите дялове. Цената не се съобщава. Сделката ще помогне на "ВИТТЕ аутомотив" да8337 прочитания

    Още от Капитал
    Бодлива ситуация при розовото масло

    За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

    20% лято

    Морският туризъм се потапя в най-тежкия си сезон, който в най-оптимистичния сценарий ще изпари половината приходи

    Общини на ръба на фалита

    Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

    Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

    Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

    Хелзинки вместо Холивуд

    Отварянето на салоните и галериите носи възможност да се потопим в киното на финландския режисьор Аки Каурисмаки (и да го разберем)

    Кой се страхува от Джеймс Болдуин

    Прозата и мислите на афроамериканския писател отекват повече от 30 години след смъртта му