Директорът на "Столичен автотранспорт" е подал оставка

Очаква се до края на деня партия ГЕРБ да вземе решение за отстраняването на Андрей Иванов от председателското място на общинския съвет

Агенцията за държавна финансова инспекция е установила, че за много от ремонтите в столичния автотранспорт не са обявявани обществени поръчки, както би трябвало по закон<br />
Агенцията за държавна финансова инспекция е установила, че за много от ремонтите в столичния автотранспорт не са обявявани обществени поръчки, както би трябвало по закон<br />
Агенцията за държавна финансова инспекция е установила, че за много от ремонтите в столичния автотранспорт не са обявявани обществени поръчки, както би трябвало по закон<br />    ©  Мария Съботинова
Агенцията за държавна финансова инспекция е установила, че за много от ремонтите в столичния автотранспорт не са обявявани обществени поръчки, както би трябвало по закон<br />    ©  Мария Съботинова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Директорът на общинското дружество "Столичен автотранспорт" Асен Добранов е депозирал оставката си пред кмета Йорданка Фандъкова, научи Capital.bg. Той е изтъкнал "лични причини" в молбата за освобождаването си. Решението трябва да вземе Столичният общински съвет (СОС), но такава точка не е предвидена в дневния ред на общинарите, които ще заседават този четвъртък.

Постъпката на Асен Добранов не е широко известна, ако се съди по коментара на Ботьо Ботев, председател на звеното за вътрешен контрол в общината по-рано през деня. На въпрос защо Добранов е запазил поста си, въпреки приключата наскоро проверка на "Столичен автотранспорт", която установи много нарушения, Ботев коментира, че "Добранов е добър професионалист, но е допуснал около него да се вършат меко казано сериозни нарушения". Той все пак се застрахова, че освобождаването му е в правомощията на СОС.

Резултатите от проверката са в прокуратурата, приключила е работатата и на агенцията за държавна финансова инспекция с издадени десетина акта за административни нарушения. Докладът й разкри 12 незаконни процедури за периода от 2007 до 2009 г., сред тях и непроведени конкурси за над 18.7 млн. лв. , както множество нарушения на закона за обществените поръчки.

Новината за Добранов идва в деня, в който се очаква Изпълнителната комисия на ГЕРБ да вземе решение дали да отстрани Андрей Иванов като председател на общинския съвет в столицата. Ако това се случи, ще е прецедент в новата история на управлението на града, когато нерядко първият човек в СОС е имал по-голяма власт от кмета.  

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    amodomio avatar :-@
    AModoMio
    • + 13

    Проблемите на Столичен трнспорт са от години. И не само Автотранспорт, а и в Електротранспорт е същото. Ако Фандъкова се разрови още по времето на Краус и Софиянски, направо косите й ще се изправят.

    Нередност?
  • 2
    right avatar :-|
    Десен
    • + 10

    И електротранспорта наиста е на същото дередже - в перманентен фалит и с пари само за 80% от заплатите без осигуровките. С билетче за левче и субсидии дето потъват по джобовете на такива като Андрей Иванов - така е.

    Нередност?
  • 3
    philip avatar :-P
    Philip
    • + 12

    А бе...Ми те нашите бетер предишните бе...Много лапканье пада, а ората се таралянкат в Икаруси от 1982 и трамваи, набори на Априлския пленум...

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 18

    Вероятно скоро ще се разбере и истинската причина за оставката, най-вероятно някаква чутовна загуба стил БДЖ и Кремиковци. Няма как да е другояче, не може цяла събота, неделя и по 10 дена празници по линии 310, 120, 305, 76, 413 и кой знае колко още, които не съм видял, да се движат съчленени икарус, мерцедеси 8-ма ръка и пр. и с по 3 пътника вътре и разход 80 на 100. Бавно, студено, разточително. Питал съм много пъти разни работещи в системата, понеже по новите линии 1, 3, 6, 114 се разрежда разписанието в същите часове, не препратят от новите, пърагви, отоплени автобуси на мястото на тези линии. Отговорите: "гражданята че се навикнат на хубаво, после че искат същите рейсове и у делнични дни, да и е*а майката и рая да е*а!", "по-бързи рейсове - по-малко коли - отпадат работни места", и естествено най-важната: че 1 бидон открадната нафта се разхвърля по-незабележимо на 100 коли с разход 80 на 100, отколкото на 40 нови рейса с разход 25 на 100, които ще вършат същата работа, че и ще са отоплени отвътре...

    Нередност?
  • 5
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 1
    • + 6

    Все пак днес общественият транспорт в София е яко по добър от този при мафиянски, нали така? :-)

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 4

    До коментар [#5] от "boby1945":

    Големият въпрос е, дали "заради" или "въпреки". Малко стари ленти:

    http://temanews.com/index.php?p=tema&iid=503&amp;aid=11942

    Нередност?
  • 7
    65vesso avatar :-|
    65vesso
    • - 1
    • + 1

    Повечето в България смятат,че държавата и общината са социални служби.Крадливи политици обичат да дрънкат по тази струна на"матреала".Истината е,че държавни и общински фирми не трабва да има.Казано брутално:партиини и лични касички.Андрей Райчев бе ужасно прав онази сутрин по БТВ.Да не ви напомням какъви са му политическите убеждения/ако своевременно не еволюирал и не ги е променил/.Държавите в Европа поемат социални ангажименти надвишаващи това,което реално могат да си позволят като бюджет.Шефа на"Континетал"-германки произовдител на гуми далеч преди съветите на ББ към Европа бе стигнал много по далеч:Защо един германски работник да не може да живее със заплата на китайски работник!!!????

    Нередност?
  • 8
    boby1945 avatar :-|
    boby1945
    • - 1

    До коментар [#6] от "cinik":
    [quote#6:"cinik"]Големият въпрос е, дали "заради" или "въпреки". Малко стари ленти: [/quote] Опрезелено "заради"..... няма начин да се постигне якото подобрение в последните три години, без участието на хората от кметството.....
    Андрешковската подозрителност дето "струи" от линка, който си дал, е напълно естествена за България...... но прогресът се прави от хората такива, каквито Бог ги е създал, а не такива ккавито ние хората смятаме че трябва да са...
    Така че се радвай на "умереният прогрес", ако и да не е съвсем в "рамките на закона" (в случая общественият транспорт в София)

    Нередност?
  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 1

    [quote#7:"65vesso"]Истината е,че държавни и общински фирми не трабва да има.[/quote]Няма как да няма поради естеството на съвременното капиталистическо общество...... а партийните касички се пълнят по лесно и много по добре от големите частни фирми (там само чорбаджията знае кой пил, кой ял, кой платил), отколкото от общинските кокошкарски фирми.... Големите частни филми правят и други големи политически услуги на хората на властта освен "зеленото" ......

    Така че не завиждай, а ако много те дразни, стани общинар....

    Нередност?
Нов коментар