И споделени скутери се предлагат вече в София
Потребителите могат да ги наемат през мобилно приложение за време, ден или седмица
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Алтернативните методи за придвижване в София продължават да се увеличават. След навлизането на електрическите споделени автомобили и тротинетки вече са достъпни и споделени скутери. Shareascoot пусна под наем в столицата 30 бензинови скутера, които се таксуват на минута използване или могат да бъдат наети за цял ден или една седмица при фиксирани тарифи.
Как работи и колко струва
Подобно на конкурентните споделени алтернативи за придвижване и Shareascoot работи през мобилно приложение. В него потребителите си създават профил и въвеждат личните си данни, шофьорска книжка и кредитна или дебитна карта. Скутерите могат да се управляват със стандартната категория Б.
През карта в приложението потребителят вижда къде се намират свободните скутери, а след резервирането на един от тях разполага с 10 минути, за да стигне до него. При доближаване на скутера той се отключва отново през смартфона. Всеки разполага с две каски – една в багажника и една под седалката, в случай че се возят двама души.
Потребителите не заплащат първоначална такса, а цената на една минута е 0.29 лв., която включва и горивото. В случай че решат да паркират скутера, без да прекратят наема му, една минута престой струва 0.09 лв. Shareascoot предлага и целодневен наем с фиксирана тарифа от 59 лв. или едноседмичен на стойност 280 лв.
Шофирането и временното паркиране на скутерите е възможно в цяла София. При прекратяване на наема обаче те трябва да бъдат оставяни в рамките на широкия център. Зоните за целта са обозначени на картата в мобилното приложение на Shareascoot.
Управителят на фирмата, предлагаща услугата Shareascoot, Красимир Димитров коментира пред "Капитал", че за първите дни от началото й вече има регистрирани близо хиляда потребители. "Най-често скутерите се наемат за период до 15 мин. или за цял ден", допълва той. Към момента са достъпни само бензинови скутери, но в идните месеци от компанията ще пускат и три електрически. По думите на управителя на фирмата цялата инвестиция в лансирането на Shareascoot до момента надхвърля 250 хил. лв.
Още скутери следващия сезон
Карането на скутерите зависи силно от климатичните условия. Използването им е възможно основно между март и ноември, като по думите на Димитров активните месеци са от април до октомври. Затова през 2020 г. от Shareascoot искат да разраснат услугата си, като целта на компанията е до края на следващия сезон броят им да достигне 100 в София. "Планираме тогава 60% от скутер парка да бъде съставен от електрически скутери", казва Димитров. "Опитът ни показва, че голяма част от потребителите освен за работа ги използват и за извънградски разходки, а за съжаление технологията на електрическите скутери позволява максимум 60 км пробег с една батерия. Затова и залагаме също на стандартните бензинови скутери."
Освен в София компанията планира да лансира услугата и в Пловдив, а след това поетапно във Варна и Бургас.
4 коментара
За скутерите изисква ли се шофьорска книжка за да се наемат?
Много добре. Сега остават само велосипеди да се появят и ще имаме всички опции, конкуренция и надявам се оптимални цени. Предимство за мен ще са български публични компании. Другото е да има добри връзки със станциите на метрото. В идеалния случай градското придвижване би трябвало да става със споделен транспорт, по възможност електрически.
Супер, ще ги ползваме!
И кое точно им е "споделеното"? Просто скутери под наем.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.