🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Как ще се промени движението заради строежа на метрото през "Слатина" (карта)

Ще има затворени улици и участъци, а новата организация на движението ще важи от 27 януари до 2026 г.

Капитал    ©  Георги Георгиев
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Заради изграждането на новото метро през квартал "Слатина" в района предстои да се затворят участъци по ул. "Гео Милев", няколко кръстовища, включително и вътрешноквартални улици. Новата организация на движението влиза в сила от 27 януари и ще продължи до 2026 г. Тъй като участъкът е ключов, "Капитал" поиска информация от общинското дружество "Метрополитен" къде точно ще бъде блокирано движението.

От тях става ясно, че ул. "Гео Милев" ще бъде затворена локално по строителните площадки на трите бъдещи метростанции (затворените участъци са оцветени в червено на графиката долу), но ще е отворена в останалите отсечки. Това е така, защото тунелните участъци между метростанциите ще ce изпълняват с тунелопробивна машина, което не налага извършването на дейности на повърхността. Въпреки това на живеещите и посетителите на квартала ще им се наложи да минават по алтернативни трасета, тъй като изходите от главната улица в квартала към ключови булеварди ще бъдат затворени.

Първата метростанция е предвидена на кръстовището на ул. "Гео Милев" и ул. "Черковна" с бул. "Ситняково", а втората е разположена по ул. "Гео Милев", непосредствено до кръстовището с ул. "Н. Коперник". Третата е на кръстовището на ул. "Гео Милев" и ул. "Слатинска".

После строителството ще продължи с още три метростанции, като финалната спирка е при зала "Арена София", бул. "Цариградско шосе". Стойността на проекта е 525 млн. лв. за близо 6 км участък. За изпълнители бяха избрани "Трейс", "Джи Пи груп" и "Доуш". Влаковете ще се доставят от "Сименс".

Първоначално проектът беше включен в Плана за възстановяване, устойчивост, но там в крайна сметка място намери единствено метрото до "Левски-Г", чието строителство започна през март 2022 г. Затова финансирането идва от бюджета на държавата, както и от общината, която взе заем. В проектобюджета на Столичната община за 2024, изготвен от кмета Васил Терзиев, са предвидени 120 млн. лв. за изпълнението на проекта под формата на дълг.

Все още няма коментари
Нов коментар