"Трейс", "Монолит" и "Доуш" ще строят метрото до "Арена Армеец" за 525 млн. лв.
Влаковете ще се доставят от "Сименс" и ако няма обжалвания, изпълнението може да започне в края на тази година, за да приключи през 2026 г.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Вече има избрани изпълнители за една от най-големите строителни поръчки от 2020 г. насам - за метрото от центъра до "Арена Армеец"
- Това са "Трейс груп холд", "Монолит София" и "Доуш", които ще строят общо шест станции срещу 525 млн. лв без ДДС
- Сега започва да тече срокът за подаване на жалби, но ако няма такива, изпълнението може да започне до края на годината и да завърши 2026 г.
"Трейс груп холд" ще строи четири станции от бъдещото метро от центъра до "Слатина", а "Монолит София" - останалите две до "Арена Армеец". Това става ясно от решението за избор на изпълнител на оценителната комисия, обявено вчера на сайта на Агенцията за обществени поръчки. Те са предложили най-ниските цени за строителство от останалите кандидати, което вероятно е навело везните в полза на избора им - получили са и максимален брой точки на офертите си.
Метротунелът между тях пък ще се пробива от консорциум на турската "Доуш иншаат ве тиджарет", "Ултрастрой" и "Виа конструкт". За доставката на метровлаковете пък е избрана "Сименс"
Новото метро към "Арена Армеец" - строителството, пробиването на тунелите и доставката на влаковете, ще струва общо 525 млн. лв. без ДДС, които ще дойдат от държавата (има заделени средства в бюджета от тази година), както и от общината, която взе заем за финансирането на участъка. Това е най-голямата възложена поръчка за строителство от 2020 г. и една от малкото след края на правителството на Бойко Борисов освен дългоочаквания тунел под Шипка, за строителството на който в началото на месеца бяха подписани договори.
Първоначално надеждите на столичните управници бяха участъкът да бъде включен и в Плана за възстановяване и устойчивост, но там в крайна сметка място намери единствено метрото до "Левски-Г", чието строителство започна през март.
Кога ще е готово метрото
Изборът на изпълнителите за слатинското метро може да се обжалва в двуседмичен срок и това да забави строителството. "Нека изчакаме подписването на договорите, но ако бъдем оптимисти и няма забавяния, изпълнението може да започне през есента на тази година. Заложили сме го да е готово през 2026 г.", коментира за "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев, като обясни, че комисията е имала сложната задача да прегледа предложения от хиляди страници, за да избере най-добрите оферти.
Ако в крайна сметка бъдат подписани договори с избраните изпълнители, обединението с участието на "Трейс груп холд" ще получи 168.3 млн. лв. без ДДС, това с "Монолит София" - 98.75 млн. лв., консорциум "Дву 21" - 189.85 млн. лв. за пробиването на метротунела, а "Сименс" - 67.9 млн. лв. за доставката на метровлаковете.
Новите станции
Първата позиция към поръчката за строителството на две метростанции е спечелена от обединение "Метро Шипка", в което влизат "Трейс груп холд" с действителен собственик Николай Михайлов и "Инжпроект", в чието управление отново е Михайлов заедно с "Галини-Н".
"Трейс" беше избрана и преди за строителството на станции от третата метролиния (проблемната "Хаджи Димитър" и "Театрална"), а преди е изграждала и разширението на метрото към летището. Фирмата последно спечели една от станциите за новото метро до "Левски-Г".
Първата спирка от метрото към "Арена Армеец" е предвидена на кръстовището на ул. "Гео Милев" и ул. "Черковна" с бул. "Ситняково", а втората е разположена под ул. "Гео Милев", непосредствено до кръстовището с ул. "Н. Коперник" (виж графиката).
Другите кандидати за позицията за близо 100 млн. лв. бяха "Геострой", част от групата "Геотехмин", и обединение "Метро Гео Милев" с участието на "Обонато билд" и "Грома холд".
"Трейс" е спечелила и надпревара с "Джи Пи груп" за следващата позиция от още две метростанции, като е предложила цена, с 10 млн. лв. по-ниска от прогнозната. Те се намират на кръстовището на ул. "Гео Милев" и ул. "Слатинска" и северно от кръстовището на бул. "Шипченски проход" и бул. "Асен Йорданов". Към втората е предвидено и паркиране около терена, се казва в документите към поръчката. За позицията се бориха и обединение между "Интерпром" на Калоян Теодосиев и "Инженеринг груп-04" на Пламен Тенев, а самостоятелно се явиха "Парсек груп" и "БГ конструкция".
Още две + буферен паркинг и подлез
Третата позиция включва строителството на още две метростанции. Първата се намира до зала "Арена Армеец", на бул. "Асен Йорданов", и включва пешеходен подлез под булеварда, а другата е изцяло под локалното платно на бул. "Цариградско шосе" и стига до кръстовището с бул. "Йерусалим". Към нея се предвижда и буферен подземен паркинг с 230 паркоместа.
Избрана е "Монолит София" в обединение с Х.С.С., и двете на Христо Стефанов. "Монолит" също спечели и строителството на една от станциите от новото метро към "Левски Г".
Четвъртата позиция е за пробиването на метротунела, като единствен кандидат е бил обединение "Дву 21". В него влизат "Доуш иншаат ве тиджарет", "Ултрастрой" и "Виа конструкт".
Те са предложили сумата 189.8 млн. лв. за изпълнението, а срокът е 42 месеца (три години и половина).
5 коментара
Толкова рев как ГЕРБ хранел свой кръг от фирми, а сега пак същите фирми печелят
Вариантите са два:
1. Новите са заменили ГЕРБ в тези схеми
или
2. Схеми не е имало - просто това са фирмите в БГ, които могат да правят такива проекти
До коментар [#1] от "Николов":
Какви нови? Местните избори в София кога минаха
До коментар [#2] от "bobyb":
Продължавай с тези опорки - белким сам повярваш
Новите по принцип зарязоха инфраструктурата. Един-единствен търг проведоха за магистрала и пак фирмите бяха същите като при ГЕРБ (https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/otvoreni-sa-ofertite-za-pyrvite-76-km-ot-magistrala-ruse-veliko-tyrnovo-352946/ )
Ако резултатът от търга за метрото е заради "местната влат на ГЕРБ" резултат на какво е търгът за магистралата Русе - Търново?
Май пак ГЕРБ им е срал в гащите на новите
Както писах - възможните обяснения са две:
1. Новите са заместили ГЕРБ в схемите
2. Схеми не е имало
Ситуацията е същата като с митичните 8 милиарда кражби на ГЕРБ
Ако бяха спрени тези кражби защо се налага новите да взимат 10 милиарда дълг?
Обяснението е същото:
1. Или те продължават с кражбите на 8 милиарда (към които добавят още 10-тина милиарди дълг)
или
2. Кражби в такъв размер не е имало, а са измислени с предизборна цел
До коментар [#1] от "Николов":
Или самите фирми са сменили тактиката и са стъпили на реуалистични предложения като са видели дебелия край. Много простичко разсъждаваш.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.