🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бул. "Рожен" продължава към Северната тангента, а "Копенхаген" - с трамвай до "Цариградско"

Столичната община обяви поръчка за 47 млн. лв., в която е включен и надлезът над Бакърена фабрика и няколко улици

"Копенхаген" ще продължава от метростанция "Младост 3" до "Цариградско шосе"
"Копенхаген" ще продължава от метростанция "Младост 3" до "Цариградско шосе"
"Копенхаген" ще продължава от метростанция "Младост 3" до "Цариградско шосе"    ©  Надежда Чипева
"Копенхаген" ще продължава от метростанция "Младост 3" до "Цариградско шосе"    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Бул. "Рожен" да стига до Северната скоростна тангента, а бул. "Копенхаген" да има трамвай, който да отвежда направо към "Цариградско шосе". Това са две отдавна дадени обещания на Столичната община. Чак сега обаче започват да изглеждат по-реални: в петък беше обявен търг за избор на изпълнители на проектите на обща стойност 47.4 млн. лв. В процедурата влиза и изграждането на надлез над Бакърена фабрика за 10 млн. лв., както и реконструкция и ремонт на още три улици.

По поръчката обаче не е осигурено финансиране, което е странно, предвид че булевардите бяха част от 10-те обекта на общината, за чието финансиране беше изтеглен заем 120 млн. лв. от Европейската инвестиционна банка.

Дори да се намерят пари, обектите биха били готови най-рано след 2 години - докато бъде избран изпълнител и се извърши строителството. А могат да се забавят и много повече, ако има обжалвания.

"Рожен" чака от 2017 г.

Общината има изготвен идеен инвестиционен проект още от 2017 г., но чак сега пристъпва към действие за продължението на булеварда от надлеза над жп линията Биримирци - Волуяк до Северната скоростна тангента. Участъкът, който ще се изгражда, е с дължина малко над 2 километра и ще струва заедно с всички прилежащи дейности 13.6 млн. лв. Включва се и реконструкцията на минаващото трамвайно трасе.

В обхвата попадат 90 дървета и за да се изгради булевардът ще бъдат отрязани 5, които ще се компенсират с нови.

След като бъде избран изпълнител, той ще разполага с 425 дни, или година и два месеца, за да направи реконструкцията. Което значи, че в най-оптимистичния вариант булевардът ще се свърже с тангентата в началото на 2024 г.

"Копенхаген" поема към "Цариградско"

Бул. "Копенхаген" ще продължава от метростанция "Младост 3" към "Цариградско шосе", като освен изграждането на платното (1.3 км продължение) се предвижда и трамвайно трасе (1.8 км), отделено със зелени пояси, както и двупосочна велоалея и тротоари. Пътните платна ще са две в посока. Целта е да се осигури достъпът на трамвай до метростанцията, пише в документацията на поръчката.

Реално съществуващото трамвайно трасе ще бъде продължено от ул. "Обиколна" до бул. "Цариградско шосе" и ще бъде изградено ново до метростанцията, където ще бъде и обръщателното ухо.

Прогнозната стойност е 14.6 млн. лв., а срокът за строителство и проектиране отново е над година.

Надлезът над Бакърена фабрика

Още от 2010 г. общината има проект за изграждането му и сега се налага да го преработи, защото законите са се променили за това време. Бъдещият надлез се предвижда с дължина около 720 метра, като това реално е източната естакада над жп линията при Бакърена фабрика.

Западната е била изградена през 1992 г., като целият проект е част от трасето на бул. "Адам Мицкевич".

Надлезът ще струва на общината 10 млн. лв., като той ще отнеме повече време от булевардите - строителството му ще продължи две години.

Рехабилитация на улица "Димитър Пешев" в район "Искър"

Срещу 2.4 млн. лв. ще се прави рехабилитация на участък от улицата "Димитър Пешев" в местността НПЗ "Искър-юг". Това ще отнеме пет месеца, след като бъде избран изпълнител, а участъкът е дълъг около 300 м.

Реконструкция на ул. "Любляна" в "Овча купел"

Тя обхваща участъка от бул. "Овча купел" до бул. "Никола Петков" ", който е с дължина около 1300 m. Предвиждат се нови кръстовища, улично осветление и тротоари. Това ще струва 5 млн. лв. на общината и би отнело повече от половин година след сключването на договор с фирма.

Ремонт ул. "Летоструй" в "Подуяне"

Ще се ремонтира участъка от ул. "Витиня" до бул. "Ботевградско шосе" с дължина 1.5 км. Прогнозната стойност е 1.5 млн. лв., а срокът за изпълнение - пет месеца. Включена е пътната настилка и тротоарите, като на местата, на които улицата може да се пресича от пешеходци, се предвиждат тактилни ивици и понижения.

Изискванията към участниците

Най-голяма тежест при избора на кандидати по шестте обособени позиции е цената (50%), следвана от техническото предложение (40%) и предложения срок. Изискванията са различни в зависимост от обекта, но

се иска опит в проектирането на обекти, сходни с предмета на поръчката, които да са изпълнени през последните 3 години, както и опит в транспортното строителство. Повече вижте тук.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар