За магистралите и хората
Най-лошият изход би бил катастрофата на "Струма" да последва съдбата на тази в Своге
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Портфейл и отговорност най-лесно се губят в тълпата. Този златен принцип работи в България от много, много години, но никъде по-добре от поддръжката на пътища. Твърде рано е, разбира се, да вадим заключения какво е станало в онази съдбовна нощ на магистрала "Струма", в която 46 души загубиха живота си.
Но ако веднъж завинаги искаме да спрем с културата на безотговорност, тази трагедия е добър момент.
Само преди три години, които сега изглеждат като цяла вечност, друг един автобус падна в пропаст. 20 души загубиха живота си. Оказа се, че множество институции не комуникират добре помежду си - не беше ясно кой бил поставил мантинелата, кой отговарял за контрола над пътния ремонт, защо няма знаци или ако ги има, са неправилно поставени. Говореше се за некачествен асфалт, изследван в лаборатории, свързани със строителни фирми. Прокуратурата се втурна да проверява, заплаши с обвинения шефове на АПИ, строители, надзорници, контролни органи...
В крайна сметка 3 години по-късно единственият резултат от всичко е, че трима министри загубиха постовете си, за да ги заменят с други.
Тези "черни дупки" на колективната ни памет, в които пропадат цели епохи и трагедии, които поглъщат отговорността и я "изпират" от другата страна, трябва да бъдат затворени.
Затова най-доброто, което може да произлезе от огнената трагедия на "Струма", е всичко, до последното болтче, да бъде разследвано. Това няма да е просто демонстрация на загриженост и добросъседство (въпреки че точно в момента имаме ужасна нужда от такива жестове към Северна Македония). Това ще е доказателство, че най-накрая на тази територия законът е повече от просто красива дума.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.