Ценова война за EV в Китай: BYD и Xpeng предлагат големи отстъпки, за да спрат спада в продажбите

Очаква се значително забавяне на продажбите на електромобили през тази година

Търсенето на електрически автомобили в Китай през тази година е спаднало значително поради липсата на доверие в икономическата перспектива на страната и заради края на субсидиите
Търсенето на електрически автомобили в Китай през тази година е спаднало значително поради липсата на доверие в икономическата перспектива на страната и заради края на субсидиите
Търсенето на електрически автомобили в Китай през тази година е спаднало значително поради липсата на доверие в икономическата перспектива на страната и заради края на субсидиите    ©  Reuters
Търсенето на електрически автомобили в Китай през тази година е спаднало значително поради липсата на доверие в икономическата перспектива на страната и заради края на субсидиите    ©  Reuters

Водещи китайски автомобилни производители намаляват цените на най-продаваните си модели, за да овладеят спада в продажбите през тази година. В началото на месеца BYD обяви, че цената на обновената версия на модела SUV Yuan Plus ще започва от 119 800 юана (около 16 600 долара), което е с 11.8% по-ниско от сегашната версия на автомобила. Това следва поредица от намаления на цените на автомобилите на китайския производител през последните седмици, целящи подобряване на продажбите на фона на забавящия се пазар.

В същото време друг китайски производител - Xpeng, обяви, че ще удължи отстъпката от 20 хил. юана (около 2780 долара) за своя модел SUV G6, която първоначално е трябвало да приключи на 29 февруари, до края на март, след като доставките през февруари са спаднали до тригодишно дъно. Представителите на автомобилния бранш и анализатори очакват към тях да се присъединят още производители в опит да запазят пазарния си дял, съобщава китайското издание South China Morning Post.

Забавяне на пазара

Търсенето на електрически автомобили в Китай през тази година е спаднало значително поради липсата на доверие в икономическата перспектива на страната и продължаващите затруднения в сектора на недвижимите имоти, както и заради края на субсидиите за 12 хил. юана за закупуване на електромобили.

Куи Доншу, генерален секретар на China Passenger Car Association (CPCA), заяви миналия месец, че повечето производители на автомобили ще предложат отстъпки и ще започнат ценова война, за да запазят пазарния си дял през тази година, добавя SCMP.

По данни на CPCA през изминалата година производителите на електрически автомобили са продали 8.9 млн. броя в континентален Китай, което представлява годишен ръст 37%. Според прогноза на Fitch Ratings от миналия ноември обаче ръстът на продажбите през тази година може да се забави до 20%.

Срив на продажбите на BYD

Продажбите на BYD през февруари са намалели с близо 40% на месечна база - до 122 311 броя - най-ниското ниво от май 2022 г. Доставките на Xpeng за същия месец са се сринали с 44.9% на месечна база до 4545 броя - най-ниското ниво от март 2021 г.

В резултат на забавящото се търсене BYD намали цените на автомобилите от сериите Dolphin, Han, Tang, Song и Seal, а на 18 февруари обяви, че обновеният хибрид Qin Plus DM-i ще струва 79 800 юана (около 11 100 долара) - 20% по-малко от предходната версия. Три други производителя, включително съвместното предприятие на General Motors, последваха примера на BYD, намалявайки цените на най-продаваните си електрически автомобили под 100 хил. юана.

В началото на март Tesla обяви, че до края на март ще предоставя субсидия на стойност 8 хил. юана на купувачи, които сключат застраховка на автомобила с нейни партньори. На следващия ден базираната в Ханджоу Leapmotor, в която Stellantis притежава дял от 20%, пусна новия си модел SUV C10 със 17.3% по-малко от първоначално предвидената цена.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар