Tesla ще съкрати 10% от служителите си на фона на спадащите продажби

Решението на Илън Мъск подчертава слабите очаквания на автомобилния производител за 2024 г.

Илън Мъск се опитва да се справи с редица проблеми в американския производител на електрически автомобили.
Илън Мъск се опитва да се справи с редица проблеми в американския производител на електрически автомобили.
Илън Мъск се опитва да се справи с редица проблеми в американския производител на електрически автомобили.    ©  Reuters
Илън Мъск се опитва да се справи с редица проблеми в американския производител на електрически автомобили.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Tesla ще съкрати повече от 10% от глобалната си работна сила, докато се бори с падащите продажби и засилващата се ценова война. Това съобщава Reuters, като се позовава на вътрешна бележка, видяна от агенцията. Последният годишен отчет на най-големия автомобилен производител в света по пазарна стойност показва, че през декември 2023 г. компанията има 140 473 служители в световен мащаб. В бележката не е описан точният брой на засегнатите работни места. Източник, запознат с въпроса, каза, че някои от работниците вече са уведомени за съкращенията.

"Докато подготвяме компанията за следващата ни фаза на растеж, е изключително важно да разгледаме всеки аспект за намаляване на разходите и увеличаване на производителността", казва изпълнителният директор Илън Мъск. "Като част от това усилие направихме задълбочен преглед на организацията и взехме трудното решение да намалим броя на служителите си с повече от 10% в световен мащаб", пише в съобщението.

Tesla не отговори веднага на искане за коментар, а акциите й се понижиха с над 3% в началото на търговията в понеделник. Книжата на технологичния гигант са паднали с около 31% от началото на тази година, представяйки се по-слабо от утвърдените автомобилни производители като Toyota Motor и General Motors, чиито акции се повишили съответно с 45% и 20% благодарение на бавния преход на потребителите на традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене към електрически.

Енергийният гигант BP също съкрати над една десета от служителите си в своя бизнес за зареждане на електромобили, след като очакванията за бърз растеж на пазара за електромобили не бяха оправдани, подчертавайки по-широкото влияние на забавящото се търсене на EV.

"Tesla съзрява като компания и вече няма историята на растежа, която имаше преди", казва пред агенцията Крейг Ъруин, старши анализатор в Roth Capital. "Съкращението предполага, че ръководството очаква слабото търсене да продължи."

Планираните съкращения идват, след като Tesla съобщи този месец, че глобалните й доставки на автомобили през първото тримесечие са намалели за първи път от близо четири години, тъй като понижените цени на електромобилите не успяха да задвижат търсенето.

Производителят на електромобили се забави с освежаването на остарелите си модели, тъй като високите лихвени проценти намалиха апетита на потребителите за скъпи автомобили, докато конкурентите му в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, пускат по-евтини модели. По-рано се появиха информации, че Tesla смята да отмени производството на отдавна обещания евтин модел, на който инвеститорите разчитаха да стимулира растежа на масовия пазар.

Компанията се стреми да укрепи маржовете си, които намаляха поради многократните понижения на цените, особено в Китай. Американската компания е изправена пред силна конкуренция в Китай от местни играчи, включително пазарния лидер BYD, който изпревари Tesla като най-големия производител на електромобили в света през четвъртото тримесечие, и новия участник Xiaomi.

Tesla отчете брутен марж на печалбата от 17.6% през четвъртото тримесечие, най-ниския от повече от четири години.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    shylock avatar :-P
    shylock
    • + 1

    Това е само началото....

    Нередност?
  • 3
    borodino avatar :-|
    borodino
    • + 2

    Никак не съм убеден, че ще има "следваща фаза на растеж". Правилата, на които се основава светът, който познаваме, се променят неудържимо. Няма как логиката от миналата седмица да е 100% валидна и занапред.

    Това с електромобилите е просто розова парвенющина - нито производството, нито експлоатацията, нито утилизирането на батериите им е еко. С "тролей" за половин милион сега не можеш да стигнеш до Солун без да го изчакаш 1-2 часа по колонките, а какво остава за електрически ТИР-ове, за които опяват европарвенютата! Цената на екогъзарията, престоите за зареждане по за няколко часа на през няколко часа кой ще ги плаща? Крайният клиент...

    На този етап притежанието на кола със зелен номер в БГ е парадираща легитимация, че си в "златните 10 000". Или спиш с такъв...
    За европарадирането е друга болест...

    Нередност?
Нов коментар