🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Volkswagen T-Cross дава повече от хечбек

Новият кросоувър е по-просторен и мултифункционален от познатия компактен хечбек

Volkswagen T-Cross дава повече от хечбек
Volkswagen T-Cross дава повече от хечбек
   ©  Volkswagen
   ©  Volkswagen
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

С представянето в един и същ ден на три континента - Европа, Латинска Америка и Азия, Volkswagen демонстрира амбициите си най-новият им кросоувър – T-Cross, да е глобален хит. Изграден на платформата на компактния модел Polo, със своите 4.11 метра T-Cross e с 6 сантиметра по-дълъг от него и с 12 см по-къс от T-Roc, като е най-компактният кросоувър на Volkswagen. T-Cross е изключително симпатичен, особено в някой от предлаганите свежи цветове.

ПРИЯТНИ ИЗНЕНАДИ В САЛОНА

В интериора приятно бях изненадан от дигиталното приборно табло, което позволява варианти за персонализация. В тестовия автомобил присъстваше и мултимедия с голям екран (8 инча), а общото усещане е за ненатрапчив лукс.

Приветствам и решението основните настройки по колата да се правят с класически бутони. В салона има достатъчно на брой ниши и жабки и големи джобове във вратите.

T-Cross предлага по-универсално вътрешно пространство от Polo, като движещата се с 14 см напред и назад задна седалка позволява различни конфигурации. Минималният багажен обем е между 385 и 455 литра, като може да достигне 1281 л. Облегалката на седалката до шофьора се сгъва напред, което позволява превозване на по-дълги предмети.

ПЪРГАВ И ПРИЯТЕН ЗА КАРАНЕ

Тестовият автомобил се задвижваше от еднолитров бензинов мотор с турбо и 115 конски сили, комбиниран със седемстепенен автоматик с двоен съединител. Така екипирана, колата е пъргава, а мотор и трансмисия, която има и спортен режим, си партнират отлично. Двигателят е еднакво убедителен както при кротко каране и минимално натоварване, така и при форсиране, за изпреварване, да речем. По-високата позиция на седене спрямо класически автомобил е предимство.

При 4.9 среден разход по книжка в рамките на теста консумацията беше с около два литра по-висока, но при шофиране без мисъл за икономия на гориво.

Воланът е приятно стегнат и с добра обратна връзка. Окачването е по-стегнато от при Polo, но T-Corss не вози неприятно твърдо. Обезшумяването на салона е добро.

СИГУРНОСТТА ПРЕДИ ВСИЧКО

Серийно или срещу доплащане Volkswagen T-Cross разполага с редица асистиращи системи – предупреждение за опасност от удара в предното превозно средство, асистент за поддържане на избраната лента на движение, помощник за потегляне при наклон, сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледалата, адаптивен круиз контрол и паркинг асистент.

Volkswagen T-Cross е само с предно предаване, но просветът от малко над 18 см дава възможност за по-спокойно шофиране извън асфалта.

Volkswagen T-Cross 1.0 TCI DSG7Двигател - 3-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 999 куб. см. Трансмисия – 7-степенна автоматична с двоен съединител. Максимална мощност - 115 к.с. Максимален въртящ момент - 200 Нм. Максимална скорост - 193 км/ч. Ускорение 0 - 100 км/ч - 10.2 секунди. Среден разход на гориво - 5.9 л/100 км. Емисии CO2 - 111 г/км. Базов модел – 33 340 лв. с ДДС. Тестван модел – 53 302 лв. с ДДС

Още от Капитал