🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Универсална алтернатива на лимузина

Mercedes GLE има същото ниво на комфорт и пътно поведение плюс проходимост

Mercedes
Mercedes
Mercedes    ©  Mercedes
Mercedes    ©  Mercedes
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Кросоувърите вече убиха вановете, а сега на прицела им са традиционните автомобили. В цял свят продажбите на SUV моделите растат, докато тези в останалите сегменти се свиват.

Автомобили като Mercedes-Benz GLE обясняват каква е причината за този тренд. С дължината си от 4.92 метра SUV моделът е точно толкова голям, колкото Е-класата, но вътре е по-широко, багажникът е по-голям, а и автомобилът може да бъде със седем места.

Луксът в салона е без забележки, а оформлението на салона е естетично и функционално. Управлението на вентилацията става с красиви физически бутони, а останалите настройки могат да се правят по няколко начина - през реагиращ на допир дисплей, през тъчпад като при лаптоп, със сензорни бутони на волана и дори с глас.

Задните седалки са на релси, което позволява увеличаване и намаляване на багажния обем или на мястото пред краката на возещите са на третия ред, като дава и възможност облегалките да се накланят за максимално удобство. Всички седалки са с електрическо управление, което улеснява максимално трансформациите. Предните седалки могат да бъдат с масаж с няколко програми.

Комфорт на возене като в лимузина

Що се отнася до комфорта на возене, Mercedes GLE може да съперничи не само на Е-класата, но дори и на S-класата, поне когато е с опционалното въздушно окачване с променливи характеристики, каквото тестовият автомобил имаше. При него всяко колело е с индивидуални настройки, а клиренсът се променя в зависимост от нуждите - колата стои по-ниско при висока скорост и на хубав път и по-високо при офроуд преходи.

Беше време, когато не исках да чуя за кросоувъри, тъй като обичам динамичното шофиране, а при него особено на път със завои този тип автомобили не са особено приятни за каране - накланят се, трудно следват посоката и т.н. С вече споменатото окачване обаче GLE противодейства активно на гравитацията, като окачването накланя купето към вътрешността на завоя.

Задвижването на четирите колела с постоянно променящо се съотношение на тягата към предния и задния мост помага за послушното следване на зададена с волана траектория. Четирите режима на шофиране (комфорт, еко, спорт и индивидуал) променят настройките на волана, скоростната кутия, педала на газта, окачването и асистиращите системи.

Изненадващо пъргав и почти автономен

Тестовата модификация GLE 450 се оказа изненадващо пъргава, като мощният бензинов мотор и 9-степенният автоматик си партнират отлично. Скоростната кутия може да сменя предавките незабележимо, а при нужда да свали за части от секундата четири или пет, за да вкара двигателя в обороти за максимално бързо ускорение. При ускорение бензиновият двигател получава помощ и от електромотор с 22 конски сили, разположен между двигателя и скоростната кутия. Той служи също като стартер и генератор.

Наборът от асистиращи системи е изключително богат, като функция на адаптивния темпомат дори сама намалява зададената за поддържане скорост, ако предстои влизане в остър завой. На практика Mercedes GLE може сам да се ускорява, намалява, спира и потегля в зависимост от поведението на останалите превозни средства, както и да следва без намесата на водача извивките на пътя. Тази автономност обаче е активна за кратък период от време заради законовите ограничения. Пряко отношение към безопасността имат и светодиодните фарове, осветяващи до 650 метра пред автомобила.

Mercedes GLE 450 4MATIC

Двигател - 6-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 3000 куб.см. Трансмисия – 9-степенна автоматична. Максимална мощност - 367 к.с. Максимален въртящ момент - 500 Нм. Максимална скорост - 250 км/ч. Ускорение 0-100 км/ч - 5.7 секунди. Среден разход на гориво - 8.8 л/100 км. Емисии CO2 - 190 г/км. Базов модел – 120 990 лв. с ДДС. Тестван модел – 198 125 лв. с ДДС

Още от Капитал