🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Приятната изненада Haval H6

От 2013 година марката обединява SUV моделите на Great Wall

Приятната изненада Haval H6
Приятната изненада Haval H6
   ©  Георги Пауновски
   ©  Георги Пауновски
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В редица области максимата "Китайско ли е, не ми го хвали" вече е забравена, но ако говорим за автомобили, то за мнозина тя важи с пълна сила. Убеден съм обаче, че това отношение може да се промени от коли като Haval H6. От 2013 година марката Haval обединява SUV моделите на най-големия частен производител на автомобили в Китай Great Wall, като за пет години продажбите на моделите от нея достигнаха 5 млн. в световен мащаб.

Модерен отвън, просторен отвътре

Отвън дългият 4.61 м Haval H6 изглежда като типичен модерен SUV, което не е изненада предвид факта, че дизайнът е дело на екип, ръководен от Пиер Леклерк, работил доскоро за BMW. Голямата изненада идва с влизането в салона, който е стилен, ергономичен и изпълнен с качествени материали. Приборното табло е дигитално, проектира се на 12.3-инчов дисплей и предлага три различни изгледа.

Мултимедията използва 9-инчов реагиращ на допир дисплей, през който се правят повече от настройките по колата. Като алтернатива може да се използва и въртящ се контролер с копчета около него. На централната конзола има и класически бутони, активиращи често използвани функции. Заслужава отбелязване, че климатикът отпред е двузонов, а воланът и седалките са с подгряване.

Мястото пред коленете и в зоната на раменете на пътуващите отзад е щедро, като задните седалки са удобни, с регулиращ се наклон на облегалките и подлакътник с държач за чаши. Багажникът е с правилна форма и обем до 1300 литра.

Безупречно пътно поведение

Haval H6 се предлага с два бензинови двигателя. Тестовият автомобил използваше двулитров с директно впръскване и турбо, предлагащ 190 к.с. и 340 Нм, другият е 1.5 със 163 коня. И двата мотора се комбинират с автоматична трансмисия със 7 предавки и два съединителя, снабдена с режим за автоматично задържане след спиране.

Още сред първите километри в градска среда бях приятно изненадан от комфортната возия на Н6. Впоследствие се оказа, че това не е за сметка на пътното поведение, като кросоувърът стои учудващо добре и в завой.

Haval H6 e само с предно предаване, но просветът от 18 сантиметра и оборудването му с асистент за потегляне по наклон и контрол на спускането му дават добри възможности извън пътя. Водачът на Н6 може да избира между три режима на шофиране – нормален, еко и спорт, който променят реакцията на педала на газта и работата на скоростната кутия. Настройките на волана се променят от бутон на централната конзола.

Като динамика Н6 не отстъпва на конкурентите си със сходна мощност, като в спортен режим е пъргав, а моторът издава приятен за ухото звук. Воланът е прецизен и с добра обратна връзка, работата на спирачките е без забележка. Дори при 140 км/ч в салона е приятно тихо.

С най-нужните асистиращи системи

Наборът от асистиращите системи включва сигнализация за превозно средство в мъртвата зона на огледалата и предупреждение при напускане на избраната лента на движение. Има и набор от камери, даващ 360-градусов обзор. Пряко отношение към безопасността имат и BiLED фаровете.

Haval H6 2.0 GDIT

Двигател - 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор. Работен обем - 1998 куб. см. Трансмисия – 7-степенна автоматична с двоен съединител. Максимална мощност - 190 к.с. Максимален въртящ момент - 340 Нм. Максимална скорост - 190 км/ч. Ускорение 0 - 100 км/ч - 9.9 секунди. Среден разход на гориво - 8.5 л/100 км. Емисии CO2 - 196 г/км. Базов модел – 42 990 лв. с ДДС. Тестван модел – 53 900 лв. с ДДС

Още от Капитал