Коя е формулата за ръст на бизнеса на "БНП Париба Лични Финанси"

Банката отчита значителни постижения при всички свои продукти

Коя е формулата за ръст на бизнеса на "БНП Париба Лични Финанси"
Коя е формулата за ръст на бизнеса на "БНП Париба Лични Финанси"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За "БНП Париба Лични Финанси", клон България, 2022 г. беше една от най-успешните до момента. Банката отчита значителни ръстове при всички свои продукти - потребителски кредити, кредити за покупка на стоки на изплащане и кредитни карти. Например към момента на последното издание на обзора "Потребителският кредит на българина" средната сума на кредитите за финансиране на проекти, които са с размер до 80 000 лева, нарасна с 22.6%. Броят на заявленията за покупка на стоки на изплащане нарасна с 10.3% според класацията "Топ 10 на изплащане" за 2022 г., а средната сума - с 16.5%. Ръст от 25% беше отчетен и при броя на трансакциите с кредитни карти според последното проучване "Личните финанси на българина".

Според Мария Мангърова, директор "Продажби и маркетинг" на банката, тези впечатляващи резултати се дължат на апетита към иновации и технологични подобрения, на все по-широкото използване на данни и на фокуса върху клиента. "Нашият стремеж към оптимизация на процесите и към това да предоставяме все по-добро изживяване на клиентите, на партньорите ни и на служителите ни водят до отличното представяне на банката", казва тя. "Ние сме много горди, че успехите ни бяха признати и от професионалната общност и "БНП Париба Лични Финанси" беше определена за "Най-добър чуждестранен банков клон за 2022" от Асоциация "Банка на годината".

Сред иновативните решения, които подкрепят бизнес ръста, са дигиталният консултант IDA и новият дигитален процес за пазаруване на изплащане в магазините на търговските партньори - "E-Comm в магазина". Клиентите на "БНП Париба Лични Финанси" могат да се възползват и от услуги като дигитална инфокарта, с която следят цялата информация за кредитите си, и от удобните инструменти, интегрирани в уебсайта като възможност за плащане на вноски без такса, чатбот за клиенти, който се използва над 25 000 пъти месечно, и заявяване на обаждане от консултант.

От "отглеждане" на данни до базиран на AI съветник

Една от най-впечатляващите иновации на "БНП Париба Лични Финанси" е IDA, или Instant Data Advisor. Това е дигитален съветник, който помага на служителите да предприемат най-доброто последващо действие и да предоставят най-добрата оферта за клиента. Зад процеса стои "отглеждането" на данни - тяхното събиране, анализ и обработка. Те обхващат предишни контакти, услуги и продукти, които клиентът е използвал, запитвания през чатбота, по телефон или през социалните мрежи. Всички те се обработват от изкуствения интелект и бизнес правилата, които стоят зад IDA, и така се обрисува поведението на конкретния клиент и съответно типовете продукти и услуги, от които би имал нужда.

Това иновативно решение е 100% вътрешна локална разработка на екипа на "БНП Париба Лични Финанси" в България. То позволява решенията в компанията да се вземат изключително обективно на базата на данни, да се повиши ефективността и да се автоматизират голяма част от ежедневните задачи.

"E-Comm в магазина" пренася онлайн пазаруването на място във физическия свят

С отминаването на пандемията клиентите се завърнаха в магазините, но в същото време търсят удобството и бързината, с които свикнаха при онлайн пазаруването. В отговор на тези очаквания "БНП Париба Лични Финанси" разработи иновативен процес, наречен "E-Comm в магазина". С него хората пазаруват на място в магазина на вноски толкова бързо и удобно, както от дома си. На място, пред избраната стока, клиентът получава от служител на банката или на магазина персонализирана оферта, преглежда договора на дигитално устройство, подписва го дистанционно и получава покупката си на касата. Така консултантите могат да обслужват по-бързо и ефективно клиентите, търговците - да предоставят по-качествена услуга. "Ето защо нашият "E-Comm в магазина" вече се радва на интерес от страна на колегите и на търговските ни партньори и улеснява пазаруването за клиентите ни", казва Мария Мангърова.

Леко и безплатно приложение държи кредита под око

Друга иновация, която улеснява контакта между клиента и банката, е безплатното приложение за смартфон "Дигитална инфокарта". То предоставя 24/7 най-важната информация за кредита - падежни дати, оставаща сума и т.н.; информира за промоции и осигурява лесен достъп до инструментите за плащане на вноски и до чатбота на банката. Според Мария Мангърова: "Дигиталната инфокарта е лек и удобен инструмент, с който клиентите могат да получат цялата важна информация за кредита си по удобен и приятен начин в най-ползваното си устройство, с едно докосване."

Уебсайтът на "БНП Париба Лични Финанси" пести пари на хората и им помага да управляват по-добре бюджета си

Важен елемент от дигиталната екосистема на "БНП Париба Лични Финанси" е и новият уебсайт. Той предоставя изживяване като в мобилно приложение, тъй като над 80% от потребителите влизат в него през своя смартфон, както и достъп до практични функционалности. Сред тях са чат форма за заявка, заявяване на обаждане с един клик и получаване на консултация в рамките на час; онлайн плащане на вноски без такси и чатбот за клиенти, който отговаря на въпроси за кредита.

Уебсайтът помага на потребителите и да управляват по-добре личния си бюджет. През него те могат да проверят каква е вероятността да бъдат одобрени за желаната от тях сума и как се справят с личния си бюджет спрямо останалите потребители. "Всички тези решения бяха оценени и от професионалната общност и новият ни уебсайт беше отличен като един от топ 3 в категорията "Корпоративен сайт" от журито на конкурса "Сайт на годината", казва Мария Мангърова.

Инвестициите в иновации водят до усъвършенстване на процесите

В резултат на иновативните решения на "БНП Париба Лични Финанси" процесите на банката са много по-бързи и ефективни. Например над 90% от кандидатите за стоков кредит получават становище в рамките на няколко минути. При потребителските кредити до 80 000 лева около 85% получават одобрение до 1 час в офисите на банката, а парите се превеждат по сметка на клиента в рамките на един работен ден.

Допълнителни фактори, които ускоряват процеса на кредитиране, са и максимално опростената форма за кандидатстване, при която хората попълват минимум данни, липсата на поръчители, както и това, че не се изисква превод на заплата. Така се елиминира необходимостта от допълнителни документи. Освен това 75% от договорите се подписват електронно. Всичко това води и до висока клиентска удовлетвореност и 9 от 10 клиенти препоръчват услугите на банката.

Средната сума на заявките за потребителски кредити нарасна с 22.6%, а на молбите за стоки на изплащане - с 16.5%

Благодарение на фокуса върху иновациите, ускоряване на процесите и подобряване на клиентското изживяване "БНП Париба Лични Финанси" отчита ръст при всички свои продукти. Например през втората половина на 2022 г. средната сума на заявленията за потребителски кредити нарасна с 22.6% и достигна 10 833 лв., докато година по-рано беше 8835 лева. С най-висока средна сума са кредитите за обединяване на задължения - 12 892 лева.

Значителен ръст се наблюдава и в сегмента на финансирането на покупки на изплащане. Според данните на "БНП Париба Лични Финанси" за календарната 2022 г. броят на заявките нарасна с 10.3% в сравнение с 2021 г., а средната сума - с 16.5%. Най-голям ръст на търсенето - 33%, беше отчетен при климатиците, а средната цена на тези уреди нарасна с 26% през 2022 г. в сравнение с 2021 г.

Според Мария Мангърова: "Нарастването на средните суми на заявките за потребителски кредити е трайна тенденция, която ясно показва, че хората са склонни да потребяват повече и да реализират големи планове, отложени по време на пандемията."

Иновациите и динамиката на потреблението доведоха до ръст от 25% на трансакциите с кредитна карта

Иновативните функционалности в модерните кредитни карти и ръстът на потреблението доведоха до значителен ръст и в този сегмент на бизнеса на "БНП Париба Лични Финанси" - през 2022 г. броят на трансакциите нарасна с 25% спрямо 2021 г. Хората използваха картите си не само за покриване на ежедневни нужди като покупка на храна и гориво, но и за реализация на по-големи проекти като семейни почивки или покупка на техника за дома.

Според експертите на "БНП Париба Лични Финанси България" един от основните двигатели на този ръст е развитието на технологиите и интеграцията на услуги с добавена стойност в този финансов инструмент. Например откриването на кредитна карта от банката става в рамките на няколко минути, като клиентът може да я използва веднага, ако я е открил през дигиталния си портфейл, дори и да не е получил пластиката. Друга услуга предлага възможност за покупка на стоки на равни вноски в рамките на кредитния лимит, а един от успешно реализираните проект осигурява трансформация на покупка през дигиталния портфейл на Phyre в кредит, който се изплаща на вноски.

Мария Мангърова обобщава, че изминалата 2022 г. не само е една от най-силните от бизнес гледна точка, но и е изключително успешна по отношение на иновациите и въвеждането на технологични решения в полза на клиентите, партньорите и служителите. "Нашият успех се дължи не само на ефективния ни бизнес модел и на удобните продукти, но и на факта, че успяваме да постигнем синергия между иновативните ни решения, човешкото отношение и доброто потребителско изживяване", казва тя.