Николай Богданов: Спазването на определени правила остава предизвикателство за предприемачите
Ръководителят на програма "Моят магазин" в "Метро кеш енд кери България" пред "Капитал Дейли"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Как се развива вашият франчайз модел?
- "Метро К&К" вярва в бъдещето на удобния квартален магазин и подпомага собственици на малък семеен бизнес чрез програмата за партньорство и сътрудничество "Моят магазин", като им предоставя задълбочените си маркетингови познания и богатия си търговски опит. Нашият добре обучен екип предоставя професионална консултация за изграждането на асортимента в магазина на търговеца, разработва модели за разпределение на продуктовите категории според спецификата на конкретния обект и въвежда стандарти за мърчандайзинг. Към момента имаме присъединени 1000 магазина и продължаваме да се развиваме.
Какви промени наложи кризата във вашия начин на правене на франчайз бизнес?
- Кризата сама по себе си не се отразява на франчайз модела, който прилагаме, тъй като удобният квартален магазин обслужва ежедневни нужди и клиентите очакват да открият определени продукти - без значение дали сме в криза или не. Във връзка с кризата все повече наши професионални клиенти изпитват затруднения и искат да направят промяна в начина, по който оперират бизнеса си, и се обръщат към "Метро" за професионална подкрепа. "Моят магазин" предлага на партньорите ни завършен маркетингов подход - от анализа на бизнес средата, в която оперира партньорът, до разпространяване на промоционална продуктова брошура в пощенските кутии на техните клиенти.
Колко нови обекта предвиждате да разкриете през тази година ?
- Очакваме разширяване на веригата, но не поставяме конкретна бройка като цел, защото искаме да гарантираме определено ниво на стандарт за крайните потребители.
Какви са перспективите и тенденциите пред франчайз бизнеса в България?
- В малка икономика като нашата франчайз партньорството е един много подходящ бизнес модел, в който се използва силата на съществуващо ноу-хау за подкрепа на предприемачи в ранна фаза от развитието им. В този аспект бъдеще определено има. От друга страна, всеки франчайз модел изисква стриктно спазване на определени правила, което ще си остане едно голямо предизвикателство за предприемачите у нас.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.