🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Георги Минчев: Франчайзът прави по-успешен контакта с потребителите

Собственикът на сладкарници "Неделя" пред "Капитал Дейли"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Как се развива вашият франчайз модел?

- Франчайзът на кафе-сладкарници "Неделя" е първият у нас, който е изцяло българска разработка. Разбира се, при разработването на модела ползвахме достиженията на световни компании и вериги, които са изминали този труден път преди нас. Oсъзнахме, че това е начинът фирмата да стане конкурентоспособна и нейната икономическа сила непрекъснато да расте. Мащабът позволява да поддържаме по-ниски цени при по-високо качество.

Предимство е възможността да се правят икономии, които само концентрирано производство позволява, тъй като се въвежда автоматизация и механизация на много процеси. От самия мащаб на производството също се правят икономии. Франчайзът ни позволява да преодолеем сериозния недостатък на голямото производство, при което се губи гъвкавостта на връзката с пазара. Именно франчайзът прави по-успешен контакта с потребителите. Той дава възможност структурата да е голяма и същевременно подвижна. 

Към днешна дата имаме 25 кафе-сладкарници "Неделя", от които 14 са в София, три в Пловдив, три във Варна и по един обект в Бургас, Стара Загора, Русе, Велико Търново и Хасково.

Какви промени наложи кризата във вашия начин на правене на франчайз бизнес?

- Заради кризата промени в начина, по който правим бизнес, не сме правили. По-скоро забелязваме повишен интерес към този начин на правене на бизнес, защото франчайз моделът дава сигурност. Световната практика доказва, че франчайзът е най-безопасният начин за стартиране на нов бизнес. Франчайзът има още едно предимство днес, когато банките все по-трудно отпускат кредити, защото приемат франчайза като по-надеждния модел за начало на самостоятелен бизнес и съответно са много по-гъвкави.

Именно франчайз моделът ни помага да оцелеем в тези времена на криза и въпреки че и ние като всички на пазара отчитаме спад в продажбите и трендът продължава да върви леко надолу, успяваме да откриваме нови обекти и да се развиваме като верига.

Колко нови обекта предвиждате да разкриете през тази година?

- Плановете ни са през тази година да открием три нови обекта - два в София и един в Пловдив. Всъщност новият ни обект в Пловдив вече отвори врати.

Какви са перспективите и тенденциите пред франчайз бизнеса в България?

- Вярвам, че това е бъдещето на бизнеса в България и не случайно вече има толкова много франчайз вериги в страната, особено в сферата на услугите. Ценното при франчайз модела за правене на бизнес е именно концентрираният дългогодишен опит на много хора, или така нареченото ноу-хау, което франчайзополучателите взимат. И въпреки че това има своята цена, тя е оправдана, защото при стартирането на далеч по-рисковия изцяло самостоятелен бизнес често поради липсата на опит и познания се стига до задънена улица или неуспех. Тази формула за бизнес свързва в едно цяло успешното ноу-хау и утвърдената търговска марка и дава възможност на предприемчивите да се възползват от преимуществата на създаден вече позитивен имидж и натрупан опит.

Интервюто взе Мара ГЕОРГИЕВА

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nor43373307 avatar :-|
    Ил.Йончев

    Не коментирам франчайз модела, обаче тортите им са гадни...

    Нередност?
Нов коментар