Войчех Забински ще оглави "Карлсберг България" от 1 януари 2021 г.

Досегашният изпълнителен директор Денис Шерстенников ще ръководи пивоварните "Балтика" в Русия

Войчех Забински    ©  Carlsberg Group
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

От 1 януари 2021 г. "Карлсберг България" ще има нов изпълнителен директор - Войчех Забински, който в момента е вицепрезидент маркетинг в "Carlsberg Полша". Той ще поеме управлението на компанията и ще отговаря за нейните бизнес резултати и бъдещо развитие.

Войчех Забински е част от Carlsberg Group от 2004 г., когато започва като бранд мениджър и бързо напредва в маркетинг структурата на компанията. През 2009 г. напуска Carlsberg, за да стане маркетинг директор в Eurocash. Завръща се в "Carlsberg Полша" през септември 2010 г. като директор за EURO 2012. През септември 2015 г. е назначен за вицепрезидент по маркетинг в "Carlsberg Полша".

Досегашният изпълнителен директор на "Карлсберг България" - Денис Шерстенников, който е на този пост от 2017 г., ще заеме нова позиция в Carlsberg Group. Той ще ръководи пивоварните "Балтика" в Русия. Шерстенников е част от Carlsberg от 1999 г. и е заемал висши ръководни длъжности, сред които вицепрезидент маркетинг за пивоварните "Балтика", вицепрезидент маркетинг за Източна Европа, изпълнителен директор на Carlsberg в Беларус. Преди да се присъедини към групата, е работил в Pepsi и DDB Group.

Продуктовото портфолио на "Карлсберг България" включва националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки Carlsberg и Tuborg, Zatecky Hus, френската Kronenbourg Blanc, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger, испанския лагер San Migel Fresca, американската Brooklyn Lager. "Карлсберг България" предлага и сайдера Somersby - лидер в своя сегмент, в четири разновидности - ябълка, круша, боровинка, манго и лайм. От 2020 г., компанията включи в асортимента си и безалкохолна бира - "Пиринско безалкохолно пиво" и "Карлсберг 0.0%".

По данни на класацията "Капитал Топ 100" на най-големите компании в страната за 2019 г. "Карлсберг България" отчита над 20% ръст на приходите, които достигат 198.639 млн. лв., и 25.692 млн. лв. печалба.

По предварителни оценки на Съюза на пивоварите продадените в страната количества бира през 2019 са около 5.1-5.2 млн. хектолитра срещу 5.56 млн. хектолитра за 2018 г., когато беше отчетен 1.6% ръст. По време на извънредното положение заради коронавируса обаче производителите на пиво съобщиха, че отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели, ресторанти и кафенета. Към това трябва да се прибавят и ограничените продажби в търговската мрежа, както и необичайно студеното начало на пролетта, което обяснява очаквания спад на продажбите за 2020.

Все още няма коментари
Нов коментар