Facebook с по-добри резултати, но очаква проблеми заради Apple

Промените в поверителността на компанията от Купертино ще ударят приходите на социалната мрежа

Най-голямата социална мрежа в света призна, че очаква да има "значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.
Най-голямата социална мрежа в света призна, че очаква да има "значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.
Най-голямата социална мрежа в света призна, че очаква да има "значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.    ©  Reuters
Най-голямата социална мрежа в света призна, че очаква да има "значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Финансовите резултати на Facebook надминаха за пореден път прогнозата след силен сезон на празничните реклами от търговците на дребно, но социалната мрежа предупреди, че предстоящите промени в поверителността на Apple могат да засегнат нейните приходи, защото могат да попречат на таргетирането на реклами.

Най-голямата социална мрежа в света призна, че очаква да има "значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.", съобщава Reuters. Компанията на Марк Зукърбърг предвижда, че обновяването на операционната система за iPhone до iOS 14 ще започне да засяга приходите й още в края на първото тримесечие. Цената на акциите се понижи с над 3% в края на търговията.

Резултатите за четвъртото тримесечие потвърдиха фокуса на компанията върху улесняването на търговците на дребно в продажбата на продукти на потребителите на Facebook, които стоят предимно вкъщи заради пандемията. Компанията пусна услугите Facebook Pay и Facebook Shops, които дават възможност на потребителите да кликват на реклами и да правят покупки, без да напускат приложенията на компанията, в които влизат Instagram и WhatsApp.

Нагоре, нагоре

Според социалната мрежа ръстът на приходите се дължи на подкрепения от пандемията скок на онлайн търговията и насочването на търсенето от услуги към продукти. Общите приходи през последното тримесечие, които са почти изцяло от реклама, са скочили с една трета - до 28.07 млрд. долара. Средната прогноза на анализаторите беше за 26.44 млрд. долара, показват данните на Refinitiv. Нетната печалба за периода е достигнала 11.22 млрд. долара, или 3.88 долара на акция, при 7.35 млрд., или 2.56 долара на акция година по-рано. Активните потребители на месец са се покачили с 12% до 2.80 млрд.

Въпреки че е в добро финансово състояние, Facebook е изправена пред критики за разпространението на дезинформация и призиви за насилие по време на кампанията и след президентските избори през ноември, включително и за щурмуването на Конгреса на 6 януари.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви пред инвеститори, че свързан с изборите мораториум за препоръките на политически групи на американски потребители ще стане нещо постоянно, а политическото съдържание в списъка с новини на социалната мрежа ще намалее. Тези промени няма да засегнат финансовата прогноза на Facebook, твърди той

Зукърбърг отново обърна внимание и на Apple, като каза, че директорите на компанията смятат все повече за най-големия си конкурент производителя на iPhone, въпреки че малка част от приходите му идват от дигитална реклама. Според него Apple се възползва от доминираща си позиция при платформите, за да "се намеси в това как нашите и чуждите приложения работят".

Все още няма коментари
Нов коментар