Печалбата на Microsoft продължава да нараства

Дигитализацията на бизнесите в отговор на пандемията продължава с пълна пара, според главния изпълнителен директор Сатя Надела

Приходите на компанията са с 20% по-високи от миналата година, печалбите - с близо 45%.
Приходите на компанията са с 20% по-високи от миналата година, печалбите - с близо 45%.
Приходите на компанията са с 20% по-високи от миналата година, печалбите - с близо 45%.    ©  Tadas Sar
Приходите на компанията са с 20% по-високи от миналата година, печалбите - с близо 45%.    ©  Tadas Sar
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Microsoft отчете за пореден път много добри финансови резултати, като в основата стоят облачните услуги на компанията Azure. През първото тримесечие на годината приходите нарастват с близо 20% в сравнение със същия период на миналата до 41.7 млрд. долара. Скокът в печалбите е дори по-голям, около 45% в сравнение с миналата година, до 15.5 млрд. доалра.

В съобщение до медиите изпълнителният директор на компанията Сатя Надела сподели, че тенденциите за дигитализиране на бизнесите продължават да се засилват. "Това е само началото" заяви Надела. "Изграждаме облака за следващото десетилетие, разширяваме нашия пазар и иновации във всеки слой от технологичния стек, за да помогнем на нашите клиенти да бъдат устойчиви и да се трансформират", добави директорът.

"Microsoft Cloud генерира над 17.5 млрд. долара приходи, нарастващи с 33% в сравнение с предходната година", добави Ейми Худ, изпълнителен вицепрезидент и главен финансов директор на Microsoft.

Нови продукти и големи клиенти

В основата на ръста стои разрастването на облачните услуги. След отчета пред инвеститорите Сатя Надела добави повече детайли за развитието на бизнеса. "Имаме повече региони с центрове за данни от всеки друг доставчик (на облачни услуги), включително нови региони в Китай, Индонезия, Малайзия, както и в САЩ", заяви изпълнителния директор, захапвайки конкурентите в сектора Amazon и Google.

Компании като Fujitsu и KPMG използват Azure за опростяване на управлението на бизнеса си по време на пандемията. "Диверсификацията на услугите в облака води до по-задълбочени и по-стратегически партньорства с водещи компании във всяка индустрия от Total и Repsol и Energy до Kaiser Permanente в здравеопазването и Amadeus в туризма", коментира Надела.

Компанията има участие и в космическите успехи на NASA благодарение на open source платформата за програмисти GitHub. За последната година компаниите, които използват платформата на Microsoft, се е увеличил със 70%, като близо 65 млн. програмисти я използват редовно. "Някои от най-важните технологични постижения през последната година, включително критични тестове за ваксини срещу COVID-19, както и първият полет на Марс бяха възможни само поради приноса на общностите с отворен код на GitHub", побърза да се похвали Надела.

Освен на NASA, Microsoft помага и на американската армия, която ще използва технологията на гиганта - HoloLens, в комбинация с облачните услуги за създаването тренировъчни програми чрез виртуална реалност и обработка на данни. Компании от Airbus и Toyota до L'Oreal и Intel във всяка индустрия използват услугите на Microsot по думите на изпълнителния директор.

Bentley изгражда "дигитално копие на град Дъблин, за да преосмисли градоустройството", използвайки облака на Microsoft. Pepsi пък "симулира своите производствени процеси, за да подобри последователността на продукта", използвайки платформата на Microsoft. Чрез автоматизация на процесите Coca-Cola използва платформата за проверката на пратките, обработката на заплатите и други бизнес операции. Daimler също използва технологиите на Microsoft за оптимизиране на операциите.

Другите бизнеси също вървят добре

Над 750 млн. души използват професионалната социална мрежа LinkedIn. Проблемът за софтуерния гигант, когато закупи социалната мрежа за над 15 млрд. долара през 2016 г. беше как да монетизира платформата. По всичко изглежда, че към настоящ момент сайтът осигурява приходи, като по думите на изпълнителния директор "за последните 12 месеца платформата генерира над 3 млрд. долара приходи". Времето, прекарано в платформата, се е увеличило средно с 80% през последните три месеца, като милиони работници се връщат на работа. Компании като BlackRock, Gap и TaskRabbit набират кандидати за работа чрез платформата според Надела.

През първото тримесечие Windows 10 надмина 1.3 милиарда активни устройства на месец, поради което от изключителна важност за Microsoft е киберсигурността. "Windows Defender е блокирал над 30 млрд. заплахи по имейл и близо 7 млрд. на крайни точки само през последните 12 месеца. Ето защо повече от 400 хил. клиенти използват нашите услуги, включително много от най-утвърдените фирми в света като Boston Consulting Group, HCA Healthcare, Lowe's и UBS." коментира Сатя Надела.

Хората играят на Xbox "повече от всякога", според лидера на компанията. "С Game Pass (абонаментна услуга за игри) ние предефинираме начина, по който игрите се разпределят, играят и гледат." Съдържанието е причината за растежа, с което Надела оправда покупката на ZeniMax в началото на годината. Придобиванията на Nuance, компания за изкуствен интелект, няма да се отрази на балансите на технологичния гигант до края на годината според финансовия директор.