Първата виртуална парфюмерия

Британската компания Fiole помага на клиентите си да открият онлайн подходящия за тях аромат

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Самюел Гиъринг и Джош Картър работят в парфюмерията на един от водещите универсални магазини в Лондон, преди да стартират компания за независими парфюмерийни брандове през 2019 г. След удара на пандемията и затварянето на физическите магазини решават да преструктурират бизнеса си и да преминат изцяло онлайн.

Създават Fiole - първата виртуална парфюмерия, която продава независими, често семейни марки от Обединеното кралство. Твърдят, че на пазара на Острова има значително желание за подкрепа на независимия бизнес и това е една от причините за успеха на Fiole. На този етап доставките са ограничени само във Великобритания, но имат планове за разрастване на бизнеса си в чужбина. Основателите бяха лекторите на тазгодишната конференция E-Commerce and Retail Summit, организиранa от "Капитал".

Ароматно и лично

Парфюмерията разчита на персонализиран подход за консултации с клиенти, който се извършва с помощта на виртуалния въпросник Fiole Fragrance Finder. Брандовете, които се предлагат, не са популярни и е необходим специфичен подход, за да се открие правилният за клиента аромат.

Потребителят отговаря на между 6 и 12 въпроса относно специфичните си предпочитания, а Fiole Fragrance Finder анализира възможните аромати, които са подходящи за него спрямо резултатите. Съставя се сет от 6 мостри от по 2 мл, които се доставят на клиента за тест, преди да закупи парфюм. Комплектът се изпраща на адреса на потребителя срещу 25 паунда. Парите се приспадат от цената на парфюма, на който се спре купувачът. Те варират между 65 и 300 паунда (150 и 690 лева), което според създателите на сайта е оправдано заради високото качество на продуктите. Времето за доставка на поръчан парфюм пък е в рамките на 1-2 дни.

Идеята за Fiole Fragrance Finder се ражда, докато двамата предприемачи работят заедно в Лондон. Още там Самюел Гиъринг и Джош Картър се уверяват, че ключът в избирането на подходящ аромат е поставянето на клиента преди продукта. Според тях целият процес, от въпросника до персонализираната кутия с аромати, е "уникално преживяване", което надминава това във физическия магазин.

"Fiole дава на клиентите време. Преди да закупят стандартен размер, потребителите могат да поживеят с продуктите, без да трябва да направят импулсивна покупка", казва пред "Капитал" Гиъринг. "С това гарантираме, че ароматът е точният за вас", добавя Джош Картър.

Бизнес по време на пандемия

Предприемачите стартират Fiole в разгара на пандемията през 2020 г., а бизнесът им е подпомогнат от инвестиционен фонд. Казват, че преди появата му проектът много наподобявал DIY "направи си сам" бизнес. Първите няколко месеца изпълняват поръчките си от сутеренния апартамент на Сам Гиъринг в Лондон. По-късно пускат онлайн реклами и не могат да смогнат на наплива поръчки. Затова и създават съоръжение за складиране и изпълнение на поръчки в провинцията, за да се справят с търсенето.

"Продажбите през първата година далеч надминаха първоначалните ни очаквания", казват те. Според проучването им преди пандемията 80% от покупките на парфюми са се случвали във физическите магазини. По време на пандемията това се променя и онлайн продажбите почти достигат тези в магазините. Откакто обаче отпадна локдаунът на Острова, продажбите на Fiole се намалели значително. Въпреки това по думите на Гиъринг компанията продължава да расте стабилно дори и след разхлабването на мерките. "Вярваме, че това е така, защото предоставяме на клиентите по-ефективна точка за достъп до независими парфюмерии."

От Fiole признават, че от маркетингова гледна точка е трудно да промотираш онлайн магазин за парфюми, тъй като изглежда като неефективна алтернатива на фона на физическите магазини. Казват обаче, че гледат на това като на "забавно творческо предизвикателство". За Fiole са от решаващо значение потребителският интерфейс в онлайн магазина и изживяването на клиентите, за да привличат още. Целта им обаче остава същата - изцяло да променят представата на потребителите за купуване на парфюми и да разширят бизнеса си и на други пазари.

Все още няма коментари
Нов коментар