"Нестле България" планира ръст на оборота до 300 млн. лв. тази година
Цените на продуктите са вдигнати с 5%, но може да скочат и още
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
За първото тримесечие на тази година "Нестле България" отчита 11.4% ръст на приходите, които достигат 80.6 млн. лв. Реалният вътрешен ръст, който мери продажбите в обем по миналогодишни цени, е 9.3%. Очакванията са, че оборотът за 2022 г. ще надхвърли 300 млн. лева, повлиян и от инфлацията, съобщи на пресконференция изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов. Това е около 10 млн. лв. над приходите за миналата година, а през предходните са от порядъка на 260 млн. лв.
Цените
"До януари 2022 г. нямахме ценови увеличения на продуктите, въпреки растящата инфлация. Войната в Украйна допълнително засили инфлационните процеси, увеличиха се и трансферните цени на продукти, които внасяме от други производствени фабрики в групата", коментира Петър Стоилов. В резултат на тези тенденции продуктите на "Нестле България" вече са с 5.5% по-скъпи. "Този ценови ръст обаче не може да компенсира инфлацията, която е 10-12%. Опитваме се да не правим второ ценово увеличение, но то вероятно ще е неизбежно", обобщи изпълнителният директор на "Нестле България".
Инвестициите
Планираните за тази година преки инвестиции в разширяване на производствените мощности във фабриката за шоколадови продукти и бисквити на "Нестле" в София ще са 12 млн. лв. Допълнителни 30 млн. лв. са предназначени за маркетинг на фирмените брандове. В тези суми не влизат инвестициите за обучение на служителите, както и в подкрепа на общността, уточни Петър Стоилов. Той обяви, че от стъпването си на българския пазар през 1994 г. досега компанията е направила над 300 млн. лв. преки инвестиции в производство.
Растящи продажби през 2021
"Нестле България" отчита растящи продажби и за 2021 г. - те отбелязват 7.3% достигат и достигат 290.5 млн. лв. Реалният вътрешен ръст, който отчита продажбите в обем по цени от предходната година, е 8.7%.
През ноември 2021 г. с инвестиция от 19 млн. лв. швейцарският гигант започна производство в софийския си завод на втори глобален бранд след Kit-Kat - шоколадовите дражета Smarties, предназначени за местния пазар и за експорт. Разширението отвори още 70 работни места, с което заетите в "Нестле България" вече са 1034.
В момента съотношението между произвежданите продукти с марките Kit-Kat и Smarties е 87:13. В софийската фабрика се произвеждат над 790 продукта, като близо 40% се изнасят за 34 пазара.
Планът за тази година е за производство на 18 378 тона продукция, обобщи изпълнителният директор на компанията. За продуктите си "Нестле България" използва 2500 тона българска пшеница годишно.
Пазарен лидер
В България "Нестле България" оперира в няколко продуктови категории. Дружеството запазва лидерските си позиции в стойност на пазара на кафе, при храните за домашни любимци, кулинарните продукти и зърнените закуски. Компанията е на четвърто място при шоколадовите изделия и на трето - при храни за малки деца.
Отскоро корпорацията налага нова гама продукти на растителна основа - мляко Wunda и бургери без месо.
В България "Нестле" работи от 1994 г. Софийската фабрика от 2007 г. бе избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания).
По-зелено
През 2021 г. компанията е използвала 100% зелена енергия, в резултат на което спестява 14 хил. тона годишно СО2. От март 2014 българското дружество не депонира отпадъци на сметищата. От 2010 използва 67% по-малко вода на тон продукция. От август 2021 цялото производство на софийската фабрика е със 100% рециклируеми опаковки. Компанията е спестила 50 тона стреч фолио и 193 тона хартия, обобщи Иванка Стойнич, мениджър "Устойчивост" за Югоизточен пазар. За тази година дружеството планира да намали с още 5% използваната енергия и с нови 4% разхода на вода на тон производство.Организираната от "Нестле България" кампания "По-здрави деца" насърчава активния здравословен начин на живот в училище. През 2021 г. в програмата се включиха деца от 113 училища и детски градини, а през 2022 г. се очаква те да са 125. Дарителските кампании на българското дружество през 2021 г. се оценяват на 540 хил. лв., а за първите четири месеца на тази година достигат 340 хил. лв., обобщи Нели Ангелова, мениджър комуникации за Югоизточен пазар.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.