"Нестле България" отчете 11.3% ръст на приходите през 2022 г.

През тази година компанията ще инвестира 15 милиона лева в увеличаване на производството и нови продукти

Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България": Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen.
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

"Нестле България" отчита двуцифрен ръст на приходите през 2022 г. - година на постпандемия, инфлация, увеличени цени на суровини и енергия в световен мащаб, войната в Украйна, несигурност на доставките, съобщи изпълнителният директор на компанията Петър Стоилов по време на традиционна среща с представители на медии.

Българското дружество отбелязва 11.3% ръст на продажбите, от който реален вътрешен ръст 6% (отчита продажбите в обем по цени от предходната година), а в резултат от ръста в цените - 5.2%. За сравнение - през 2021 г. "Нестле България" отчете над 292.5 млн. лв. продажби, което означава, че за 2022 продажбите на българското дружество надхвърлят 300 млн. лева.

"Компанията отчита 5% ръст в обем през 2022, което означава потребителска консумация. Това се случва на фона на 4.5% спад на индустрията за храни в страната, по данни на Nielsen", съобщи още Петър Стоилов.

През 2022 дружеството е произвело над 20 хил. тона продукти, целта е тази година производството да се увеличи. Затова две трети от планираните 15 милиона лева инвестиции ще бъдат насочени към увеличаване на производителността и нови продукти, уточни изпълнителният директор на компанията.

Ръст и през първото тримесечие на 2023

Според Стоилов бизнесът в страната за поредна година е изправен пред предизвикателства: "институционална и политическа несигурност, далеч по изразена инфлационна спирала, политическа криза, липса на работна ръка".

"Нестле България" обаче отчита ръст на продажбите и през първото тримесечие на тази година въпреки неблагоприятните обективни условия за бизнес. Скокът на приходите на българското дружество е 12.7%, като той изпреварва ръста от 9.3% за цялата група "Нестле", съобщи Петър Стоилов. Неговата прогноза е, че този ръст ще се ускори до края на годината.

В седем продуктови категории

"Нестле България" оперира в страната в седем продуктови категории: кафе, шоколад, млечни, зърнени закуски, кулинарни, детско хранене, храни за домашни любимци. "Добрата новина е, че се адаптираме спрямо предизвикателствата на пазара и растем в обем, на практика във всички категории и канали на реализация, по-бързо от индустрията "Храни и напитки" в България. За съжаление ръстът ни в стойност не може да компенсира инфлационния тренд и в повечето категории не успяваме да спечелим дял в стойност.

По-конкретно по категории успяваме да запазим лидерските си позиции в "кафе", но без да увеличаваме допълнително пазарния си дял. Сходно е и в категориите "храни за домашни любимци" и "зърнени закуски", където без изразени отклонения запазваме лидерство и пазарен дял. Категорията, в която сме силно засегнати и губим дял, е "кулинарната", като основна причина за това е прекратената продажба на нудъли. Бяхме принудени да затворим за цяла година производството им в завода ни в Харков, когато започна войната в Украйна, но за радост сега е възстановено и планираме релансиране", обобщи в интервю за "Капитал" през февруари т.г. Петър Стоилов.

В България "Нестле" работи от 1994 г. Софийската фабрика от 2007 г. е избрана за един от петте центъра за производство на Kit-Kat на континента. През ноември 2021 г. с инвестиция от 19 млн. лв. швейцарският гигант започна производство в софийския си завод на втори глобален бранд след Kit-Kat - шоколадовите дражета Smarties, предназначени за местния пазар и за експорт. В софийската фабрика се произвеждат над 790 продукта (с разновидности на продукт и грамажи - бел. авт.), като близо 40% се изнасят за 34 пазара.

"За 29 години от стъпването си в България "Нестле" е инвестирала 350 млн. лева, като една трета от тях - в последните пет години", обобщи Петър Стоилов.

"Нестле България" в подкрепа на обществото


"Нестле България" работи целенасочено в няколко направления в подкрепа на обществото. Първото е наречено "Добра храна" и изисква целенасочени усилия за подобряване на хранителните формули на фирмените продукти с цел влагане на повече пълнозърнести култури, повече мляко и кафе, по-малко захар, както и още по-стриктна политика за комуникация към деца чрез телевизии, дигитални платформи и др., обобщи Нели Ангелова, мениджър "Комуникации" за "Нестле Югоизточен пазар" (на снимката).

С програмата "Нестле за по-здрави деца" компанията се опитва чрез образование да мотивира децата да превърнат балансираното хранене, движението и грижата за планетата в траен здравословен навик. През 2022 г. в инициативата са се включили 33 хил. деца от 156 училища и детски градини. Видеоурок от "Нестле за по-здрави деца" ще влезе в програмата на българските училища, съобщи Нели Ангелова.

Компанията е дарила над 1 милион лева през 2022. Тази година към познатите инициативи "Нестле България" прибавя една нова - "SOS залесяване". В партньорство с община Стамболово и експерти от Лесотехническия университет и Министерството на земеделието българското дружество ще инвестира средства и усилия, за да възстанови 30 декара опожарена гора на терена на община Стамболово, съобщи Нели Ангелова.
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    wlw1412404891378370 avatar :-|
    Slav Zahariev
    • + 1

    Нестле не затвори бизнеса си в Русия... Добрият потребител е информирания потребител.

    Нередност?
  • 2
    karatista avatar :-|
    karatista

    про 20-30% и повече ръст на цените на храните тия 11-12% са несериозни

    Нередност?
  • 3
    nkr051069990 avatar :-|
    Охо

    Сега със сушата във Франция, Испания и Италия вероятно ще се удвоят. Да не забравяме, че именно CEOто на нестле каза официални това

    Нередност?
  • 4
    nkr051069990 avatar :-|
    Охо
    • + 1

    Сега със сушата във Франция, Испания и Италия вероятно ще се удвоят. Да не забравяме, че именно CEOто на нестле отдавна каза официално това, което всички знаят - "Достъпа до чиста вода не е човешко право."
    Стотици милиони африканци го знаят това откак са се родили, но друго си е CEO на нестле да ни го каже и на нас европейците.

    Нередност?
Нов коментар