🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Морските хотели на Валентин Златев стават Hyatt

Петте хотела ще бъдат обновени и ще заработят под новия бранд през 2023 г. и 2024 г.

През 2023 г. и 2024 г. all-inclusive хотелите ще заработят под новите брандове
През 2023 г. и 2024 г. all-inclusive хотелите ще заработят под новите брандове
През 2023 г. и 2024 г. all-inclusive хотелите ще заработят под новите брандове    ©  Капитал
През 2023 г. и 2024 г. all-inclusive хотелите ще заработят под новите брандове    ©  Капитал
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Петте хотела ще бъдат обновени и ще заработят под новия бранд през 2023 г. и 2024 г.
  • Инвестицията по първоначални сметки ще е 30 млн. лв.
  • Изминалият летен сезон е бил успешен като приходи, но високите разходи са изяли печалбите

Морските хотели на бившия генерален директор на "Лукойл България" Валентин Златев минават под бранда Hyatt.

Златев разполага с пет морски хотела в Слънчев бряг и Обзор с близо 2000 стаи, управлявани през компанията "Тера тур сервиз". Преминаването към портфолиото на Hyatt Inclusive Collection ще стане след съществено обновление, което по предварителни сметки се изчислява на 30 млн. лв., коментира Лъчезар Тодоров, изпълнителен директор на "Тера тур сервиз". Сумата е условна, като все още няма детайлни сметки за цената на реконструкцията на един от хотелите, който се нуждае от по-сериозен ремонт.

Петте морски хотела на Златев в Обзор, Слънчев бряг и границата на Свети Влас бяха под бранда RIU. Смяната сега не е изненада, тъй като за тях беше обявено, че ще се разделят с RIU до края на 2022 г. През 2023 г. и 2024 г. all-inclusive хотелите ще отворят врати под брандовете Secrets Resorts & Spas, Dreams Resorts & Spas, Breathless Resorts & Spas и Alua Hotels & Resorts.

По думите на Лъчезар Тодоров изминалият летен сезон е бил добър по отношение на проходите, но не и по-отношение на финансовия резултат заради големи разходи.

Зимата на реконструкциите

В края на лятото на миналата година стана ясно, че Златев се разделя с бранда RIU, под който бяха всичките му обекти без столичния хотел на паметника "Левски". Той изначално заработи под бранда Hyatt. Следващата смяна от RIU към Hyatt Regency беше обявена за комплекса на Валентин Златев в Правец. В момента той е в ремонт, като надеждите са да отвори под новия бранд през пролетта.

Реконструкцията на четири от петте морски хотела ще започне тази зима, като последният, пети, се очаква да отвори през 2024 г., тъй като има нужда от по-сериозни реконструкции, защото последната такава е била преди 10 години, а 3 от тези 10 години не е работил.

Морският бизнес

Морският хотелиерски бизнес на Златев започва през 2002 г., като на мястото на старата почивна база на Строителни войски и сержантските стаи в Обзор се появява Helios Beach (през 2003 г. е брандиран с марката RIU). Пак в Обзор Златев има и още един нов и по-голям хотел - RIU Helios Bay. Сега тези хотели се преименуват на Alua Sun Helios Beach (191 стаи на брега) и Alua Resort Helios Bay (318 стаи).

Третият от групата - RIU Helios (395 стаи), се намира в центъра на Слънчев бряг. Той ще смени името си на Breathless Resort & Spa и ще отвори последен от петте след голям проект за обновяване, който се очаква да приключи през 2024 г. Пак в Слънчев бряг на границата със Свети Влас е и петзвездният RIU Palace Sunny Beach (335 стаи), който е само за гости над 18 години, или adults only. Той ще смени името си на Secrets Sunny Beach Resort & Spa.

Той е съсед с другия хотел на компанията на това място - RIU Helios Paradise (597 стаи). Той беше открит през 2015 г. след инвестиция 100 млн. лв., като там преди години се намира някогашният белодробен санаториум между Слънчев бряг и Свети Влас. Той ще се ребрандира на Dreams Sunny Beach Resort & Spa и ще развива семейния сегмент.

И лоджове в Танзания

Другият голям проект на Златев в сферата на туризма освен ребрандирането на хотелите му в България се развива в Танзания, където ще се строят лоджове за туристи.

Инвестицията беше изчислена на между 65 млн. и 72 млн. долара, като част от тях вече са изразходвани за разработване на дизайн и придобиване на права. Обектите ще са три - в Национален парк Серенгети, в Национален парк Тарангире, където ще има сафари лоджове, и постоянен палатков лагер в Национален парк Лейк Маняра.

В момента проектът е на етап договаряне с главен строител, казва Лъчезар Тодоров, като след тази стъпка ще са необходими 24 месеца до отварянето на обектите за туристи.

Двете страни

Глобалната Hyatt Hotels Corporation със седалище в Чикаго предлага 20 водещи марки. Към 30 юни 2021 г. портфолиото на компанията включва повече от 1000 хотелски all-inclusive обекти в 68 държави. Преди по-малко от година Hyatt придоби Apple Leisure Group (ALG) - платформа за управление на брандирани курортни хотели, с цел да засили позициите си в луксозния all-inclusive туристически сегмент.

"Развълнувани сме, че успяхме да привлечем брандовете от Inclusive Collection на Hyatt в България и така да затвърдим българското Черноморие като привлекателна ваканционна дестинация с непрекъснато нарастваща популярност. С това партньорство ще можем да представим най-високото качество на all-inclusive продуктa на взискателните български и чуждестранни гости. Радваме се, че работим с опитен и иновативен партньор, който ще ни помогне да развием още нашите хотели в страната", казва Лъчезар Тодоров, изпълнителен директор на "Тера тур сервиз", в съобщението на компанията.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    axq12310704 avatar :-|
    axq12310704

    ОГЛЕДАЛ СЕ АЛИЯ, ПОГЛЕДНАЛ СЕ - ПА В ТИЯ!!!

    Нередност?
Нов коментар