🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Големите хотелски вериги ще покачват цените

Hilton, Hyatt и Marriott се радват на голямо търсене заради възобновяването на пътуванията след пандемията

Цените на хотелските стаи се повишават, след като туризмът започна възстановяването си след пандемията.
Цените на хотелските стаи се повишават, след като туризмът започна възстановяването си след пандемията.
Цените на хотелските стаи се повишават, след като туризмът започна възстановяването си след пандемията.    ©  Reuters
Цените на хотелските стаи се повишават, след като туризмът започна възстановяването си след пандемията.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Темата накратко
  • По-големият брой туристи дава предпоставки за повишаване на цените
  • Според изпълнителни директори цените на хотелите все още не отразяват напълно влиянието на инфлацията
  • От 2008 г. насам най-луксозните хотели бяха по-скъпи от високия клас, но не с много. Това се променя

Хотелиерският бизнес беше един от най-засегнатите по време на пандемията, след като различните изисквания за ваксиниране, тестване и следене на туристите доведоха до рязък спад в броя на желаещите да пътуват. Секторът, изглежда, е незасегнат от високата инфлация и очертаващата се рецесия в развитите страни, като изпълните директори на няколко от най-големите вериги предупреждават, че цените за нощувка в хотелите им ще расте още.

Това е особено вярно за хотелите, които са в луксозния клас, след като кризата през 2008 г. реално почти изтри разликата между луксозните и скъпите хотели. По-голямото търсене на пътувания за развлечение по време на пандемията доведе до скок на цените на хотелите във всички сегменти на пазара, а луксозните вериги бяха водещи в това отношение.

Една от главните причини за искането за увеличаване на цените на хотелския престой е високата инфлация. "Цената се е повишила за всичко, така че не сме по-различни от това, когато отидете на бензиностанция или в магазин за хранителни стоки или във всеки друг аспект от живота", заяви изпълнителният директор на Hilton Крис Насета в предаването "Squawk on the Street" по CNBC. Според него натрупаните спестявания от туристите и "силнте корпоративни баланси" дават допълнителни предпоставки на сектора да завиши цените си.

"Те изминаха две години както от гледна точка на свободното време, така и от бизнес гледна точка със срещи и събития, без да могат да направят нещата, които искат да направят", каза той относно желаещите да пътуват. "Те разполагат с дискреционен доход, за да го направят", добави той.

Друг важен фактор за развитието на бранша през тази година е решението на американския президент Джо Байдън да премахване изискването за негативен тест 24 ч. преди влизането на пътници в САЩ. Това правило беше въведено още в началото на пандемията, като за кратък период след навлизането на ваксините то отпадна. След това обаче беше възобновено, независимо от ваксинационния статус на пътуващите.

Според ръководители в туристическата индустрия ограничението е навредило на международното търсене на пътувания. "Изискването на тестване преди заминаване създава несигурност за пътуващите, още едно препятствие, което може да ги накара да изберат дестинация с по-малко евентуални затруднения", каза главният изпълнителен директор на Marriott Тони Капуанов пред CNBC.

"Администрацията на Байдън трябва да бъде похвалена за това действие, което ще посрещне отново посетители от цял свят и ще ускори възстановяването на туристическата индустрия в САЩ", каза в изявление Роджър Доу - президент на Американската туристическа асоциация.

Капуано заяви, че през един от празничните уикенди през тази година приходите на компанията от налична стая, които измерват ефективността на хотела, са се увеличили с около 25% през 2022 г. в сравнение с нивата от 2019 г. В луксозното портфолио на Marriott, което включва хотели като JW Marriott, Ritz-Carlton и St. Regis, тези хотели отбелязват почти 30% увеличение на цените през първото тримесечие на 2022 г. в сравнение с 2019 г.

"Мисля, че докато предоставяме услуги, които могат да бъдат предизвикани на пазари, където трудът е труден, продължаваме да виждаме наистина забележителни цени", каза Капуано пред CNBC. Той отбеляза, че въпреки че има "изключително силен потенциал за лихви" на места като дестинации за отдих и крайбрежни дестинации, то "в средата на страната някои от градските пазари не са се възстановили толкова бързо".

Кийт Бар, главен изпълнителен директор на IHG Hotels & Resorts, която притежава марки като InterContinental и Holiday Inn, очаква търсенето да продължи да расте през останалата част от годината, тъй като пътуванията са по-нормализирани след пандемията. Това вероятно ще доведе до по-нататъшни увеличения на цените, тъй като инфлацията и други разходи се включват допълнително. "Търсенето е толкова силно ние имаме способността да ценообразуваме, но всъщност дори не сме в крак с инфлацията", каза Бар пред CNBC. "Все още има някаква ценова сила в този бизнес, който се движи напред и търсенето ще продължи да идва през лятото", добави той.

Луксозните вериги стават още по-скъпи

Цените на луксозните хотели са с 25% по-скъпи днес, отколкото през 2019 г., сочат данни на Bernstein. Това всъщност е необходимо подобрение по отношение на възстановяването на премиите за ценообразуване спрямо по-достъпните сегменти на хотелиерската индустрия. Макар и да изглежда трудно за вярване на пръв поглед, най-изисканите марки не правиха такива печалби както преди.

Луксозни марки като Waldorf Astoria и Ritz-Carlton в продължение на години обикновено поддържаха здравословна ценова премия спрямо по-достъпните хотели като Hilton и Marriott, които са ключови за хотелиерските групи. Но след рецесията от 2007-2009 г. цените на луксозните хотели паднаха рязко и ценовата разлика между ултралуксозните и луксозните марки остана под нивата отпреди рецесията, като този феномен продължи до началото на пандемията.

"Ако Hyatt Regency е 400 долара на вечер, то трябва ли Park Hyatt да е 800? Не, трябва да е 1100 долара. Това е правилната ценова премия за Hyatt Regency", заяви Ричард Кларк, управляващ директор на Bernstein, който покрива хотелиерската индустрия, в интервю за TPG. "Така че те са повишили всичките си луксозни цени или техните стандартни цени са се повишили много, защото осъзнаха, че [луксозният] потребител вероятно винаги е бил по-беден на време, отколкото на пари и е можел да си позволи по-скъп хотел", добави той.

Все още няма коментари
Нов коментар