"Карлсберг България" подменя автопарка си с 200 хибрида за над 2 млн. евро

Така компанията се стреми да намали въглеродните си емисии и да насърчи екологичното мислене сред служителите си

Автомобилите се очаква да бъдат изцяло подменени до края на годината.
Автомобилите се очаква да бъдат изцяло подменени до края на годината.
Автомобилите се очаква да бъдат изцяло подменени до края на годината.    ©  ''Карлсберг България''
Автомобилите се очаква да бъдат изцяло подменени до края на годината.    ©  ''Карлсберг България''
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В изпълнение на програма за постигане на нулев въглероден отпечатък до 2040 г. "Карлсберг България" подменя изцяло служебните си автомобили с хибридни. Инвестицията само през тази година е 2 млн. евро като тя е за общо 122 автомобила, а инициативата е стартирала още през 2020 г., когато са купени първите няколко бройки. С това компанията цели да намали въглеродните емисии, които се отделят в атмосферата, както и да насърчи екологичния начин на мислене сред служителите си.

Избраните след търг автомобили са модел Corolla Hatchback на Toyota и в прессъобщение, разпространено до медиите, от "Карлсберг" казват, че те "гарантират намален отпечатък на CO2 емисии и почти изцяло тихо задвижване за до 50% от времето, прекарано в шофиране, което ги прави чудесен избор за градски и междуградски пътувания". От компанията отказаха да коментират пред "Капитал" как точно са се спрели на тези автомобили, защо не са изцяло електрически, както и каквито и да е други детайли, тъй като "това е обект на търговско споразумение".

От "Карлсберг България" все пак споделят, че автомобилите ще "се използват предимно от търговските ни екипи и администрация". С подмяната автопаркът на компанията ще е 100% хибриден, като досегашните коли са били на оперативен лизинг, след края на който те са върнати на лизинговата компания.

Зелени не само на пътя

Хибридните автомобили, с които се оборудва пивоварната, са само част от нейна по-голяма стратегия за нулев въглероден отпечатък. Като част от международната "Карлсберг груп", българското дружество допринася за изпълнението на програмата "Заедно към нулев отпечатък и отвъд" в страната. Тя се състои от шест цели като сред тях са нулев въглероден отпечатък, нулеви отпадъчни води, както и нулев отпечатък от опаковки и нулево въздействие върху земеделието. Наред с това компанията застава срещу безотговорната консумация на алкохол и се стреми към ограничаване на злополуките на работното място.

"Карлсберг България" се стреми да ограничи въглеродния си отпечатък още чрез енергийна ефективност, оптимизация в дистрибуцията и транспорта на продуктите си, над 6000 енергоспестяващи витрини, използване на зелена енергия от 640 соларни панела (в Благоевград) и програми за спестяване на вода в пивоварните си. За периода 2015-2022 г. компанията е постигнала намаление с 24% на въглеродните си емисии във всяка една стъпка от пивоварния процес - "от доставката на суровините, през производството и варенето на пиво, до охлаждането и филтрирането на готовата течност, пакетирането и доставката на продукта до крайните потребители.", казват от там. Спестените въглеродни емисии са 58 хил. тона, което се равнява на въглеродния отпечатък на 22 хил. автомобила.

Програмата е част от бизнес стратегията на "Карлсберг" SAIL'27, като чрез нея компанията цели не само да ограничи въздействието си върху околната среда, но и да засили действията си по отношение на правата на човека, многообразието, равенството и приобщаването на работното място, както и други теми от социално и обществено значение.

Хибриден и електрически възход

Желанието на бизнеса и домакинствата в България за по-нисък емисионен отпечатък се изразява и в покупката и регистрацията на все повече хибридни и електрически автомобили. Според данните на МВР към декември тази година всички леки коли в страната са почти 3 млн. (2 998 676), което е увеличение с почти 110 хил. от година по-рано. Хибридните автомобили (бензин/електричество и дизел/електричество) са едва 1.53% от тях или близо 46 хил., като преобладаващи са тези с бензинов и електрически двигател (38 511). Ръстът за година е над 53% като през декември 2022 г. те са 30 хил.

В същия момент още през ноември тази година регистрираните в България изцяло електрически леки автомобили достигнаха психологическата граница от 10 хил. и към 1 декември те са вече 10 951, като ръстът спрямо предходната година е цели 83%. Една от причините за големия скок е все по-разпространената зарядна инфраструктура, която в страната според сайта vsichkotok вече наброява 1584 станции.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    risits avatar :-|
    ДTБ
    • - 1
    • + 6

    В Германия бяха правили изследване и се оказа, че в 60% от времето хибридите работят на гориво. Като се има предвид, че втория двигател основно е дизелов, излиза че хибрида замърсява почти колкото един чист бензинов автомобил.

    Нередност?
Нов коментар