"Карлсберг България" подменя автопарка си с 200 хибрида за над 2 млн. евро
Така компанията се стреми да намали въглеродните си емисии и да насърчи екологичното мислене сред служителите си
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В изпълнение на програма за постигане на нулев въглероден отпечатък до 2040 г. "Карлсберг България" подменя изцяло служебните си автомобили с хибридни. Инвестицията само през тази година е 2 млн. евро като тя е за общо 122 автомобила, а инициативата е стартирала още през 2020 г., когато са купени първите няколко бройки. С това компанията цели да намали въглеродните емисии, които се отделят в атмосферата, както и да насърчи екологичния начин на мислене сред служителите си.
Избраните след търг автомобили са модел Corolla Hatchback на Toyota и в прессъобщение, разпространено до медиите, от "Карлсберг" казват, че те "гарантират намален отпечатък на CO2 емисии и почти изцяло тихо задвижване за до 50% от времето, прекарано в шофиране, което ги прави чудесен избор за градски и междуградски пътувания". От компанията отказаха да коментират пред "Капитал" как точно са се спрели на тези автомобили, защо не са изцяло електрически, както и каквито и да е други детайли, тъй като "това е обект на търговско споразумение".
От "Карлсберг България" все пак споделят, че автомобилите ще "се използват предимно от търговските ни екипи и администрация". С подмяната автопаркът на компанията ще е 100% хибриден, като досегашните коли са били на оперативен лизинг, след края на който те са върнати на лизинговата компания.
Зелени не само на пътя
Хибридните автомобили, с които се оборудва пивоварната, са само част от нейна по-голяма стратегия за нулев въглероден отпечатък. Като част от международната "Карлсберг груп", българското дружество допринася за изпълнението на програмата "Заедно към нулев отпечатък и отвъд" в страната. Тя се състои от шест цели като сред тях са нулев въглероден отпечатък, нулеви отпадъчни води, както и нулев отпечатък от опаковки и нулево въздействие върху земеделието. Наред с това компанията застава срещу безотговорната консумация на алкохол и се стреми към ограничаване на злополуките на работното място."Карлсберг България" се стреми да ограничи въглеродния си отпечатък още чрез енергийна ефективност, оптимизация в дистрибуцията и транспорта на продуктите си, над 6000 енергоспестяващи витрини, използване на зелена енергия от 640 соларни панела (в Благоевград) и програми за спестяване на вода в пивоварните си. За периода 2015-2022 г. компанията е постигнала намаление с 24% на въглеродните си емисии във всяка една стъпка от пивоварния процес - "от доставката на суровините, през производството и варенето на пиво, до охлаждането и филтрирането на готовата течност, пакетирането и доставката на продукта до крайните потребители.", казват от там. Спестените въглеродни емисии са 58 хил. тона, което се равнява на въглеродния отпечатък на 22 хил. автомобила.
Програмата е част от бизнес стратегията на "Карлсберг" SAIL'27, като чрез нея компанията цели не само да ограничи въздействието си върху околната среда, но и да засили действията си по отношение на правата на човека, многообразието, равенството и приобщаването на работното място, както и други теми от социално и обществено значение.
Хибриден и електрически възход
Желанието на бизнеса и домакинствата в България за по-нисък емисионен отпечатък се изразява и в покупката и регистрацията на все повече хибридни и електрически автомобили. Според данните на МВР към декември тази година всички леки коли в страната са почти 3 млн. (2 998 676), което е увеличение с почти 110 хил. от година по-рано. Хибридните автомобили (бензин/електричество и дизел/електричество) са едва 1.53% от тях или близо 46 хил., като преобладаващи са тези с бензинов и електрически двигател (38 511). Ръстът за година е над 53% като през декември 2022 г. те са 30 хил.В същия момент още през ноември тази година регистрираните в България изцяло електрически леки автомобили достигнаха психологическата граница от 10 хил. и към 1 декември те са вече 10 951, като ръстът спрямо предходната година е цели 83%. Една от причините за големия скок е все по-разпространената зарядна инфраструктура, която в страната според сайта vsichkotok вече наброява 1584 станции.
4 коментара
В Германия бяха правили изследване и се оказа, че в 60% от времето хибридите работят на гориво. Като се има предвид, че втория двигател основно е дизелов, излиза че хибрида замърсява почти колкото един чист бензинов автомобил.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.