LiuGong повежда в електромобилността при строителните машини

Официален представител и сервиз на компанията за България е "Земекоп" ЕООД

LiuGong повежда в електромобилността при строителните машини
LiuGong повежда в електромобилността при строителните машини
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

На дизел или на електричество? Ето как отговаря на този въпрос LiuGong, водещ китайски производител на строителна техника: ако изберете наша земекопна машина с електрическо задвижване, можете в рамките на 5 години да намалите разходите си за експлоатация с до 70% и за поддръжка с до 50%. А благодарение на 5-годишната гаранция (10 000 моточаса) клиентите няма за какво да се тревожат. Официален представител и сервиз на LiuGong за България е "Земекоп" ЕООД.

LiuGong е един от 15-те водещи световни производителя на строителна техника, както и един от глобалните лидери в производството на челни товарачи. Продуктовото портфолио на китайския гранд е изключително широко, като в Европа главният фокус е поставен върху челните товарачи и верижните багери. Основната част от продажбите се пада на техниката с дизелови двигатели, но през последните няколко години LiuGong започна все по-интензивно да налага електрически строителни машини с електромотори и литиево-желязофосфатни батерии от водещия световен производител CATL (доставчик на Tesla).

През 2014 г. LiuGong започна разработването на земекопна техника с изцяло електрическо задвижване, а днес компанията има електрически челни товарачи, верижни багери, минни самосвали, еднобандажни валяци и др. Стратегията е електрическите машини да бъдат със същите или по-добри работни параметри в сравнение с аналогичните дизелови модели.

За разлика от големите европейски, американски и японски производители, които се фокусираха върху електрифициране на компактни строителни машини - най-вече минибагери, LiuGong разгръща своя инженеринг на широк фронт.

Компанията стана първият в света производител, който пусна на пазара през 2022 г. електрически челен товарач от среден клас. Моделът 856HE МАХ засега е не само първият, но и единственият електрически челен товарач с тягови батерии, работна маса 21 т и обем на стандартната кофа 3.5 куб.м, който може да се поръча още днес. Продажбите му в Европа започнаха през 2023 г., като през второто полугодие са продадени над 10 машини във Великобритания и Норвегия.

LiuGong 856HE МАХ е изключително модерна машина с мощност 160 kW, задвижвана от синхронни електромотори с постоянни магнити, които се захранват от три пакета батерии (общ капацитет 423 kWh). С едно зареждане може да се работи почти 12 часа при леко натоварване и 8 часа и половина при тежко. Има възможност за бързо зареждане на батериите за по-малко от 2 часа на зарядна станция с мощност 240 kW.

На следващо място трябва да се отбележи 24-тонният верижен багер LiuGong 922FE. Това също е уникална машина, в която са вложени най-съвременни технологии не само в електрическото задвижване с мощност 165 kW, а също и в управлението, в т.ч. гласови команди и дистанционно управление от много голямо разстояние чрез интернет връзка 5G.

Забележителен е и минният самосвал LiuGong DR50C-E с твърда рама и тягови батерии. С максимално допустима маса 85 т, той може да обслужва ефективно превоза на откривка и руда в малки и средно големи рудници, превозвайки товар до 45 т и развивайки максимална скорост до 55 км/ч.

И да, LiuGong предлага електрически минибагери. В Европа, където конкуренцията на този пазар е най-голяма, китайската компания залага първоначално на модела 9027FE. Той тежи 2.7 т и засега аналогични конкурентни машини с такава работна маса не се предлагат на Стария континент. Впечатлява с модерна система за рекупериране на енергия и самозареждане на батерията, добавяща до 20% заряд по време на работа.