Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 октомври)

Медиите в България са с непрозрачна собственост, критичните - под натиск; Ogilvy Group Bulgaria лансира платформа за маркетинг и комуникации; Новите членове на БАКА; Messenger заменя функцията за съобщения в Instagram и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Медиите в България са с непрозрачна собственост, критичните - под натиск

Няма прозрачност в собствеността на медиите; местните власти използват държавните реклами, за да държат под контрол малки вестници и телевизии; натискът върху независимите и разследващите медии идва чрез заплахи, съдебни дела с цел тормоз и политически и административен натиск, обобщава "Дневник". Това пише в частта за България на първия годишен Доклад за върховенството на закона в Европейския съюз.

Докладът на практика повтаря отдавнашни критики, отправяни към медийния пейзаж в страната от редица международни институции. Този път се откроява и констатацията със сила на препоръка, че политици и хора на изборни длъжности притежават медии, а това повдига въпроса за политическото влияние над тях.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Журналистите искат да са недосегаеми и това е проблем, смята председателят на СЕМ

Във връзка с първия годишен доклад на Европейската комисия за върховенството на закона председателят на Съвета на електронни медии (СЕМ) Бетина Жотева коментира пред "Канал 3", че "свободата на словото в България не е накърнена". Тя допълни: "Накърнено е усещането за недосегаемост у журналистите. Има голяма част от журналистите и голяма част от организациите, които бранят журналистите, които мислят, че под някаква форма журналистите трябва да се недосегаеми".

Според Жотева никъде в текста не е видяла обвинение, че в България липсва свобода на словото. Председателят на СЕМ уточни за пореден път, че не приема класирането на страната на 111 място в света по този показател. "Не приемам това 111 място, докато не ми кажат, как го изчислиха това място", уточни Жотева.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Агенцията Brandly Collective с награда от конкурса A' Design Award & Competition

Българската уеб дизайн агенция Brandly Collective спечели сребърна награда от международния конкурс за дизайн A' Design Award & Competition. Отличието е връчено в категорията "Мобилни технологии, приложения и дизайн на софтуер" за дизайна на мобилното приложение DeafUP, което цели да помогне за професионалното развитие на глухите хора в Източна Европа.Чрез приложението глухи хора ще могат да се обучават чрез видеоуроци с жестов преводач или субтитри и да общуват в чат.

Ogilvy Group Bulgaria лансира платформа за маркетинг и комуникации

Комуникационната група Ogilvy Group Bulgaria лансира онлайн платформата Redlink. Целта на проекта е да представя новини, анализи и ревюта в сферата на маркетинга, рекламата и комуникациите. Предоставената информация в Redlink обхваща България и международни пазари и се създава от специалисти от комуникационната група с дългогодишен опит. Съдържанието включва също мнения и коментари на международни маркетинг експерти.

Осем агенции станаха членове на БАКА

Членовете на Българгарската асоциация на комуникационните агенции се увеличават. По време на годишното общо събрание на асоциацията бяха приети осем нови агенции. Това са B+RED, BRIGADA & Co., Direct Media KRES, Drive Advertising, GK Services, HUMAN Advertising Agency, Lighthouse Advertising и Modern World Studio. Така общият брой на членовете на БАКА вече възлиза на 64.

Дигитален бизнес

Messenger заменя функцията за съобщения в Instagram

Facebook заяви, че ще започне да заменя услугата за директни съобщения в Instagram с версия на приложението си Messenger, първата важна стъпка в плана за обща система за съобщения във всичките си платформи, пише "Дневник".

Промяната позволява на потребителите на всяка услуга да намират, изпращат и провеждат видеоразговори с контакти от другата, без да е необходимо да изтеглят и двете приложения. Въвеждат се и функции като персонализирани емотикони и теми, заедно с нови функции като изчезващи съобщения.

Повече по темата може да прочетете тук>>

ЕС подготвя строги правила за задълженията на технологичните гиганти

Документи на Европейската комисия, видени от Politico, показват, че Брюксел работи по широк набор от законови инструменти, за да овладее това, което смята за антиконкурентно поведение, и за да задължи фирмите да направят повече, за да защитят клиентите си от незаконно съдържание.

Очаква се предложенията да бъдат представени през декември. Те ще засягат компании като Google, Facebook, Apple, Amazon и Microsoft и ще включват изисквания за модериране на съдържанието, засягащи голяма част от онлайн платформите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Pantone със специален нюанс на червения цвят

Американският институт Pantone регистрира специален нюанс на червения цвят, наречен "Цикъл". Проектът е създаден в сътрудничество с шведския бранд, производител на продукти за женска грижа Initimina, като част от кампанията "Видяно + Чуто". Целта на инициативата е да премахне стигмата около менструацията и да насърчи разговорите по темата.

Свободни позиции:

Nitram обяви вакантна позиция за акаунт мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар