Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 октомври)

Кой да брои зрителите; bTV с нов собственик; Google планира да превърне YouTube в електронен магазин; Tesla без PR отдел и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Кой да брои зрителите

В средата на годината на пазара започна да действа една система за измерване на телевизионната аудитория, след като "Нова тв" прекрати договора си с "Nielsen Admosphere България" и започна да работи с ГАРБ. Това повдигна въпроса какво следва, за да се подобри отчетността и достоверността на данните за телевизиите. Предложенията от индустрията не се обсъждаха публично до август, когато от bTV разпространиха становище по темата. Тогава стана ясно, че основните участници в дискусията - медии, агенции и рекламодатели, не могат да постигнат консенсус. Ако проблемът преди беше, че всяка от двете системи даваше по-добър резултат на телевизията, която я ползваше, сега сериозна част от пазара продължава да няма доверие на единствената останала. Това недоверие може да бъде разрешено по два начина:

  • системата на ГАРБ да бъде одитирана от независима организация;
  • да се пристъпи директно към организирането на конкурс за избор на пийпълметрична система.

Повече по темата и предложенията на пазара може да прочетете тук>>

От днес bTV има нов собственик

"Европейската комисия одобрява без условия предложеното придобиване на Central European Media Enterprises (CME) от PPF Group (...) и смята, че сделката не повдига никакви притеснения от гледна точка на конкуренцията в европейското икономическо пространство". Това написа в официалното съобщение миналата седмица дирекцията в ЕК, която отговаря за конкуренцията.

Това беше последната пречка пред това фондът на чешкия бизнесмен Петр Келнер (който в България притежава и телеком компанията "Теленор") да придобие групата на bTV в пакет с медии в Чехия, Словакия, и Румъния. Сделката ще бъде приключена на 13 октомври.

Повече по темата и какво следва може да прочетете тук>>

КЗК не подкрепя да има квоти за българска музика

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърля въвеждането на квоти за българска музика в ефира, защото подобно изискване ще ограничи конкуренцията, пише "Дневник". Според КЗК това "би довело до уеднаквяване на радиостанциите и музикалните телевизии, като тези, които са принудени да сменят концепцията си, за да излъчват повече българска музика, рискуват да загубят традиционната си аудитория, което да доведе до спад в приходите от реклама и до излизането им от пазара".

През февруари от ВМРО предложиха промени в закона за радио и телевизия, сред които поне 1/3 от всички излъчвани по радиата и телевизиите музикални продукти да са на български език или с български автор.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Баншовата организация БАПРА с нов председател

По време на годишното общо събрание на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА), организацията избра за свой председател Камелия Димитрова, основател и управител на агенцията PR Play. В началото на 2021 г. тя ще заеме мястото на Мария Гергова-Бенгтссон, основател, собственик и управляващ директор на United Partners, която е начело на асоциацията от 2018 г. Мандатът на Димитрова е с продължителност една година. За заместник-председател на БАПРА беше избран д-р Александър Христов, управляващ партньор на "Параграф 42". Управителният съвет запазва досегашните си членове, като към тях се присъединява и Любомир Аламанов.

Повече тук>>

Дигитален бизнес

Google планира да превърне YouTube в електронен магазин

Всеки продукт и джаджа, които са представени в YouTube, собственост на Google, скоро ще могат да бъдат продавани през платформата. Като първа стъпка представените стоки във видеоплатформата ще бъдат събрани в своеобразен каталог, след което данните за тях ще бъдат свързани с инструментите за анализ и пазаруване на компанията майка. Целта е потребителите да могат директно да купят продукта след като изгледат видео, в което е представен, пише AdAge. От Youtube тестват и нова интеграция с канала за търговия Shopify.

Рекламата не бърза да се върне във Facebook след сделката за спиране на омразата

Не всички рекламодатели, които бойкотираха социалните мрежи това лято, бързат да се върнат, въпреки споразумението с Facebook, YouTube и Twitter за ограничаване на вредното онлайн съдържание, пише "Дненик". Според Unilever, един от най-големите рекламодатели в света споразумението е "добра стъпка в правилната посока", но не каза дали ще възобнови рекламата във Facebook в САЩ през следващата година. Coca-cola също все още не рекламира във Facebook и Instagram. Beam Suntory, производителят на бърбъна Jim Beam, планира да стои настрана от платената реклама до края на 2020 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Битката в съда между Epic Games и Apple започва

Във видеоразговор на 29 септември съдът в Калифорния чу аргументите по процеса между Apple и Epic Games, създателят на видеоиграта Fortnite. Спорът е дали засиленият контрол на Apple върху софтуера, който се използва на смартфоните им, е монополна злоупотреба с власт. Решението на съда, когато то излезе, може да определи какво други дигитални пазари могат и не могат да правят.

Повече по темата и хронология на историята може да прочетете тук>>

Антитръстов доклад в САЩ допуска разбиването на IT гигантите

Aнтитръстовият доклад в Камарата на представителите в САЩ за т. нар. Big Tech компании съдържа "тънко завоалиран призив за разбиване" на компаниите. Това заявява републиканският конгресмен Кен Бък в драфт на отговор, видян от Reuters. Очаква се подкомисията към Камарата на представителите да публикува доклада си за Amazon, Apple, Facebook и собственика на Google - Alphabet. Технологичните гиганти са широко критикувани - и заради размера си, и заради поведението си на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Решението за забраната на TikTok в САЩ ще бъде взето след изборите

Aмериканският окръжен съдия Карл Никълс във Вашингтон обяви, че ще проведе изслушване на 4 ноември, ден след изборите в САЩ, дали да разреши на правителството на САЩ да забрани транзакциите с видеоплатформата ТикТок. Според ByteDance, китайският собственик на TikTok, тази забрана на практика ще направи нелегално използването на приложението в САЩ, пише "Дневник".

Повече тук>>

Медиен бизнес

Белият дом като разпространител на коронавирус

Новата корица на американското списание Time представя Белия дом като разпространител на коронавирус инфекция. Илюстрацията е създадена от вътрешния арт отдел на седмичника и представя емблематичната сграда с три комина, през които излизат милиони червени коронавириси. Избраната илюстрация е реакция на новината от началото октомври, че Доналд Тръмп и съпругата му Мелания са с положителни тестове за коронавирус и последвалата комуникация на президентът на САЩ относно болестта.

Рекламен бизнес

Tesla без PR отдел

Най-голямата компания за електромобили Tesla премахва глобалния си PR екип. Служителите от отдела или ще сменят длъжността си в компанията или ще напуснат, пише New York Post. Тази промяна ще се отрази най-вече на комуникацията с медиите, които вече нямат директен контакт с компанията.

Макар компаниите от автомобилния сектор да инвестират милиони в комуникация, то сред най-силните комуникационни оръжия на Tesla е нейният основател Илън Мъск. Именно той изгражда имиджа на Tesla, а потребителите ми се доверят.

Повече тук>>

Dentsu Aegis Network е вече Dentsu International

Японската комуникационна група, която има клон и в България, Dentsu Aegis Network се ребрандира и вече ще оперира под името Dentsu International. Целта е името да отразява и опростените направления в предлаганите услуги, пише AdWeek. Групата се фокусира върху творчески, медийни и CRM услуги. Името Dentsu Aegis Network е от 2012 г. като резултат от придобиването на Aegis Media за 5 млрд. долара, което увеличи портфолиото на групата със седем агенции, сред които Carat, iProspect, Isobar и др.

Повече тук>>

Свободни позиции:

"Еконт" обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар