Седмични новини за маркетинг и реклама (7 февруари)

Интервю с Николаос Цитиридис; Какво слушат българите в YouTube; Позицията на Facebook относно модерацията на съдържание; По-строги правила за политическа реклама; Рекламите в Super Bowl и новото лого на Евровизия

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Николаос Цитиридис, bTV: Проблемът не е в телевизионната цензура, а в автоцензурата

В началото на новия телевизионен сезон от bTV правят промяна в едно от ключовите си развлекателни предавания - "Шоуто на Николаос Цитиридис". Три години и 620 епизода по-късно то вече няма да се излъчва ежедневно, а веднъж в седмицата (всеки петък) и водещият Николаос Цитиридис става негов креативен продуцент. С тази промяна от екипа целят да подобрят съдържанието на предаването, като разполагат с повече време за подготовка на сценариите. "Капитал" разговаря с Николаос Цитиридис за фокуса на новия сезон, политическата сатира и възпитаването на вкус сред зрителите.

Цялото интервю може да прочетете тук>>

Interpartners спечели Lilly Drogerie за свой клиент

След проведен конкурс в края на 2022 г. агенцията Interpartners поема творческото и комуникационно обслужване на веригата за дрогерийни стоки Lilly Drogerie. Договорът за партньорство на двете компании е до края на годината, като през това време екипът на агенцията ще отговаря за всички творчески продукти и рекламни носители на бранда, ще създава съдържание и ще организира събития. Interpartners печели новия клиент с кампанията "Лили в страната на красотата", вдъхновена от приказката за Алиса. По думите на Елисавета Търпанова, изпълнителен директор на Interpartners Group, кампанията ще се разгърне през цялата 2023 г.

В YouTube българите най-често слушат Галена, показва световна класация

Галена е най-слушаният изпълнител в България за миналата година, ако се съди по търсенията в YouTube от страната, посочва британският сайт Liberty Games. Той прави класация на най-пусканите песни по жанрове в световен мащаб и по държави, пише "Дневник". Потребители на платформата за видео от страната са си пускали 129 млн. пъти песни на Галена през последната година.

Когато става въпрос за рок групи, българите най-често си пускат Metallica (6.26 млн. слушания). От хип-хоп изпълнителите най-често в България се слушат песните на 2Pac. Той е номер 1 и за цял свят с над 1.4 млрд. гледани негови парчета.

Повече подробности за класацията може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Приходите и печалбите на Apple, Google и Amazon намаляват

На 2 февруари Google, Apple и Amazon публикуваха финансовите си резултати. Приходите на технологичните гиганти възлизат на общо над 350 млрд. долара, като печалбата е около 44 млрд. долара. Финансовите резултати и на трите компании се свиват в сравнение с предходната година: Amazon отново декларира годишна загуба в размер на 2.7 млрд., докато печалбите на Apple и Google се свиват с около 5% в сравнение с 2021 г., а производителят на iPhone разочарова с резултати под очакванията за първи път от 2016 г.

Печалбите на Google през 2022 г. се сриват с над 20%. "Нашите приходи през това тримесечие бяха повлияни от отдръпването на рекламодателите и ефектите на чуждестранната валута", заяви пред инвеститорите след отчета Сундар Пичай, изпълнителен директор на Alphabet. Компанията планира да използва изкуствен интелект, за да повиши ефективността на рекламите си. От друга страна, бизнесът с услуги на компанията също се развива добре. YouTube Music и YouTube Premium, абонаментните услуги на компанията, вече имат над 80 млн. потребители.

Повече за причините за спада във финансовите резултати може да прочетете тук>>

Позицията на Facebook относно модерацията на съдържание

Модерацията на българското съдържанието във Facebook започна да повдига по-сериозни въпроси, след като медията BIRD публикува във социалната мрежа обвинения към компанията партньор Telus International, че екипът им блокира умишлено потребители и съдържание. В края на миналата година от Telus категорично отрекоха това, а сега от Facebook официално публикуваха опровержение на обвиненията, че има пристрастие в модерацията на съдържание, свързано с войната в Украйна. Зад позицията е Якоб Туровски, ръководител на отдел "Обществени политики" за Централна и Източна Европа в Meta.

"Тези обвинения са неверни и няма доказателства, които да ги подкрепят. Има специализирани екипи, които преглеждат съдържанието във Facebook и Instagram на повече от 70 езика, тъй като осъзнаваме, че е необходимо местно лице да разбира конкретното значение на дума или политическия климат, в който се споделя дадена публикация. Например съдържание от Украйна, което изисква езикова и културна експертиза, се проверява от украински специалисти, а не от руски", пише той. Туровски обяснява още в позицията как се случва модерацията. "Разпределяме съдържание на рецензенти на случаен принцип, така че да не могат предварително да знаят какво съдържание ще получат за преглед. Провеждаме седмични одити на всички екипи за преглед на съдържание - отново въз основа на произволна извадка - за да не може рецензент да избегне тази система. Нашите редовни одити на модерацията на съдържание на украински и руски език, както и на други езици в Централна и Източна Европа, показват постоянно високи нива на точност."

Цялата позиция на английски език може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Руската телевизия RT DE прекрати журналистическа дейност в Германия

RT DE Productions, част от финансираната от руската държава телевизионна мрежа RT (наричана преди Russia Today), реши да прекрати журналистическата си дейност в Германия, се казва в изявление на сайта на телевизионния канал. Решението според компанията е взето във връзка с "репресивни ограничения върху свободата на печата и медиите в ЕС", пише "Дневник". Твърди се, че RT DE е изправена пред огромен натиск от правителства, медии, корпорации и други, но че екипът се гордее с постигнатото.

На 2 март, седмица след руското нахлуване в Украйна, ЕС обяви спирането на предаванията на RT, включително RT на английски, RT - Великобритания,, RT - Германия, RT - Франция, и RT на испански.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Европарламентът договори по-строги правила за политически реклами

Европейският парламент подкрепи по-строги правила за таргетирана политическа реклама, целящи да противодействат на дезинформацията по време на избори. Правилата изискват от американските технологични гиганти да предоставят повече данни за таргетираните си политически реклами. При нарушения са предвидени глоби до 4% от глобалния им оборот, пише "Дневник".

Съгласно промените доставчиците на реклами могат да използват само лични данни, изрично предоставени за целите на онлайн политическото рекламиране. "Следователно микротаргетирането - стратегия, която използва потребителски данни и демографски характеристики за определяне на интересите на конкретни лица - няма да бъде възможно."

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламите в Super Bowl: бизнес за милиони, който постоянно поскъпва

Очаква се през 2023 г. Super Bowl да отбележи нов рекорд по отношение на приходите от реклама, пише "Дневник". През тази година телевизията, която ще излъчи двубоя - FOX, продаде 30-секундно рекламно време за рекордните 7 милиона долара. Ръстът е сериозен, като през 2017 г. рекламен клип струваше 5 милиона долара. Единствената година, в която нямаше скок на цената за 30-секундно видео, беше 2021 г., като тогава Супербоул беше повлиян от пандемията от COVID-19. Според спортния сайт Sportsnaut събитието обаче е регистрирало най-големи приходи от реклама - надхвърляйки за пръв път 500 милиона долара.

Според експертите видимостта за всеки един бранд не може да се сравни с друго спортно събитие. Общата аудитория миналата година е била 208 милиона души. За сравнение - финалът на световното първенство по футбол в Катар е гледан от 25 млн. души в САЩ.

Повече по темата и как са варирали цените на реклама през годините може да прочетете тук>>

Каква ще бъде рекламната 2023

Макар последните години да ни научиха, че прогнозите могат да бъдат твърде имагинерни, от The Drum се опитват да направят такива за комуникационния сектор през оставащите 11 месеца от годината. Изследването на медиата включва анализи в общо шест секции, насочени към агенции, брандове, творчество, медии, технологии и устойчивост. Те засягат актуални теми от бъдещето на метавселената и влиянието на ChatGPT върху индустрията, през тенденциите в дизайна до бизнес теми като какво трябва да знаем за купуването и продаването на агенции през 2023 г.

Всички материали по темата може да намерите тук, като част от тях за заключени зад paywall>>

Организаторите представиха логото на "Евровизия" 2023

Логото на тазгодишния конкурс обединява флаговете на победителя от 2022 г. - Украйна, и домакина на събитието Великобритания. Традиционно музикалният конкурс се провежда в страната победител, но в резултат на войната в Украйна това не е възможно. Събитието ще се състои на 9, 11 и 13 май в Ливърпул. Слоганът на "Евровизия" 2023 е United by Music ("Обединени от музиката"), а логото представлява сърца, пулсиращи в ритъма на музиката. Визуалната идентичност е изработена от британската агенция Superunion Agency в партньорство с украинското студио Starlight Creative.

Свободни позиции:

"Дневник" обяви вакантна позиция за редактор с профил новини от България.

Все още няма коментари
Нов коментар