Седмични новини за маркетинг и реклама (17 януари)

Интервю с победителите от "Effie България"; Publicis придоби Advertise BG; Назначения в началото на годината; Разногласия в СЕМ; Рекламите в Twitter и нови свободни позиции в сектора

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Победителите на "Effie България"

Noble Graphics и веригата Kaufland работят съвместно от седем години и за втори път през последните три заедно взимат наградите "Най-ефективна комуникационна агенция" и "Най-ефективен рекламодател" в 15-ото издание на конкурса "Effie България". Noble печели приза за шести път от създаването на форума у нас. От агенцията не споделят популярното мнение, че "добре написаните заявки" определят победителите на Effie. Според тях, ако една кампания не е добра, "който и да я напише", тя няма да вземе награда.

Какво още разказаха пред "Капитал" за успеха си съдружниците в Noble Graphics Иво Алтънов, Марсел Леви и Желез Атанасов и маркетинг директорът на "Kaufland България" Катерина Ушева може да прочетете тук>>>

Групата на Publicis в България придоби рекламната агенция Advertise BG

Комуникационната група "Publicis Groupe България" разширява дигиталните си услуги с придобиването на българската performance маркетинг агенция Advertise BG. Тя ще стане част от Digitas Sofia, която беше сформирана в рамките на групата през 2019 г. в резултат на обединяването на дигиталните звена - Saatchi Interactive и Modem Cybermark. Цената на сделката не е публично обявена, а едноличен собственик става Publics Groupe.

Advertise BG е основана през 2007 г. от Александър Георгиев, като в началото фокусът на агенцията е предлагането на дигитален маркетинг на малки и средни компании във Великобритания. С времето компанията пренасочва услугите си към българския пазар. Сред клиентите им са хазартният бранд 8888, "Мебели Виденов" и Sport Depot. За 2021 г. дружеството "Адвъртайз БГ" отчита печалба 363 хил. лв. В резултат на сделката екипът и клиентите на агенцията ще се влеят в дигиталната Digitas Sofia с управляващ директор Ваня Дунчева, а специалистите общо ще достигнат 40 души.

Повече подробности за сделката може да прочетете тук>>>

Калина Василева е новият Account Director в дигитална агенция Xplora

Новата позиция Калина Василева заема от 1 януари 2023 г. Тя отговаря за стратегическото развитие на Project Management екипа, взема участие в процесите по позициониране на агенцията и ще продължи да ръководи някои от ключовите проекти.

Калина Василева започва кариерата си в дигиталния маркетинг преди 11 години в онлайн медиа, отговаряйки за партньорствата с рекламни агенции. През годините е работила и като медиа планьор в медийни агенции. През 2019 г. Василева се присъединява към екипа на Xplora като Project Manager, а през 2021 г. става Team Lead на акаунт мениджмънт екипа.

Миряна Георгиева е новият Head of Content в агенция d:istinkt

На новата си позиция Миряна Георгиева ще отговаря за редакторския екип и ефективността на съдържанието на комуникационната агенция. Георгиева има над 10-годишен опит в сферата на бранд комуникациите и връзките с обществеността, включително изграждане на марки, управление на репутацията и кризисна комуникация. Четири години работи като бранд мениджър и PR на новинарската редакция в bTV, експерт комуникации във "Фондация за социална промяна и включване" и "Театър София". В практиката си работи и за утвърждаване на брандове като Samsung, Indian Motorcycle, NIDO, Forno Cipollini.

Още подробности може да прочетете от сайта на "Кариери">>>

United Partners е комуникационният партньор за Kyndryl за региона на EMEA

Доставчикът на IT инфраструктурни услуги Kyndryl избра Allison+Partners за своя глобална агенция за корпоративни комуникации. Агенцията ще ръководи комуникациите на компанията в САЩ, Австралия, Нова Зеландия, Канада, Индия и APAC. Allison+Partners също ще служи като организатор на консорциума от партньори на Kyndryl, включително Hotwire, Atrevia, Vianews, Edelman и българската агенция United Partners, които ще поддържат комуникации в различни региони по света. За "Капитал" от United Partners коментират, че ролята на българската агенция ще е да разработва комуникационната стратегия на компанията за региона на Европа, Близкия изток и Африка.

Kyndryl е нова компания, отделила се от IBM през ноември 2021 г. От управлението й искат да разширят обхвата на комуникациите си във всички региони, за да разкажат историята на растежа на компанията, да насочат вниманието към нейните технически експерти и да утвърдят Kyndryl като предпочитан работодател.

Румина Николова става управляващ директор на рекламна агенция The Smart

Румина Николова е назначена за нов управляващ директор на рекламна агенция The Smarts. На тази позиция тя ще отговаря за цялостното оперативно управление на творческата агенция. Предвид дългогодишния си опит в областта Николова ще се грижи за реализирането на стратегическите цели, вземайки ключови решения за обслужване на клиенти, управление на екип и развитие на бизнеса. Новият управляващ директор на The Smarts е част от агенцията повече от 10 години, издигайки се в структурата й от aкаунт мениджър до директор "Връзки с клиенти".

Основателите на агенцията Гергана Иванова и Радослав Бимбалов ще заемат ръководството на борда на директорите на The Smarts Group и ще подпомагат развитието на останалите агенции от комуникационната група - "Параграф 42", IQ media, Shoot.

Мариана Фотева: Ретрото е модерно

Мариана Фотева спечели конкурса на "Капитал" за създаване на лого, което отразява 30-ата годишнина на медиата. То ще присъства цялата година както на сайта, така и в на печатното издание на "Капитал". Фотева има над 15 години опит в областта на графичния дизайн. Завършила е Националната художествена академия и е работила в различни студиа по проекти за създаване на бранд идентичности, опаковки, концепции за събития. През последните над три години е част от творческия екип на "Нова броудкастинг груп".

По думите й през изминалата година тенденциите в дизайна са били "ретро щрихите", които вероятно ще останат и тази година. "Място в дизайните ще намери и "брутализмът" като нов вид стил, фокусиран върху създаването на смели и остри дизайни със силно изразена типография, форми и дръзки цветове."

Цялото интервю с Мариана Фотева може да прочетете в "Капитал" тук>>>

Как работи дезинформацията: Измамата "джендър пропаганда"

В рубриката "Анализи" на "Дневник" материал на журналиста и фактчекър Ралица Ковачева цели да разобличи прокремълската пропаганда в България. Пропагандата на Кремъл представя Запада като морално деградирал и безнравствен. Обвинява го, че налага нетрадиционна сексуална ориентация и хомосексуалност. Москва нарича това "джендър пропаганда".

Ковачева е доктор по журналистика и преподавател по международна журналистика във Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ "Св. Климент Охридски". В момента работи и за сайта Factcheck.bg, платформа за проверка на фактите, създадена от Асоциацията на европейските журналисти - България. Видеото е част от кампания на платформата за разобличаване на дезинформацията в партньорство с Европейската комисия.

Повече по темата от сайта на "Дневник">>>

Уроците в образователната платформа "Уча.се" вече и с жестов превод

Видеоуроците за деца от първи до четвърти клас вече са налични с жестов превод в сайта на образователната платформа "Уча.се". Те покриват целия учебен материал за деца в начален етап на образованието си по български език, математика, околен свят, роден край, човек и природа и човек и общество. Кампанията се осъществява със съдействието на инициативата Stray Sheep и Академия за глухи деца "Анди и Ая", като в следващ етап предстои да бъде преведен и учебният материал за ученици от пети до седми клас. В България няма официални данни за това колко наброява глухото общество, но по неофициални глухите деца и младежи са над 8 хил. от общо 120 хил. глухи души.

Видеата са преведени от деца на възраст между 12 и 18 години и експерти по жестов език. Преводът на видеата се осъществява чрез техника, наречена двустепенен жестов превод - зад камерата застава чуващ жестов преводач, който слуша текста, подава го на глухото дете, а то само по себе си преобразява съдържанието на урока на разбираем и интересен език за своите връстници.

Повече за инициативата може да прочетете от сайта на "Капитал">>>

СЕМ ще извърши фокусирано наблюдение на "Политически некоректно" и "12+3" на БНР

След размяна на остри реплики с четири гласа "за" и един "въздържал се" членовете на Съвета за електронни медии (СЕМ) взеха решение да бъде извършено "фокусирано наблюдение" на предаванията на програма "Хоризонт", "Политически некоректно" и "12 плюс 3". Предложението за това решение беше направено от Пролет Велкова, член на регулатора от квотата на Народното събрание.

Според решението на СЕМ наблюдението на предаването "Политически некоректно" ще обхване месеците ноември и декември 2022 г. и януари 2023 г., а мониторингът на "12 плюс 3" ще е само за декември. Регулаторът ще следи за спазването на Закона за радиото и телевизията. По думи на Велкова "в някои от изданията на тези предавания се провежда дезинформационно-пропагандна линия на внушения и доминира прокремълската гледна точка". Председателят на СЕМ Соня Момчилова заяви, че не бива да се пропуска член 11 от Закона за радиото и телевизията, който гласи, че всяко мнение може да бъде изразено свободно в медийните услуги. Тя коментира още: "Не бива да забравяме, че СЕМ е независим орган и не бива да става проводник на политически и партийни въжделения."

Дигитален бизнес

Twitter ще предлага безплатни реклами, за да привлече марки обратно на платформата

Twitter ще предлага на рекламодателите нов стимул в опит да съживи своя рекламен бизнес, който отбеляза рекорден спад след поглъщането на компанията от Илън Мъск за 44 млрд. долара миналата година. Социалната платформа ще предоставя безплатно рекламно пространство, като предлага да изравни рекламните инвестиции на рекламодателите до 250 хил. долара.

Преди това Twitter е предлагал на рекламодателите 500 хил. долара безплатни реклами, стига да похарчат поне 500 хил. долара. Купувачите на реклами казват, че стимулът може да се използва за закупуване на рекламирани туитове, които се пускат по време на седмицата на Super Bowl, ключов период за продажби за Twitter. Twitter е изправен пред финансов натиск, за да примами обратно много рекламодатели, които са спрели разходите си в платформата поради опасения относно модерирането на съдържанието и опасения, че рекламите им в крайна сметка ще се показват близо до противоречиво съдържание.

Рекламен бизнес

Производителят на Барби пусна версия на куклата за по-малки деца

Куклата Барби отново е преобразена, но този път във версия за деца и малко по-висока от класическия си вариант, пише "Дневник". Играчката е с около пет сантиметра по-висока от традиционната, с по-голяма талия и прикрепено бельо в телесен цвят, което не може да бъде отстранено. Изработена е и от по-мек материал. Тоалетите на "Моята първа Барби" са съобразени с детската мода. Аксесоарите й също са по-големи, подходящи за детските ръце.

От компанията производител Mattel обясниха пред AP, че новата версия на Барби е съобразена с отзивите на родителите, които са все по-загрижени, че малчуганите нямат фините двигателни умения, за да имат положително игрово изживяване с традиционната модна кукла. Новата Барби се предлага с различни цветове на кожата и на косата.

Повече за кампанията от сайта на "Дневник" тук>>>
Свободни позиции

Тази седмица двама Digital Content стажанти си търсят от Beyond ID Studio. Вакантно място за CRM and Digital Campaigns Manager са обявили от Philip Morris International. От L'Oréal също търсят човек за позицията Social Media Specialist. Кандидатури за Public Relations Specialist тази седмица приемат и от "Технополис".