🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмични новини за маркетинг и реклама (11 юли)

Рекламните инвестиции в България растат, но бавно; Спорната кампания за чистотата на Черно море; Конкурентната борба между Twitter и Facebook и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Слаб ръст на рекламния пазар в България през 2023 г., после покачване

Рекламният пазар в България продължава да расте, макар и с по-бавни темпове, показват данните на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Непредвидимата икономическа и геополитическа обстановка обаче забавят развитието. През 2022 г. инвестициите са нараснали с 9.5% до нетен обем от 569.2 млн. лв. спрямо предходната година, когато растежът на годишна база беше по-висок - 14.2%.

Високата инфлация и войната в Украйна обуславят макроикономическа несигурност, която неминуемо ще се отрази и на рекламния пазар, казват експертите. Очаква се растежът през 2023 г. да намалее до 6.6% спрямо 2022 г., но през 2024-2025 г. да започне да се възстановява.

Повече за разпределението на рекламните инвестиции по канали може да видите тук

Коментар | Мис и Мистър "Мокър костюм"

Комуникационната кампания с мото "Чисто е" на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели агитира управителите на хотели по Черноморието да се снимат в официално облекло, нагазили във водата, за да убедят потенциални български, английски, полски и румънски туристи, че няма замърсяване в Черно море след взривяването на язовир "Нова Каховка" в Украйна.

Проблемите на морския ни туризъм са много и само един от тях е притеснението на туристите за състоянието на водата, което може да се реши със сериозна и целенасочена информационна кампания. Но дори при чисто черноморско крайбрежие остават спорното качество на обслужването, повишаващите се цени, съмнителните концесионери на плажовете и презастрояването. Дори при съвършена реклама (от каквато сме много далеч към момента) проблемите остават.

Целия коментар може да прочетете тук

Meta започна в България кампания, помагаща да се разпознава дезинформация

Meta - компанията, майка на Facebook и Instagram, съобщи, че опитва да помогне на хората да разпознават дезинформацията и да реагират срещу нея, пише "Дневник". Образователната инициатива се нарича "Факти на фокус" и обхваща още Словакия и Литва. Тя представлява колекция от дигитални произведения на изкуството, създадени от местни художници и творци, която има за цел да помогне на хората сами да разпознават какво четат, на какво да се доверяват и какво да споделят - както онлайн, така и офлайн, се казва в съобщението за инициативата #factsinfocus.

Повече по темата може да прочетете тук

"Виваком" измести "Булсатком" и вече има най-много абонати на тв пазара

През миналата година настъпва разместване - дългогодишният лидер на пазара за доставка на телевизия - "Булсатком", е детрониран. От "Виваком" по брой абонати и от "А1 България" по приходи, показват данните в проекта за годишен доклад на Комисията за регулиране на съобщенията, публикуван в КЗК. При гласовите и интернет услугите едри промени няма.

Повече за промените може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Линда Якaрино вече работи по завръщането на рекламодателите към Twitter

Новият изпълнителен директор на Twitter Линда Якарино вече е изградила стратегия за развитие на социалната мрежа. Първият въпрос, с който бившият рекламен шеф на NBCUniversal се е заела, е привличането на рекламодатели към компанията, като за целта ще представи нов тип реклами. Те ще са във видеоформат и ще заемат целия екран на потребителите. Този тип рекламна дейност ще обхваща новата функция на Twitter за кратки видеа, която трябва да се конкурира с TikTok и Reels в Instagram.

Повече за новата рекламна стратегия на Twitter може да прочетете тук

Facebook пуска конкурент на Twitter

"Да започваме. Добре дошли в Threads", написа Зукърбърг в профила си в новата платформа на Facebook.

На 6 юли компанията, майка на Facebook - Meta, представи приложението Threads, което трябва да се конкурира с Twitter. То може да бъде изтеглено от Google Play Store и App Store на Apple. Сред тези, които бързо се присъединиха към новата платформа, са знаменитости като Ким Кардашиян и Дженифър Лопес и известни политици като Александрия Окасио-Кортес от Демократическата партия. Приложението събра повече от 30 млн. регистрации през първите 18 часа след стартирането му.

Meta описва Threads като "текстово базирано приложение за разговор". Ограничението за големината на постове в приложението ще бъде 500 знака, като отделно от това ще могат да се добавят снимки, видеа до 5 минути и gifs.

Повече за новата платформа може да прочетете тук

И в резултат на това - Twitter заплашва да съди Facebook заради Threads

Twitter заплашва да съди Facebook заради новата ѝ платформа Threads. Компанията на Илън Мъск е изпратила писмо до Марк Зукърбърг, главния изпълнителен директор на Meta. В него адвокатът на Twitter Алекс Спиро обвинява Meta, че е наела бивши служители на купената от Илън Мъск социална мрежа, които "са имали и продължават да имат достъп до търговските тайни на Twitter и друга поверителна информация".

Повече за скандала и размяната на съобщения между двете компании може да прочетете тук

Още за Twitter: платформата въвежда ограничение в броя публикации, които потребителите виждат

Илън Мъск обяви, че временно ще бъдат въведени ограничения в туитовете, които потребителите на социалната мрежа могат да следят. Ограничението е за 600 публикации на ден, пише "Дневник". В същото време проверени профили са ограничени да четат по 6 хил. поста дневно. За неверифицираните профили ограничението е до 300 поста дневно. В своя публикация Мъск посочва, че временните ограничения са въведени, за да се справят с "екстремни нива" на бракуване на данни и манипулиране на системата.

Повече по темата може да прочетете тук

Apple ще съкрати значително производствените планове за Vision Pro

Apple ще съкрати драстично прогнозите за производство на AR шлема си Vision Pro поради сложността на дизайна и трудности при сглобяването, а в същото време плановете за създаване на по-достъпна версия е трябвало да бъдат отложени. Сред основните пречки пред производството на шлема е изработката на дисплеите, включващи два micro-OLED дисплея за очите и външен дисплей, на който шлемът ще може да изобразява очите на потребителя, използвайки вградените камери.

Повече за затрудненията при производството на новата технология може да прочетете тук

Франция се готви да въведе изискване за "дигитално пълнолетие"

Франция налага задължително родителско съгласие за социалните мрежи. Мярката се съдържа в законопроект, който беше приет единодушно в долната камара на парламента. Тя задължава социалните мрежи като TikTok, Snapchat или Instagram да проверяват възрастта на техните потребители и когато се окаже, че даден потребител е под 15 години, да изискват родителско съгласие той да ползва социалната платформа, пише "Дневник".

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Австрийският всекидневник Wiener Zeitung спира да излиза след повече от три века

Wiener Zeitung, един от най-старите вестници в света, прекрати в петък ежедневното си издание след 320 години. Вестникът започва да излиза на 8 август 1703 г. под името Wiennerisches Diarium, като целта му е да предоставя новините "без ораторство или поетичен блясък". "320 години, 12 президенти, 10 императори, 2 републики, 1 вестник", се казва на първата страница на последното дневно издание. Вестникът ще продължи дейността си онлайн, както и планира месечно печатно издание.

Повече за един от най-старите всекидневници може да прочетете тук

Медийната група и "фабриката за тролове" на Пригожин са закрити

Медийната холдингова група на Евгений Пригожин ще бъде закрита, съобщи директорът на едно от нейните издания, тъй като империята на лидера в изгнание на "Вагнер" се разпада след неуспешния опит за метеж. Patriot Media отговаряше за прокарването на прокремълската политика, като нейните издания отразяваха положително Пригожин и "Вагнер". Сега десетки новинарски сайтове в рамките на компанията, включително РИА ФАН, "Народни новини" и "Икономика днес", ще прекратят окончателно дейността си.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Как комуникационните директори се научиха да заемат позиция

Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD) проведе традиционната си конференция на високо равнище на 8 и 9 юни в Брюксел. Събитието събра стотици международни експерти, предоставяйки платформа за ценни прозрения и дискусии, като подчерта значението на комуникацията, основана на данни и анализи, отношенията с младите поколения, прилагането на "капитализма на заинтересованите страни" и изграждането на доверие.

Акценти и тенденции от конференцията може да прочетете в текста на Ваня Бабанин тук

Свободни позиции:

proof. обяви вакантна позиция за младши графичен дизайнер, PPC мениджър и акаунт мениджър.

Все още няма коментари
Нов коментар