Започна кандидатстването за рекламния фестивал ФАРА

Крайният срок за подаване на заявки е 18 април

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Агенции и рекламодатели вече могат да подават заявки за участие в конкурса на най-големия рекламен фестивал в страната ФАРА. Той събира на едно място комуникационни специалисти, артисти и маркетолози, като представлява своеобразен каталог на рекламния бизнес в България. ФАРА традиционно се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

След положителните отзиви от ФАРА 2023, когато за първи път събитието се проведе в Бургас, тази година за 24-ото издание на фестивала организаторите отново избират бургаското пристанище. ФАРА 2024 ще се проведе между 6 и 8 юни и освен че ще отличи най-добрите кампании през изминалата година, паралелно ще има и лекционна програма, в която ще участват международни и локални професионалисти от разнообразни области.

Кандидатстване и промяна в категориите

Агенции и рекламодатели вече могат да подават онлайн заявки за конкурса. Крайният срок за участие е 18 април, но при изпращане на кандидатурите преди 8 април таксите за участие са по-ниски. В конкурсната програма могат да участват кампании, реализирани, публикувани и излъчени в периода между 1 януари 2023 и 18 април 2024 г.

И тази година под шапката на ФАРА са обособени два отделни конкурса - творчески и медиен, предвид спецификата на кандидатурите. Във всеки от тях има нововъведения.

В медийния раздел се добавя нова категория "Използване на инфлуенсър маркетинг", а във вече съществуващата такава "Положителна промяна - търговски марки" вече могат да участват кампании, които "насърчават по-доброто чрез маркетинговите комуникации".

В творческия конкурс има нова подкатегория "Креативно използване на дигитални и социални канали". В категорията "Бранд идентичност" ще се допускат заявки, представящи цялостни концепции за изграждане на марка, съдържащи елементи, създадени след 1.01.2022 г. и активно приложими към 18 април 2024 г. Тази промяна се прави с цел представянето на актуални рекламни формати.

Миналогодишните победители

В 23-ото издание на ФАРА guts&brainsDDB спечелиха голямата награда "Творческа агенция на годината". Нейни подгласници станаха агенциите Human и All Channels Advertising. Победител в медийния конкурс тогава стана All Channels Advertising, като на второ място се класира агенцията guts&brainsDDB, следвана от The Smarts.

Отличието "Рекламодател на годината" през 2023 г. получи Fashion Days, а класирани на второто и третото място бяха съответно EVN и мебели "Виденов".