🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

1.8 млн. евро за вафлените чаши за кафе на Cupffee

В пловдивската компания за ядливи чаши инвестират фондът Eleven Ventures и Европейският съвет по иновации

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Пловдивският производител на биоразградими и ядливи чаши за кафе Сupffee привлече 1.8 млн. евро за разрастването на бизнеса си. С 500 хил. евро в дружеството "Къпфи" влиза българският фонд Еleven Ventures, а останалите 1.3 млн. евро идват под формата на безвъзмездна подкрепа от Европейския съвет по иновации EIC. С финансирането оценката на Cupffee достига 8 млн. лв., съобщава основателят на компанията Мирослав Запрянов, в чиито ръце остава мажоритарен дял в дружеството от 51.23%.

Компанията планира да използва финансирането, за да засили присъствието си на съществуващите пазари и да навлезе в нови такива. "Предстои също да разширим екипа си по продажби и маркетинг," добавя Запрянов. "Целта ни е да стимулираме търсенето на устойчиви хранителни продукти, като допълнително с това подкрепяме навлизането на кръговата икономика в хранително-вкусовата промишленост", казва той.

Изпълнител на Lavazza

Към настоящия момент екипът на Cupffee наброява 15 души, всички базирани в производствената база на компанията в Пловдив. Капацитетът на месечно производство е около 2.5 млн. чаши за кафе, а остатъчните материали се използват за направата на бъркалки за кафе. За B2B клиенти производителят предлага и white label изработка с техен бранд и лого. Клиенти на компанията са Lavazza, Bosch, Lidl и други. Предлагат се два размера - за еспресо и за дълго кафе, предназначени за студени и топли напитки до 85 градуса.

Съдържанието:

56-105 kcal на чаша

Основна съставка в чашите са овесените трици, а следващата е пшеничното брашно. Останалото е патент, регистриран в Европа и вече в доста страни извън нея. Вкусът на Cupffee е неутрален и не се влияе от вкуса на напитката в тях. Чашата издържа на течност до 40 минути.

Без пряка конкуренция

На въпрос дали Cupffee има пряка конкуренция на пазара Запрянов е категоричен, че такава няма. "Разделяме конкуренцията си на два сегмента. Директна, съставена предимно от несполучливи опити за копиране на нашата чаша, характеризиращи се с много високи продажни цени и слаба устойчивост на топли течности," обяснява той. "Индиректната конкуренция е представена предимно от картонени чаши и такива от захарна тръстика, като общото между тях е заблудата, че са безвредни за природата ни. Повечето не се рециклират, а по-скъпите от тях могат да се компостират при индустриални условия, но това изисква голям ресурс и е трудно постижимо на практика. Разглеждайки цялостната конкуренция, става ясно, че нашите продукти са едно наистина добро решение, което може да задоволи високите и разнообразни изисквания на пазара", завършва той.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational

    Интересен продукт. Не става ясно обаче каква е цената на една такава чаша, а точно това е големият проблем спрямо пластмасовите и картонените чаши на пазара.

    Нередност?
  • 2
    deeron avatar :-|
    Бай Стоен
    • + 2

    До коментар [#1] от "Rational":
    Гледайте сайта им - цената на брой варира между 0,84 и 1,04 лв, което е сравнително по-скъпо спрямо пластмасовите и картонените чаши на пазара.

    Нередност?
  • 3
    qww16540242261124140 avatar :-|
    Нико
    • + 1

    До коментар [#2] от "Бай Стоен":

    Доста по-скъпо. Отделно от това по-скъпо и от съдържимото. Това че може да се хапне обаче, би могло да неутрализира в очите на потребителите ефекта от високата цена на напитката с тази цена на чашата. Получаваш кафе с бисквита да речем.

    Нередност?
Нов коментар